Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرسول عمادی مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه در نشستی که با حضور معاونان وزیر ٖآموزش و پرورش و رئیس ادارات آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای اجتماعات هتل فجر اهواز برای بررسی تدوین سند چشم انداز توسعه آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: وزیر آموزش و پرورش در نخستین سفر خود به خوزستان در شورای آموزش و پرورش قول داد که کارگروه ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان برای نخستین بار در کشور تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امسال این کارگروه در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و مقرر شد که سند چشم انداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان نیز برای این استان تدوین شود، ضمن اینکه علت نبود توازن در فرصت و فضای آموزشی در آموزش و پرورش استان باید بررسی گردد.

عمادی با اشاره به اینکه تدوین سند آموزش و پرورش خوزستان می‌تواند تجربه خوبی برای سایر استان‌ها باشد اظهار داشت: همچنین مقرر شده برای استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی نیز این سند تدوین شود تا مشکلات در بخش آموزش و پرورش این مناطق مشخص و برطرف شود.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در کارگروه ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان ۳ موضوع تامین نیروی انسانی، ایجاد فرصت برابر آموزشی و فضای آموزشی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشکلات در این بخش برطرف شود.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از تشکیل این کارگروه از معاونان وزیر آموزش و پرورش خواسته شد که شاخص‌های مختلف آموزشی خوزستان را مطالعه و بررسی کنند.

او اذعان داشت: مجری تدوین سند ارتقای آموزش و پرورش خوزستان آقای غنضفرپور عضو هیات علمی دانشگاه کرمان که پیش از این سندی برای آموزش و پرورش کرمان تدوین کرده بود سپرده شد تا با تیم علمی خود در مدت چهار ماه این سند را با مطالعات میدانی تدوین کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با داشتن این سند می‌توان وضعیت آموزش و پرورش خوزستان را بهبود داد، گفت: با داشتن یک برنامه جمعیتی از دانش‌آموزان خوزستان می‌توان ساخت مدرسه در این استان را بر اساس نیاز منطقه و به درستی انجام داد.

او اظهار کرد: از روسای ادارات آموزش و پرورش خوزستان تقاضا دارم که با این گروه علمی همکاری کنند تا سند در مدت تعیین شده و با دقت هر چه بیشتر و بهتر تهیه شود.

عبدالرسول عمادی بیان داشت: این سند می‌تواند مبنای مطالبات آموزش و پرورش از خیران و وزارتخانه برای تامین اعتبار و یا رفع مشکلات در این بخش باشد.

او با بیان اینکه پیشنهاد میکنم که از درون این مطالعات ۴۰ سند و برای ۴۰ منطقه آموزشی خوزستان تدوین شود تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش اصرار دارد که تدوین این سند هرچه زودتر انجام شود تا امکان تامین اعتبار برای رفع مشکلات آموزش و پرورش خوزستان در دولت یازدهم وجود داشته باشد.

او با اشاره به تامین نیرو به عنوان یکی از مشکلات آموزش و پرورش خوزستان افزود: در سال‌های آینده وضعیت نیروی انسانی در خوزستان بدتر خواهد شد؛ از سویی خروجی دانشگاه فرهنگیان جوابگوی نیاز نیروی انسانی آموزش و پرورش نیست.

نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در خوزستان مطلوب است

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: تدوین سند توسعه آموزش و پرورش خوزستان یک کار جهادی و یک برنامه و نقشه راه بر اساس داده‌های میدانی است که از این مدل می‌توان برای تهیه سند در سایر استان‌ها نیز استفاده کرد.

او افزود: نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در خوزستان ۹۷.۹۹ است که نرخ مناسبی است.

حکیم زاده اظهار کرد: ۴۷.۹ درصد از نیروی انسانی در دوره ابتدایی با مدرک غیر مرتبط مشغول به کار هستند و میانگین کشوری آن نیز ۴۸ درصد است این در حالی است که بر اساس سند تحول بنیادین معلمان در دوره ابتدایی باید بر اساس مدرک مرتبط جذب شوند.

او بیان داشت: با وجود آمار بالای دانشکده‌های علوم تربیتی باید برنامه‌ریزی شود تا دانشجویان بیشتری در این دانشکده‌ها تحصیل کنند تا در دوره ابتدایی از نیرو‌های مرتبط استفاده شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استاندارد تراکم در کلاس‌های درس تصریح کرد: استاندارد تراکم در کلاس درس ۲۰ نفر و تراکم مطلوب ۲۶ نفر است و نباید بیش از این تعداد تراکم کلاس درس در مدارس وجود داشته باشد. مدرسه مطلوب مدرسه‌ای است که فضای علمی و آموزشی مناسبی داشته باشد و از فضای کارگاهی و آزمایشگاهی برخوردار باشد.

او با بیان اینکه در کنار تامین فضا برای دانش‌آموزان باید به فکر تربیت آن‌ها نیز باشیم افزود: فضای مدارس باید تاثیر مثبتی را در روحیه دانش‌آموزان ایجاد کند.

این مقام مسئول اذعان داشت: خوزستان در بحث پوشش نوآموزان دوره پیش دبستانی در کشور پیشتاز بوده و امید است الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

هیاتی ۵ نفره متشکل از مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش، معاونان ابتدایی، متوسطه، تربیت بدنی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، روز چهارشنبه برای شرکت در نشست کارگروه ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان و بررسی موضوع تدوین سندچشم انداز توسعه آموزش و پرورش این استان به اهواز سفر کردند.

در این نشست تفاهم‌نامه تدوین سند توسعه آموزش و پرورش خوزستان بین یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه کرمان به عنوان مجری طرح (آقای غضنفرپور)، وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان منعقد شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فضای آموزشی تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند گفت: امتحانات نهایی در ۱۰۰۰ حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی گفت: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است و در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان نقش ایفا می کند.

وی با بیان اینکه 140 هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می کنند، افزود: امتحانات نهایی در 1000حوزه و  40 منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، گفت: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شد تا مقدمه ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد:  نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه جشنی متفاوت از هر سال با کمک استانداری و دستگاه اجرایی در مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: بنا داریم این جشن بزرگ را روز 18 اردیبهشت در یک مرکز شهر اهواز ویژه فرهنگیان برگزار کنیم و یک شب متفاوت و به یادماندنی را برای همکاران و خانواده های آنها رقم بزنیم. 

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان در 12 اردیبهشت به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود:  دیدار با علما و نماینده محترم رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه های هفته معلم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان گفت: 14 معلم نمونه خوزستانی نیز در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه 103 هزار نو آموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: 59 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در 13 زمینه غربالگری انجام می گیرد افزود: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریعتر انجام شود. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟