Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:09:23 GMT

تردد در تمامی راه‌های کردستان جریان دارد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۳۳۵۵

تردد در تمامی راه‌های کردستان جریان دارد

رامبد نوذری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون بارش برف در محورهای منتهی به شهرستان‌های دیواندره، سنندج، قروه و کامیاران مجددا شروع شده و به همراه وزش باد و کولاک شدید در گردنه‌ها موجب بروز برخی مشکلات برای مسافران شده است.

وی افزود: گردنه‌های صلوات آباد سنندج - قروه، تیتور سنندج - مریوان،ماموخ سنندج - کامیاران و محور فرعی دیواندره - تکاب بیشترین میزان کولاک برف را شاهد هستند که توصیه می‌شود رانندگان بدون داشتن زنجیر چرخ در این مسیرها به هیچ عنوان تردد نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تردد در گردنه ژالانه محور سروآباد - اورامان نیز هم اکنون به علت شدت بارش برف و کولاک تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

نوذری با بیان اینکه صبح امروز راه ارتباطی ۴۰ روستا در سه شهرستان کامیاران، سروآباد و بانه به علت بارش برف و کولاک مسدود شده بود افزود: هم اکنون با تلاش راهداران این محورها بازگشایی شده اما به علت وجود کولاک احتمال انسداد دوباره برخی روستاها در تمامی شهرستان‌های استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام گروه‌های راهداری هم اکنون در محورهای اصلی استان حضور یافته اند تاکید کرد: سامانه ۱۴۱ اعلام وضعیت جاده ها در هر ۲ ساعت یکبار به روز رسانی می شود و مسافران می توانند به منظور مدیریت سفر خود از این سامانه اطلاعات لازم را کسب کنند.

طبق بررسی نقشه های هواشناسی هوای استان از امروز تا اواخر وقت روز یکشنبه هفته آینده بطور متناوب ناپایدار و تا اوایل وقت فردا پنجشنبه تمرکز بارش ها در نواحی جنوبی استان خواهد بود.

از ظهر روز جمعه تا اواخر وقت روز شنبه موج دیگری وارد استان می شود که تمامی شهرهای بخصوص بانه، مریوان ، کامیاران، سروآباد و منطقه اورامانات، سارال و سرشیو را فرا می گیرد که عمده بارش‌ها بصورت برف خواهد بود.

لازم بذکر است قسمت اعظم بارش ها در شب رخ خواهد داد که در گردنه ها و مسیر های مواصلاتی استان مشکل تردد، لغزندگی و کاهش دید بوجود خواهد آمد.

طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران بودند.

راهداران در قااب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

برچسب‌ها وضعيت هوا کردستان مرکز مدیریت راه های کشور راهداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا کردستان مرکز مدیریت راه های کشور راهداری وضعيت هوا کردستان مرکز مدیریت راه های کشور راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان

گردنه تته در محور استان کرمانشاه به کردستان که ۲۱ کیلومتر طول دارد و از اوایل فصل زمستان سال گذشته به دلیل بارش برف و احتمال ریزش بهمن مسدود شده بود.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بازگشایی صعب‌العبورترین گردنه کردستان پس از پنج ماه
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • تردد در محورهای گلستان جریان دارد
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر