Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:42:27 GMT

نمایش‌های خیابانی در شهرستان مرند اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۳۰۴۴

نمایش‌های خیابانی در شهرستان مرند اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فرجی، ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور کارگردانان نمایش شهرستان مرند جهت هماهنگی جشنواره تئاتر و حل برخی مشکلات کارگردانان تشکیل شده بود، گفت: با نظم و گفتمان، تمامی مسائل و مشکلات حل می‌شود، در جشنواره تئاتر منطقه‌ای به میزبانی مرند شاهد همکاری تمام گروه‌های نمایشی در آن بودیم که می‌توان آ نرا در سطح استان نمونه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرند دارای کارگردانان و بازیگران قوی در حوزه نمایش بوده اما برخی متون نمایشی زیاد قوی نیستند، گفت: این اداره آماده هر گونه همکاری چه از لحاظ برگزاری کلاس‌های آموزشی، چه تهیه متون، محل تمرین و … با هنرمندان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند در ادامه از برگزاری برنامه‌های متنوع هنری موسیقی و نمایش‌های خیابانی در ایام دهه فجر در ۱۰ نقطه مختلف شهرستان مرند خبر داد و افزود: باید تئاتر را به خیابان‌ها ببریم و مردم را با تئاتر خوب و دیدن آثار هنری آشنا سازیم چرا که با اخلاق مداری و با تشکیل و حمایت از گروه‌های جدید هنری شاهد جریان سازی فرهنگی خواهیم بود.

فرجی ادامه داد: در این راستا کشف استعدادهای جدید نیز اتفاق می‌افتد و شاهد ماندگاری آنها برای سالیان متمادی برای تئاتر این شهر خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: اگر کارهای هنری در سطح مطلوب و با کیفیت و مردم پسند اجرا شود از یک طرف شاهد حضور پر شور مخاطبان و از سوی دیگر شاهد اشتغال و کسب درآمد در این حوزه خواهیم بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری و همیاری تمام کارگردانان شاهد آینده‌ای بسیار درخشان برای تئاتر این شهرستان باشیم.

کد خبر 4832683

منبع: مهر

کلیدواژه: مرند نمایش خیابانی تئاتر شهر بارش برف بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان ایلام شهرکرد قاسم سلیمانی دهه فجر قزوین گرگان خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 سردار سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کرم‌الهی دبیر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در احکامی جداگانه دبیر اجرایی و دبیر هنری این دوره از جشنواره تئاتر ایثار را منصوب کرد.

بر این اساس، حمید ساروخانی به عنوان دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.

همچنین محمد لارتی به عنوان دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.

حمید ساروخانی و محمد لارتی از هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی و از جمله مدیران با سابقه اداره‌کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی از روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6098087 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد