Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در ششمین روز استقرار تیم‌های امدادرسان آستان قدس رضوی در مناطق آسیب‌دیده از سیل استان سیستان و بلوچستان و تأمین و توزیع اقلام اساسی در میان سیل‌زدگان، عملیات عمرانی و زیرساختی در دستور کار نیرو‌های خدمت‌رسان قرار گرفت. تاریخ انتشار: 17:30 - 02 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۴۹۸

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، محمدحسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در خصوص جزئیات امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان گفت: پس از انجام ارزیابی‌های اولیه از میزان خسارت وارده، مناطقی از شهرستان نیک‌شهر به عنوان محل استقرار تیم خدمت‌رسان آستان قدس رضوی انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین خبرها از آستان قدس رضوی اینجا کلیک کنید وی افزود: بنیاد کرامت رضوی پس از انجام اقدامات ضروری اولیه نظیر استقرار آشپزخانه سیار، نانوایی، طبخ غذای گرم، توزیع جیره خشک، تهیه و توزیع پوشاک، اقدامات زیرساختی و عمرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته استاد آقا، قرارگاه مرکزی آستان قدس رضوی با استقرار در دو منطقه، بخش چاهان و دهستان زیردان، در مجموع ۳۵ روستا را تحت پوشش عملیات خدمت‌رسانی خود برده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به شماری از اقدامات پیش روی این بنیاد و دیگر نهاد‌های دست‌اندرکار آستان قدس رضوی در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان، گفت: پیش از هر اقدامی، چاه‌ها و پمپ‌های آب این مناطق که در اثر گل‌گرفتگی ناشی از سیل دچار انسداد شده بودند، طی عملیاتی در حال راه‌اندازی مجدد هستند. همین طور بخش زیادی از سیستم لوله‌کشی آب شرب هم در دست تعمیر و از سرگیری آب‌رسانی به منطقه است.

وی راه‌اندازی مجدد سیستم دریافت سیگنال دیجیتال تلویزیونی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: مدرسه زیردان با ۹ پایه تحصیلی برای دختران و پسران که از مدارس بزرگ این مناطق روستایی است و نیاز به اصلاحاتی از جمله افزودن دو کلاس، سیمان کردن حیاط مدرسه، ساخت زمین فوتبال و والیبال دارد، برای امور عمرانی انتخاب شده است.

استاد آقا با بیان دیگر اقدامات کلیدی در حال انجام در این مناطق، اظهار کرد: عملیات عمرانی در جاده‌ها و راه‌های روستایی تخریب شده چاهان، از اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: عملیات لایروبی در ۵ بندآب مسدود شده از فردا شروع می‌شود تا آب‌رسانی به نخلستان‌های این مناطق دوباره از سر گرفته شود.

این مقام مسئول در آستان قدس رضوی همچنین بیان کرد: تیم‌های پزشکی در منطقه مستقر شده‌اند و با ویزیت و توزیع داروی رایگان به مردم مناطق سیل زده استان کمک می‌کنند.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا آستان قدس رضوی اخبار مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی توسط این اداره‌کل، از پیش‌بینی وزش باد شدید برای مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علی ملاشاهی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی وزش باد شدید برای مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب استان خبر داد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت: از صبح پنجشنبه تا شب شنبه 20 تا 22 اردیبهشت‌ماه، وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال استان، نوار شرقی و غرب رخ خواهد داد و شدت وزش باد برای پنجشنبه شب و روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود در این مدت به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه، از سفرهای غیرضروری پرهیز و از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت شود، همچنین برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است