Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، عصر امروز در دیدار با اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شعرای آئینی شهرستان‌های استان یزد بر لزوم تدوین آئین نامه در حوزه مداحان و هیئات مذهبی تاکید کرد و اظهار داشت: نباید در این حوزه منتظر تهران باشیم بلکه باید با توجه به شرایط بومی استان و اینکه سبک عزاداری استان در کشور متمایز و سرآمد است، آئین نامه بومی را در این حوزه طراحی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از هیئات مذهبی استان به عنوان ظرفیتی عظیم در حوزه‌های مختلف یاد کرد و افزود: در ادامه باید به گونه‌ای بسترسازی کنیم تا همه هیئات و مداحان، خود را ملزم به رعایت آئین نامه تدوین شده بدانند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: خدا سرنوشتی را برای سردار سلیمانی رقم زد که در انقلاب اسلامی ایران و حتی جهان اسلام بی نظیر بود.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی یک انسان مدیر، سیاستمدار و شجاع بود که در طول عمر با برکت خود اقدامات بسیاری را برای جامعه مسلمین و مردم کشور خود انجام داد و این اقدامات برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

امام جمعه یزد افزود: شهید سلیمانی یکپارچه معنویت بود و جز برای رضایت خدا هیچگاه قدمی برنداشت و خدا هم اجر مجاهدت‌های او را شهادت در راهش قرار داد.

وی تصریح کرد: فرهنگ حاج قاسم، فرهنگ امام حسین (ع) که همان فرهنگ حرکت برای رضای خداست، بود و با رفتن خود این فرهنگ را در کشور و حتی کشورهای منطقه زنده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد از ولایتمداری به عنوان برجسته‌ترین شاخصه سردار سلیمانی یاد کرد و افزود: باید سیره و منش آن شهید به عنوان یکی از تربیت یافتگان مکتب امام خمینی (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری در فعالیت‌های هیئات مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به معنویت حاکم بر فضای هیئات مذهبی گفت: باید از این ظرفیت در جهت پرورش نسلی چون سردار شهید سلیمانی بهره برد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) گفت: هیئات مذهبی نباید تنها به بحث عزاداری در این ایام اکتفا کنند بلکه باید احیاگر مکتب بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) باشند.

حجت الاسلام علی کارگر در ادامه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت سردار شهید سلیمانی ارائه کرد.

در این نشست همچنین باقری رئیس شورای هیئات مذهبی استان و آبیاری رئیس کانون مداحان و شعرای آئین استان گزارشی از فعالیت‌های این دو مجموعه ارائه کردند.

کد خبر 4832889

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري بارش برف بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان ایلام شهرکرد قاسم سلیمانی دهه فجر قزوین گرگان خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 سردار سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد