Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، 8 «کلان پروژه» این سازمان را اعلام کرد.

به گزارش گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به فرارسیدن بهمن‌، ماه شکوفایی انقلاب اسلامی در سال 1357، بیان کرد: وظیفه ما هست که در این ایام، یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل(ره)، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای8 سال دفاع مقدس و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی بداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یک سازمان گفتمان محور است، یادآور شد: سیاست‌های سازمان پژوهش برآمده از مبانی نظری تحول، سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش، برنامه درسی ملی، مصوبات شورای عالی آموزش‌ و پرورش و تأکیدات وزیر آموزش و پرورش برای اجرای کامل برنامه درسی ملی در زیرنظام برنامه‌ درسی در پیشبرد امر تحول دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم افزود: با در دست داشتن این اسناد هیچ ابهامی در جهت‌گیری‌ها، در مبانی و در ارزش‌هایمان نداریم به‌خصوص چرخش‌های اساسی که در زیر نظام برنامه درسی مشخص ‌شده و همچنین چرخش‌های 10 گانه در مبانی نظری تحول آمده، برای ما یک اصل است.

وی اشتراک در مسؤولیت و پاسخگویی را اصلی بسیار مهم دانست و گفت: بر اساس روایت کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ همه ما به‌اندازه سعه وجودی خودمان مسؤول هستیم. هیچ فردی هم نمی‌تواند مسؤولیت خودش را به خاطر اینکه دیگری مسؤولیتش را انجام نداده، پاسخگو نباشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه اجرای کامل برنامه درس ملی تنها محدود به استقرار 11 حوزه تربیت و یادگیری در قالب اداری نیست، اظهار کرد: اجرای کامل برنامه درس ملی مجموعه مرتبط و منسجم فعالیت‌هایی است که به‌گونه‌ای فرایندی زمینه را برای انطباق خروجی این سازمان با آن اهداف تحولی فراهم کند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم ادامه داد: علی‌رغم اینکه کتاب درسی بسیار مهم است و هیچ مسامحه‌ای در دقت کتاب‌های درسی نباید داشته باشیم درعین‌حال این سازمان قرار است از انحصار به کتاب خارج شود و به بسته‌های یادگیری رسیده و البته در کنار این بسته‌های یادگیری به همسوسازی، توانمندسازی مجریان برنامه هم پرداخته شود و در این راه همه همراه باشیم تا آن بسته یادگیری به نتیجه لازم برسد.

 وی با طرح این پرسش که «چه سازمانی می‌تواند این بسته یادگیری را تولید کند؟»، گفت: سازمانی که مشارکت پذیر، نقدپذیر و با اندیشه‌ورزی و پویا باشد، در درون آن سازمان گفت‌وگوهای جدی و عمیق مرتبط با آموزش‌ و پرورش و تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد.

وی 8 کلان پروژه مدنظر در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را شامل «استقرار یازده حوزه تربیت و یادگیری مصرّح در برنامه درس ملی به‌ عنوان مرجع تخصصی برای پژوهش و برنامه‌ریزی درسی و استانداردهای محتوایی بسته‌های یادگیری در هر حوزه»، «تدوین و تصویب برنامه درسی حوزه‌های تربیت و یادگیری و استانداردهای آن، به‌گونه‌ای که واگذاری امر تألیف کتاب و تولید بسته یادگیری بر اساس آن امکان‌پذیر باشد»، «تدوین، تصویب، اعتباربخشی و عملیاتی سازی فرایند طراحی و تولید بسته‌های یادگیری و استقرار این فرایند در معاونت طراحی و تولید بسته‌های یادگیری برای مدیریت، نظارت و هدایت تولید بسته‌های یادگیری»، «تدوین و تصویب شاخص‌های موردنیاز زیر نظام برنامه درسی، ناظر به ویژگی‌ها و صلاحیت‌های خروجی نظام آموزشی (دانش‌آموز)»، «بازطراحی، اعتباربخشی و اجرای تدریجی برنامه درسی و تربیتی دوره سه‌ساله اول ابتدایی»، «بازطراحی، اعتباربخشی و اجرای تدریجی برنامه درسی و تربیتی دوره سه‌ساله دوم ابتدایی»، «بازطراحی، اعتباربخشی و اجرای تدریجی برنامه درسی و تربیتی دوره سه‌ساله متوسطه اول» و «بازطراحی، اعتباربخشی و اجرای تدریجی برنامه درسی و تربیتی دوره سه‌ساله متوسطه دوم» اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پژوهش انقلاب اسلامی شهید برنامه درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود

 استاندار کردستان در آئین تجلیل از بازنشستگان و ایثارگران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مغزافزار مدیریت استان است و اگر این مجموعه علمی و عملی با تعامل مطلوب و تاثیرگذار در استان باشد حتماً سایر چرخ‌های مدیریتی در استان بهتر می‌چرخد.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این دوره باید بیشتر روی برنامه کار کند تا بودجه، چرا که بودجه تابعی از برنامه‌ریزی است، اگر برنامه محور در استان حرکت کنیم حتماً نقش سلیقه‌ها، جناح‌بندی‌های گروهی، فردی و ... در تصمیم‌گیری‌ها و موضوعات کمتر و مردم بهتر و بیشتر بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت سلیقه و اقتدارگرانه مدیر، مسئول و در کل افراد بالادستی لطمه می‌زند اگر دنبال پیشرفت هستیم باید بیشتر نگاه کارشناسی داشته باشیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: ما در کردستان مسائل و مشکلات انباشته زیادی داریم و داشتیم، معتقدیم باید کار پر حجم و اولویت‌گرا در استان چندین سال استمرار داشته باشد تا به یک نقطه تعادل در مسائل و موضوعات برسیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: فرصت‌هایی از این استان ضایع شده و از دست رفته که باید با کار جهادی و تلاش شبانه روزی جبران شود.

نظارت بر روند اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام در کردستان افزایش می‌یابد

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان  نیز در این آیین گفت: تمام تلاش همکاران ما در این سازمان ایجاد رضایت عمومی در جذب اعتبارات و گشایش و تسهیل گری در امور است.

اکبر محمدی اضافه کرد: در راستای عملیاتی شدن شعار سال با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در استان مکاتبات لازم انجام شده و تقسیم وظایف صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید و مشارکت مردم در برنامه‌های سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به عنوان دو راهبرد اصلی و مطالبه رهبری دنبال می‌شود.

محمدی با بیان اینکه بازنگری در توزیع اعتبارات هزینه‌ای با تعریف مدلی جدید در استان را از برنامه‌های اولویت‌دار در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کردستان می‌دانیم گفت: در سالجاری در کنار این مهم، نظارت بر پروژه‌های عمرانی به صورت ویژه‌تر و میدانی انجام می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از بازنشستگان سال ١٤٠٢ و ایثارگران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی