Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در ادامه سفر به شهرستان بافق به‌صورت سرزده از معدن چغارت شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بازدید کرد. تاریخ انتشار: 18:21 - 02 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۵۳۳

به گزارش گروه حقوقی‌وقضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در ادامه سفر به شهرستان بافق به‌صورت سرزده از معدن چغارت شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بازدید و از نزدیک در جریان فرآیند تولید سنگ آهن و مشکلات این معدن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این بازدید، رضا فلاح مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق توضیحاتی در خصوص میزان ذخیره معدن چغارت، میزان تولید روزانه سنگ آهن از این معدن و ارسال به کارخانه‌های داخلی و صادرات مازاد نیاز داخلی و میزان پیشرفت احداث کارخانه گندله‌سازی ارائه کرد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ذخیره معدن چغارت بافق را ۸ میلیون تن ذکر کرد و گفت: در حال مطالعه برای کشف ۲۰ میلیون تن دیگر در این معدن هستیم و با رایزنی‌های انجام‌شده مشکلی از نظر تأمین خوراک کارخانه گندله‌سازی وجود ندارد.
فلاح از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی کارخانه گندله‌سازی خبر داد و افزود: عملیات استخراج سنگ آهن از معدن چغارت بافق از سال ۱۳۵۰ خورشیدی آغاز شده و به‌طور متوسط سالانه بیش از ۲ میلیون تن سنگ آهن از این معدن استحصال و به کارخانه‌های فولاد داخلی از جمله اصفهان، خوزستان و خراسان ارسال و چنانچه تولید مازاد بر مصرف داخلی باشد، به کشور‌های پاکستان، چین و هندوستان صادر می‌شود.
بنابر این گزارش، معدن چغارت در ۱۳ کیلومتری شهر بافق واقع شده است.

بیشتر بخوانید لزوم خشکاندن گلوگاه‌های فساد در ادارات/ هفت هزار بازرس افتخاری در سطح کشور فعال هستند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حجت الاسلام درویشیان سازمان بازرسی کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در مرکزی

استاندار مرکزی گفت: بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی راه‌اندازی شده است و راه‌اندازی هنرستان‌های دیگر در حال پیگیری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه شامگاه گذشته در نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته توسعه هنرستان‌های جوار صنعت از سوی صنایع در راستای اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش و افزایش سهم آموزش فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفت و بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی راه‌اندازی شد. راه‌اندازی هنرستان‌های دیگر در حال پیگیری است. همچنین نمایندگی وزرات امور خارجه در استان مستقر خواهد شد که جانمایی آن انجام شده است.

وی افزود: کیفیت محصولات تولیدی شرکت هپکو بالاست  و معادن و بخش خصوصی به این شرکت سفارش تولید می‌دهند و لازم است باقی مصرف‌کنندگان ماشین‌آلات هپکو نیز از محصولات این شرکت بازدید و خریداری داشته باشند. شرکت هپکو برای نخستین بار بعد از سال‌ها قرارداد صادراتی خود را با یکی از کشورهای منطقه منعقد کرده است. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: شهرستان خنداب در استان مرکزی تولیدکننده آب سنگین است که ارز هر کیلو آب سنگین تولیدی 800 دلار است و ماهانه بالغ بر 20 نفر می‌توانند بورسیه آب سنگین خنداب شوند در حالی که نفت خام با زحمت استخراج می‌شود و اگر مشکلی ایجاد نشود بشکه‌ای 80 دلار بفروش می‌رسد. 

مخلص‌الائمه عنوان کرد: شهرداری تهران و مشهد در حوزه مترو و راه‌آهن کشور باید از ظرفیت واگن پارس مپنا در اراک استفاده کنند، بزرگترین بحران کشور ناترازی انرژی است که این ناتراژی به محیط زیست لطمه وارد کرده است که یکی از راه‌های حل این مشکل توسعه صنعت ریلی است. امسال برنامه‌ای برای قطع برق خصوصا در ایام تابستان و اوج مصرف برق نداریم اما آنچه مهم است مدیریت مصرف برق است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • راه اندازی بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در مرکزی
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین