Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رئیس جمهور فرانسه از کشورهای اروپایی و به خصوص فرانسه خواست کشور فلسطین را در مرزهای 1967 به رسمیت بشناسند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» امروز در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله میزبان رئیس جمهور فرانسه بود که با وی درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به فرایند سیاسی حل مسئله فلسطین و مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از «امانوئل ماکرون» به دلیل مواضع کشورش در آنچه حمایت از ایجاد صلح بر اساس راه حل تشکیل دو کشور و قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی خواند، تقدیر کرد.

عباس بر اهمیت نقش فرانسه و اروپا برای آنچه نجات فرآیند سیاسی حل مناقشه فلسطین و اسرائیل خواند، تاکید کرد و گفت: «سرپیچی اسرائیل کار را به بن بست کشانده است. به خصوص پس از مواضع جانبدارانه دولت آمریکا از رژیم اشغالگر که موجب شده آمریکا نقش خود را به عنوان تنها میانجیگر در فرآیند سیاسی حل مناقشه از دست بدهد».

رئیس تشکیلات خودگردان ادامه داد: «فلسطینی‌ها امیدوارند اروپایی‌ها و از جمله فرانسه که به راه حل تشکیل دو کشور اعتقاد دارند، تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 به مرکزیت قدس شریف را به رسمیت بشناسند، زیرا تنها راه واقعی خروج از تنگنا و نجات  راه حل تشکیل دو کشور است و امید ملت فلسطین را به امکان تحقق صلح و ثبات بازمی‌گرداند».

رئیس جمهور فرانسه هم به نوبه خود بر موضع کشورش در حمایت از آنچه فرایند سیاسی مبتنی بر راه حل تشکیل دو کشور برای دستیابی به صلح در منطقه خواند تاکید کرد.

امانوئل ماکرون که برای حضور در نشست صبح روز پنجشنبه در قدس اشغالی با عنوان «پنجمین مجمع جهانی هولوکاست» به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است،  صبح چهارشنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد  و بعد از ظهر هم به دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله رفت.

 رهبران 41 کشور جهان در مجمع هولوکاست حضور دارند که از شاخص‌ترین آنها ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون روسای جمهور روسیه و فرانسه، «مایک پنس» معاون اول رئیس جمهور آمریکا و چارلز شاهزاده انگلستان هستند.

ناظران برگزاری چنین نشستی را با تصمیم آمریکا برای رونمایی از طرح معامله قرن که طرح سازش میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی است، مرتبط می‌خوانند. طرحی که در آن دولت آمریکا امتیازهای فراوانی را به رژیم صهیونیستی داده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: فرانسه عباس مکرون کشور فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد