Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@11:38:49 GMT

تازه‌ترین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۴۰۸۰

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (چهارشنبه) با افزایش ۴۰ هزار تومانی به چهار میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم با ۱۰ هزار تومان افزایش چهار میلیون و ۸۴۰ هزار تومان عرضه شد.

در این میان قیمت نیم‌سکه به دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده که که نسبت به روز گذشته ۱۰ هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربع سکه نیز ۱۰ هزار تومان افزایش یافته و یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

اما هر قطعه سکه یک گرمی ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته و ۹۲۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در طلافروشی‌ها با ۲۰۰۰ هزار تومان افزایش ۴۹۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

در بازار‌های جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلا ۱۵۵۵ دلار ثبت شده است که یک دلار افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

ثبات تقریبی قیمت ارز

همچنین قیمت ارز که از ابتدای هفته روند کاهشی داشت، دیروز و امروز ثبات تقریبی خود را حفظ کرد و فقط بانک‌ها نرخ خرید دلار و یورو را اندکی تغییر دادند.

امروز بانک‌ها هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۶۲۰ تومان می‌خریدند و نرخ خرید هر یورو نیز ۱۴ هزار و ۲۰ تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته نرخ خرید دلار اندکی کاهش یافته، اما نرخ خرید یورو اندکی افزایش داشته است.

در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نیز نرخ خرید هر اسکناس دلار ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان بوده که نسبت به روز گذشته هیچ تغییری نکرده است.

همچنین این صرافی‌ها هر اسکناس یورو را امروز ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان می‌خرند و به قیمت ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند که قیمت این ارز هم ثبات را تجربه کرده است.

ارز مسافرتی نیز که تا سقف هزار یورو به مسافران کشور‌های غیرهمسایه ارائه می‌شود با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک‌ها حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه اجلاس داووس علی دیواندری اکبر طبری حسن دیاب سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا احمد حمزه قیمت دلار قیمت طلا و سکه سکه تمام بهار آزادی مکانیسم ماشه اجلاس داووس علی دیواندری اکبر طبری حسن دیاب سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا احمد حمزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت

امتداد - شرایط کنونی و اقدامات بانک مرکزی حاکی از آن است که همچنان باید امید زیادی به کاهش بیشتر قیمت دلار و آرامش بازار ارز داشت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محسن احتشام، عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران با توجه به فروکش کردن التهاب بازار ارز و کاهش قیمت دلار اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و آرامش نسبی منطقه، قیمت دلار همچنان پتانسیل ریزش بیشتری دارد و در روز‌های آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت ارز خواهیم بود. البته این مساله ارتباط مستقیمی به آرامش و ثبات منطقه دارد و قطعا اگر اتفاقات و تنش‌های جدید داخلی و بین المللی رخ ندهد، روند پایین آمدن قیمت ارز ادامه خواهد داشت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند به انتظارات تورمی و هیجانات کاذب بازار ارز اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که مردم و فعالان اقتصادی در هر لحظه بدون هیچ دلیل خاصی پیگیر قیمت دلار هستند، در حالی که این موضوع در خیلی از مواقع یک موج روانی و هیجانی متاثر از فضاسازی دلالان و سوداگران بازار است. در واقع نباید اجازه دهیم که این مساله به مبنای اصلی بازار تبدیل شود و هیجانات کاذب، باز هم بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

این فعال اقتصادی به اقدامات و تدابیر ویژه بانک مرکزی در کنترل و مدیریت بازار ارز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون با مدیریت منطقی و اصولی بانک مرکزی شاهد بودیم که موج‌های متعدد هیجانی در بازار ارز بعد از مدت کوتاهی فروکش کرده و بازار به ثبات و آرامش رسیده است. در واقع اگر اجازه دهند بانک مرکزی برنامه‌ها و اهداف خود را با استقلال و اختیارات کافی تدون و اجرایی کند، شک نکنید قیمت دلار بسیار پایین‌تر از قیمت کنونی خواهد بود. در نتیجه باید فرصت دهند بانک مرکزی کار خود را انجام داده و هیچ سازمان و نهاد و ارگان دیگری در کارش دخالت نکند.

احتشام با تاکید بر تداوم ثبات و آرامش بازار ارز و تاثیر مثبت آن بر روند تولید و تجارت کشور گفت: بی‌تردید مردم و تمامی فعالان تجاری و اقتصادی کشور به دنبال ثبات و پیش‌بینی پذیر شدن بازار هستند و تنها گروهی که خواهان اختلال در بازار است، دلالان و سودجویانی هستند که از این شرایط سود می‌برند. در نتیجه امیدوارم شرایط کنونی همچنان تداوم یابد تا قیمت ارز همچنان به روند کاهشی خود ادامه دهد تا به نطقه ثبات و نرخ متعادل خود برسد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت