Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در خصوص جزئیات امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان گفت: پس از انجام ارزیابی‌های اولیه از میزان خسارت وارده، مناطقی از شهرستان نیک‌شهر به عنوان محل استقرار تیم خدمت‌رسان آستان قدس رضوی انتخاب شد.

وی افزود: بنیاد کرامت رضوی پس از انجام اقدامات ضروری اولیه نظیر استقرار آشپزخانه سیار، نانوایی، طبخ غذای گرم، توزیع جیره خشک، تهیه و توزیع پوشاک، اقدامات زیرساختی و عمرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته استاد آقا، قرارگاه مرکزی آستان قدس رضوی با استقرار در دو منطقه، بخش چاهان و دهستان زیردان، در مجموع 35 روستا را تحت پوشش عملیات خدمت‌رسانی خود برده‌ است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به شماری از اقدامات پیش روی این بنیاد و دیگر نهادهای دست‌اندرکار آستان قدس رضوی در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان، گفت: پیش از هر اقدامی، چاه‌ها و پمپ‌های آب این مناطق که در اثر گل‌گرفتگی ناشی از سیل دچار انسداد شده بودند، طی عملیاتی در حال راه‌اندازی مجدد هستند. همین طور بخش زیادی از سیستم لوله‌کشی آب شرب هم در دست تعمیر و از سرگیری آب‌رسانی به منطقه است.

وی راه‌اندازی مجدد سیستم دریافت سیگنال دیجیتال تلویزیونی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: مدرسه زیردان با 9 پایه تحصیلی برای دختران و پسران که از مدارس بزرگ این مناطق روستایی است و نیاز به اصلاحاتی از جمله افزودن دو کلاس، سیمان کردن حیاط مدرسه، ساخت زمین فوتبال و والیبال دارد، برای امور عمرانی انتخاب شده است.

استاد آقا با بیان دیگر اقدامات کلیدی در حال انجام در این مناطق، اظهار کرد: عملیات عمرانی در جاده‌ها و راه‌های روستایی تخریب شده چاهان، از اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: عملیات لایروبی در 5 بندآب مسدود شده از فردا شروع می‌شود تا آب‌رسانی به نخلستان‌های این مناطق دوباره از سر گرفته شود.

این مقام مسئول در آستان قدس رضوی همچنین بیان کرد: تیم‌های پزشکی در منطقه مستقر شده‌اند و با ویزیت و توزیع داروی رایگان به مردم مناطق سیل زده استان کمک می‌کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیل عملیات عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد