Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@21:30:48 GMT

کاهش وابستگی حوزه‌های علمیه به دولت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۶۰۵۴

به گزارش فارس از سمنان، حجت‌الاسلام محمدحسین عدالت امشب در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: برنامه‌ها و اقدامات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اقدامات مرکز مدیریت حوزه متفاوت است.

وی تصریح کرد: مراکز مدیریتی حوزه بیشتر در حوزه تحصیل و دانش طلاب مرتبط بوده و مراکز خدمات حوزه وظیفه پشتیبانی و حمایت را عهده‌دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جذب منابع مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: تلاش کرده‌ایم تا با ایجاد مجمع خیران، وابستگی حوزه را به دولت کاهش دهیم و فعال‌سازی ظرفیت‌های استانی از برنامه‌های مرکز خدمات حوزه است.

عدالت بیان کرد: مراکز خدمات حوزه از تصدی‌گری و سرمایه‌گذاری در امور اقتصادی منع شده‌اند.

حجت‌الاسلام قدرتی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه از سال ۱۳۷۰ با تدبیر رهبر معظم انقلاب تأسیس و با تلاش‌های انجام‌شده در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، بخشی از مشکلات و مصائب طلاب علوم دینی برطرف شد.‌

وی بیان کرد: چهار هزار و 500 طلبه در ۲۳ حوزه علمیه استان مشغول به تحصیل هستند و استان سمنان دارای یک هزار باب مسجد با ۷۵۰ روحانی به‌عنوان امام جماعت است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: طلاب غیر شاغل استان سمنان زیرپوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هستند و بخشی از نیازهای مالی و اعتباری مرکز خدمات حوزه توسط خیرین استان تأمین می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شامگاه پنجشنبه آئین نکوداشت مقام علمی و اخلاقی مرحوم آیت‌الله سید محمود ترابی امام جمعه اسبق دامغان همزمان با دومین سالگرد این عالم ربانی در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام دامغان برگزار شد.

در این آئین که حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه دامغان و دیگر علما، فضلا و روحانیان شهرستان دامغان و استان سمنان حضور داشتند، از خانواده مرحوم ترابی قدردانی شد.

حجت الاسلام صادقی واعظ و مدرس حوزه‌های علمیه در این مراسم به جایگاه والای عالم دینی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مرحوم ترابی مظهر زهد، تقوا و اسوه اخلاص و ایثار بود.

وی با بیان اینکه وی خدمات ارزنده‌ای به مردم داشته است، تاکید کرد: این عالم گرانقدر عمر پر برکت خود را در دفاع از ساحت مقدس اهل بیت (ع)، تبلیغ و ترویج علوم اسلامی، تربیت طلاب در حوزه علمیه گذاشت.

قرائت قاری بین‌المللی سید محمد حسینی پور و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

آیت‌الله سید محمود ترابی در اردیبهشت ۱۴۰۱ در سن ۸۲ سالگی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 6088902

دیگر خبرها

  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا