Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری خود در فروم جهانی اقتصاد با تقلا برای کم اهمیت جلوه دادن حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره زخمی شدن 11 سرباز آمریکایی که توسط پنتاگون نیز تایید شده بود می‌پرسید، مدعی شد: من شنیده‌ام که برخی از سربازان سردرد گرفته بودند و مشکلاتی از این قبیل داشتند اما هیچ کدام آسیب جدی ندیده بودند!

ترامپ همچنین در پاسخ به سوال بعدی این خبرنگار که می‌پرسید آیا شما خونریزی از ناحیه سر را جدی نمی‌دانید؟ با بیان این که من در مقابل دیگر جراحاتی که مشاهده کرده‌ام، این جراحات را جدی نمی‌دانم، مدعی شد که ایران با بمب‌های کنارجاده‌ای بر سر نیروهای آمریکایی باعث جراحات بسیار بدتری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ادعای ترامپ در حالی است که روزنامه القبس چندی پیش به نقل از روزنامه بیزینس اینسایدر اعلام کرد  که برخی از نظامیان آمریکایی که در اثر حمله ایران زخمی شده بودند به اردوگاه"عریفجان" کویت انتقال داده شدند و برخی دیگر به مرکز پزشکی"لاندستول" آلمان منتقل شدند تا در آنجا معالجه شوند.

این روزنامه با اشاره به اینکه ترامپ و ارتش آمریکا پیش از این اعلام کرده بودند که هیچ یک از نظامیان آن ها آسیب ندیده است اما ارتش آمریکا روز جمعه در موضعی دیگر اعلام کرد که 11 نظامی آن ها دچار سوختگی شده است.

این روزنامه کویتی در ادامه با اشاره به اینکه پنتاگون تا یک هفته بعد از حمله موشکی ایران از زخمی شدن 11 نظامی آمریکایی خبرنداشته است، به نقل از برخی منابع نوشت: سطح آسیب دیدگی برخی  از این نظامیان آمریکایی شدید و برخی دیگر متوسط است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پنتاگون عراق دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حمله ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن

روزنامه نیویورک پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاییز ۲۰۲۳ در حال تدارک یک «کودتا در کاخ سفید «بودند. آنها قصد داشتند کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او را برکنار کنند.

این نشریه تاکید می‌کند که ژان پیر اولین سخنگوی مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی است. 

به گفته یک منبع، آنیتا دان، همسر باب بائر، وکیل شخصی بایدن، که روزنامه او را «سرکرده کودتا»‌ی بخش ارتباطات کاخ سفید می‌نامد، با نمایندگان برجسته حزب دموکرات تماس گرفت تا ژان پیر را متقاعد کند که «زمان آن فرا رسیده است که برود.»

با این حال به نوشته نیویورک پست کاخ سفید در تلاش است تا "راهی زیبا" برای کارین بیابد تا از احتمال اخراج بر خلاف میل او جلوگیری کند.

به گفته وی، افشای اطلاعات مربوط به تدارک «کودتای نافرجام» احتمالاً وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، اما بعید است که منجر به خروج ژان پیر شود که می‌خواهد «در هر صورت» بماند.

کارین ژان پیر نه تنها اولین مقام بلندپایه دولتی با تبار هائیتی، بلکه اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید و در عین حال اولین مقام کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی در چنین مقام بالایی شد.

ژان پیر، ۴۵ ساله، بیش از دو دهه است که با دموکرات‌ها همکاری می‌کند. او پیش از این در دولت اوباما پست پایینی داشت و بایدن ژان پیر را از دفتر کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

قبل از آن، جن ساکی در سمت خود بود. بسیاری امیدوار بودند که کارین ژان پیر، که جایگزین جنیفر ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید شد، به نحوی وضعیت را اصلاح کند. اما او انتظارات کسی را برآورده نکرد؛ و او توانست به عنوان "متخصصی که پاسخ سوالات را روی یک تکه کاغذ می‌خواند" شهرت پیدا کند. ژان پیر همچنین دوست دارد به سؤالاتی که به طور خاص توسط روزنامه نگاران مطرح می‌شود پاسخ دهد، چیزی مانند: "من چیزی در این مورد نشنیده ام. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • جنبش‌های دانشجویی در آمریکا از جنگ ویتنام تا غزه/اهمیت جنبش کنونی
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است