Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی از روز دوشنبه با حضور حدود ۱۰۰ ورزشکار از ۲۱ کشور در سالن ورزشی سالوک دانشگاه بجنورد آغاز شد که چهارشنبه‌شب و برگزاری آیین اختتامیه و توزیع نشان های ورزشکاران پایان یافت.

در این مسابقات ورزشکارانی از کشورهای ایران، لهستان، استونی، ترکیه، قبرس، مجارستان، کره جنوبی، اوکراین، آذربایجان، بنگلادش، هندوستان، اندونزی، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، افغانستان، تانزانیا، اوگاندا، زیمباوه و کامرون در دو بخش تیمی و مهارت های فردی زورخانه ای و کشتی پهلوانی با هم به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گفت و گویی که با تعدادی از این ورزشکاران مهمان صورت گرفت آنان با اشاره به امنیت و آرامش بسیار بالای شهر بجنورد، محل برگزاری مسابقات، بزرگ منشی و مهربانی مردم استان خراسان شمالی را از نکات بارزی دانستند که باعث شده بود آنها در شهر بجنورد و در کنار مردمان آن احساس تنهایی و غریبگی نکنند.

احساس غریبگی نکردم 

یک ورزشکار کره جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سطح بالای مسابقات برگزار شده به میزبانی بجنورد اظهار داشت: ورزشکاران حاضر از نظر فنی در سطح قابل قبولی بودند و رقابت تنگاتنگی را به نمایش گذاشتند.

جون کیم، با بیان اینکه این دوره مسابقات بسیار بهتر از دوره های قبل برگزار شد، تعداد بالای کشورهای شرکت کننده در مسابقات را باعث ارتقای سطح فنی آن دانست و گفت: من برای دومین بار در مسابقات جهانی این رشته شرکت می کردم که سطح کیفی این دوره را بسیار بالاتر دیدم.

وی با ابراز رضایت از میزبانی خوب این مسابقات، گفت: با وجود نزدیکی فرهنگی که از احترام و منش و مهربانی بین مردم بجنورد و کشورمان وجود دارد، اصلا احساس نمی کنم که در یک کشور دیگر هستم.

کیم افزود: مردم بجنورد بسیار مهربان بودند و در گشت و گذاری که در سطح شهر داشتیم خاطرات زیبایی را برای ما رقم زدند که هیچگاه فراموش نخواهیم کرد.

وی که ۵ سال است در این رشته ورزش های زورخانه ای فعالیت دارد، اظهار داشت: این ورزش به خوبی در کره جنوبی مورد استقبال واقع شده و حتی بانوان نیز به آن علاقه مند شده اند.

در کره زورخانه دارم 

مینگ سوشین، دیگر ورزشکار کره جنوبی نیز محیط تمیز شهر بجنورد را بسیار جالب توجه دانست و گفت: امنیت موجود در این شهر بسیار خوب بود و در گشت و گذاری که در بازار این شهر داشتیم این مساله به خوبی مشهود بود.

وی با بیان اینکه با حضور در این شهر اصلا احساس غریبی و تنهایی نمی کند، گفت: مردم بجنورد همانند تمام مردم ایران، بسیار مهربان و مهمان نواز و دوست داشتنی هستند که این امر به عنوان یک شاخصه بسیار ویژه در بین ورزشکاران جلوه می کرد.

سوشین از حضور در این مسابقات به عنوان یک شانس خوب خود یاد کرد و گفت: سطح مسابقات بسیار بالا و قابل قبول بود.

وی که علاقه به این ورزش را از پدرش به ارث برده، اکنون دارای زورخانه ای در شهر خودش است و به گفته خود در این زمینه بسیار موفق بوده و حتی باعث گسترش فرهنگ اصیل ایرانی در زادگاه خود شده است.

خونگرمی بجنوردی ها ستودنی است

الکسی بیلی بنکو و ماکسیم استوک از ورزشکاران کشور استونی نیز مجموع برنامه های این مسابقات را بسیار خوب و در سطح بالا دانستند و گفتند: به خصوص تدارکات مسابقات اعم از پذیرایی و اسکان، نوع برخوردها و نیز برنامه‌ریزی هایی که شده بود بسیار عالی بود.

ورزشکاران استونیایی افزودند: مردم بجنورد بسیار خوب، دوست داشتنی و خونگرم هستند و خود شهر بجنورد نیز با وجود کوچک بودن بسیار تمیز و فضایی بسیار زیبا داشت.

آنها که به گفته خود کل زندگیشان درگیر ورزش بوده و علاقه شخصی را مهمترین عامل پرداختن به ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی می دانند، گفتند: استقبال در استونی نسبت به این ورزش کم است، ولی همان تعداد ورزشکار نیز به خوبی در این ورزش فعال هستند.

ورزش زورخانه‌ای در آذربایجان رونق گرفته است

خیام اورژو، ورزشکار کشور آذربایجان نیز با اشاره به حضور تیم‌های خوب و نسبتاً قوی در سومین دوره این مسابقات اظهار داشت: شهر بجنورد از جمله شهرهای نسبتاً قدیمی ایران است و انسان های بسیار خوب و مهمان نوازی دارد.

وی ورزش زورخانه ای را از قدیمی ترین و زیباترین ورزش های جهان دانست و گفت: در کشور آذربایجان این ورزش از گذشته تا کنون مرسوم بوده و اگرچه چند سالی رو به ضعف نهاد اما در حال حاضر زورخانه هایی در این کشور تاسیس شده که به دلیل جذابیت بالا مخاطبان زیادی دارد.

اورژو با اشاره به علاقه مندی بانوان برای حضور در مسابقات یادآور شد: در صورتی که این ورزش در بین بانوان نیز جا بیفتد بانوان آذربایجانی بسیار علاقه مند هستند تا در مسابقات تدارکاتی و حتی جهانی این رشته شرکت کنند.

اهدای هدیه در ذهن مهمانان می ماند 

سرمربی تیم کشتی پهلوانی ترکیه، سطح فنی این دوره از مسابقات را چندان مطلوب ندانست و گفت: با این وجود و در مجموع، این مسابقات برای اینکه ورزشکاران خارجی نیز میدانی برای رقابت داشته باشند در همین سطح هم منطقی به نظر می آید.  

مجید دیارمند اظهار داشت: این در حالی است که استقبال مردم شهر بجنورد از این دوره از مسابقات، علیرغم کوچکی شهر، بسیار مطلوب و رضایت بخش بود.

وی اعطای هدایای خاص به کشتی‌گیران و ورزشکاران حاضر در این مسابقات را یک کار بسیار ارزنده از سوی مسوولان برگزار کننده مسابقات دانست و گفت: این امر حتی در مسابقات خارجی مرسوم نبوده که نشان از غریب نوازی و میهمان پذیری مردم ایران و بجنورد دارد.

وی پیشنهاد داد تا مسابقات این رشته بیشتر در مناطق و کشورهای باسابقه در این ورزش برگزار شود تا از تحمیل هزینه های اضافی برای فرهنگ سازی این ورزش در کشورهای دیگر جلوگیری شود.

این دوره بیشترین مشارکت کشورها را داشت

مسوول بین الملل فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز با اشاره به برگزاری ۵ دوره مسابقه در اروپا، ۶ مسابقه در آسیا، چهار جام جهانی و سه مسابقه قهرمانی جهان تا امروز اظهار داشت: در اولین دوره مسابقات جهانی در کره جنوبی ۱۱ کشور شرکت داشتند، در دومین دوره در اندونزی ۱۷ کشور حضور یافتند و در این دوره به میزبانی بجنورد ۲۰ کشور خارجی حضور دارند.
سامراد سینک افزود: ۴۵ کشور برای این دور از مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند ولی به دلیل برخی جوسازی ها و مشکلات به وجود آمده، نهایتا این میزان به ۲۰ کشور کاهش یافت.

وی شرایط پذیرایی و میزبانی شهر بجنورد اعم از امکانات، حمل و نقل و هماهنگی ها را بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: این مسابقات از نظر کیفی نیز در سطح بسیار بالایی برگزار شد.
سینک، حمایت استاندار خراسان شمالی را برای برگزاری با کیفیت این مسابقات به میزبانی بجنورد، بسیار ارزشمند خواند و گفت: با وجود اینکه برای اولین بار به این شهر آمده ام ولی بسیار علاقه دارم با برگزاری مسابقات دیگری دوباره به این شهر سفر کنم.
سینک، هوای بسیار خوب، طبیعت زیبا، مردم آرام، سطح فرهنگ بالا، آرامش موجود در این شهر، مهمان‌نوازی و استقبال خوب شهروندان از این مسابقات را از مهم‌ترین ویژگی های مردم شهر بجنورد برشمرد و گفت: سعی می‌کنیم که دوباره یک دوره مسابقات را در سطح بالا برای این شهر داشته باشیم.
مسوول بین الملل فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با اشاره به برنامه ریزی های این فدراسیون برای برگزاری مسابقات در اروپا، بنگلادش و آسیا در سال آینده اظهار داشت: در صورت حمایت استاندار خراسان شمالی، تلاش می کنیم تا سال آینده جام جهانی را نیز در این استان برگزار کنیم.
وی یادآور شد: تا کنون از مجموع ۸۶ کشور دنیا که دارای فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هستند، ۱۹ کشور توسط کمیته ملی المپیک تایید شده اند.
وی افزود: از این تعداد ۱۶ کشور در آمریکای لاتین فعالیت دارند که علی رغم علاقه مندی بسیار بالا برای حضور در این مسابقات اجازه حضور پیدا نکردند.

سطح فنی باستانی‌کاران اروپا و آفریقا بالا رفته است 

یک داور بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سطح کار مربیان تیم‌ ملی در این دوره نسبت به سال گذشته، که به عنوان داور و مدرس در مسابقات جام ملت‌های اروپا حضور داشتم،  بسیار بهتر شده بود.
کوروش عباسی با اشاره به افزایش سطح کیفی و فنی ورزشکاران اروپایی و آفریقایی نسبت به سال‌های قبل خاطرنشان کرد: در این دوره ورزشکاران بیشتر با این ورزش آشنا شده بودند و فرهنگ و اصطلاحات این ورزش را به خوبی می شناختند.
وی رخصت گرفتن از پهلوانان و بزرگان گود را از کارهایی دانست که ورزشکاران در هنگام ورود به گود انجام می دادند و گفت: برخی ورزشکاران حتی برای تعویض حرکات خود نام مولا علی (ع) را بیان می کردند که نشان از نهادینه شدن فرهنگ زورخانه ای در بین آنان دارد.
عباسی با اشاره به عملکرد خوب مربیان کشورمان در این مسابقات، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات ۱۰ داور حضور داشتند که یکی از آنها از افغانستان داوری مسابقات را بر عهده داشت.
وی با بیان اینکه در رشته های قدرتی تیم های خارجی عملکرد بهتری داشتند، اظهار داشت: افزایش حضور کشورها در این دوره از رقابت ها نشان می‌دهد که این ورزش به خوبی در بین ورزشکاران کشورهای مختلف جا افتاده است.
داور بین المللی این دوره از مسابقات با اشاره به سطح بالای داوری مسابقات خاطرنشان کرد: اولین بار است که این تعداد داور از ایران به مسابقات دعوت شده اند که عملکرد خوبی نیز داشتند و باعث شد در هیچ کدام از بخش ها اعتراضی از ناحیه ورزشکاران نداشته باشیم.
وی از اشتیاق چند تن از داوران اروپایی برای حضور در این مسابقات خبر داد و گفت: متاسفانه این افراد، به دلیل حاشیه سازی و جوسازی هایی که در خصوص امنیت کشور صورت گرفته بود، امکان حضور پیدا نکردند.
عباسی یادآور شد: هم اینک ۶۰۰ داور در سطح کشور در این رشته فعالیت دارند که ۱۲ نفر آنها بین المللی هستند و از این تعداد ۱۰ نفر به عنوان مدرس نیز فعالیت می‌کنند.
وی افزود: در چند سال اخیر ساماندهی داوران و کلاسهای ارتقا و توجیه داوران به صورت منظم برگزار شده و الان این قابلیت وجود دارد که حتی در یک هفته و یک زمان چند مسابقه را با داوران خوب و مطرح کشور در نقاط مختلف برگزار کنیم.
داور بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، حضور بانوان در این عرصه را در ارتقای این ورزش بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: هم اینک فعالیت ورزش زورخانه ای بانوان در کشور به صورت غیررسمی انجام می‌شود ولی برای المپیکی شدن این رشته نیاز به حضور بانوان داریم.

ورزشکاران خارجی ابراز رضایت کردند

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز از رضایت ورزشکاران خارجی از نحوه میزبانی استان از این مسابقات ابراز خرسندی کرد و گفت: تمامی ورزشکاران خارجی حاضر در مسابقات، رضایت خود از نوع میزبانی خراسان شمالی را مطرح کردند.
کوروش بهادری افزود: در نظرسنجی صورت گرفته از ورزشکاران نیز محیط سالن و نحوه اسکان ورزشکاران و مهمانان مورد تایید قرار گرفت و خراسان شمالی در این مسابقات میزبانی درخوری از خود نشان داد.

وی با قدردانی از زحمات استاندار خراسان شمالی که ظرفیت مناسبی را برای میزبانی از چنین رویدادهای بین المللی ورزشی در استان مهیا کرده است، گفت: حضور همزمان ۱۰۰ ورزشکار از ۲۰ کشور، نشان دهنده امنیت، آرامش و صلح و دوستی حاکم بر کشور است.

این مسابقات پیام صلح و دوستی ایران به جهان بود

استاندار خراسان شمالی نیز شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: برگزاری سومین دوره رقابت‌های جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در این استان، پیام صلح‌ و دوستی ایران را به جهان مخابره کرد.

محمدعلی شجاعی، اظهار داشت: برگزاری بدون مشکل و بی‌نقص این مسابقات، همه مهمانان این رویداد ورزشی را راضی کرد و آنان با مشاهده این امنیت و آرامش، به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران، این پیام را به کشورهای خود خواهند برد.

وی با بزرگداشت یاد سردار سپهبد شهید سلیمانی، افزود: ادای احترام نمایندگان ورزشی ۲۰ کشور حاضر در این مسابقات به تمثال سردار دلها و نیز شهدای مقاومت، اثبات کرد که  سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس، نه تنها به ایران و منطقه خاورمیانه، که به همه ملت های آزادی خواه جهان تعلق دارند.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، از دوشنبه هفته جاری به مدت سه روز با حضور ۱۰۰ ورزشکار از ۲۱ کشور در سالن ورزشی سالوک دانشگاه بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد.

برچسب‌ها بجنورد فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی بجنورد فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی با شرکت یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ ازجمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه است دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیرماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب می‌شوند.

پیش از این تیم جهانی رباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده و همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

به گزارش آنا،‌ مراسم اختتامیه این مسابقات در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است