Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی از رشد ۳۲ درصدی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت همچنین میزان صادرات غیرنفتی کشور در ۱۰ ماهه امسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش مشرق، وزیر امور اقتصادی و دارایی از رشد ۳۲ درصدی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ۹ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی مثبت شده است

 فرهاد دژپسند گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال میزان صادرات غیرنفتی نیز ۲۰ درصد رشد داشته و حجم تجارت خارجی ما مانند سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب کشور از نظر جغرافیایی و ظرفیت‌های معدنی و همچنین منابع انسانی افزود: برای اینکه بتوانیم به جایگاه مناسب از نظر شاخص‌های رفاه اجتماعی و کنترل تورم و نرخ بیکاری برسیم باید تحولی در استفاده از منابع فیزیکی، انسانی و مالی داشته باشیم و نرخ استفاده از این منابع را از کمتر از ۵۰ درصد به ۷۵ درصد برسانیم.

دژپسند گفت: ما نباید به خام فروشی و ارزان فروشی راضی شویم

وزیر اقتصاد افزود: ما باید با استفاده از فناوری‌های نوین، مسیرها را کوتاه کنیم و از روش‌های دانش بنیان در اقتصاد بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ تا ۹۰ درصد تامین مالی اقتصاد از طریق بانک‌ها انجام می‌شود گفت: بانک‌ها باید در جذب و هدایت فناوری‌های نو الگو باشند.

دژپسند ادامه داد: بانک‌ها می‌توانند افتتاح حساب را بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهند و یا برای مشتریان خوش حساب خود، اعتبار ایجاد کنند.

وزیر اقتصاد گفت: اگر صنعت بانکداری از بلاک چین استفاده کند با ساده سازی فرآیند گزارشگری مالی ظرفیت کاهش ۷۰ درصدی هزینه‌ها وجود دارد.

وی افزود: با متنوع‌سازی خدمات بانکی، می‌توان ۳۰ تا ۵۰ درصد درآمد را افزایش داد ضمن اینکه استفاده از هوش مصنوعی در فرایند پیشخوان در بانک‌ها می‌توانند ۱۷ درصد درآمدها را افزایش و ۲۵ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد.

وزیر اقتصاد گفت: اگر هزینه تراکنش‌های بانکی از طریق شعبه ۴ دلار باشد استفاده از تلفن همراه هشت دهم دلار هزینه خواهد داشت.

وی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی با استفاده از فناوری‌های نوین، سرمایه‌های اجتماعی و انسانی و از هر آنچه که داریم به بهترین شکل استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا مشرق فرهاد دژپسند امریکا اقتصاد مقاومتی آمریکا اقتصاد دژپسند چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت کشت بهاره در این شهرستان هستیم.

میرزایی افزود: بیش از ۶ هزار هکتار امسال زیر کشت بهاره می روند که انواع صیفی جات ، خیار ، گوجه فرنگی ، پیاز ، بادمجان ، لوبیا سبز ، نخود فرنگی و سبزیجات کشت می شود.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • تقدیر وزیر اقتصاد از لرستان به دلیل پیشتازی در حذف مجوز‌های کاغذی