Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی گفت: با ابلاغ بخشنامه رییس قوه قضائیه به حوزه های قضایی سراسر استان هرمزگان در آذرماه ۹۸ میزان وارده ماده ۱۱ به شورا‌های حل اختلاف استان افزایش ۱۷۱ درصدی و آمار مصالحه این استان افزایش ۶۶ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « علی صالحی » در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت صلح و سازش و نقش آن در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی و به منظور کاهش ورودی پرونده به دادگستری در مرداد ماه ۹۸ دستورالعملی ابلاغی از سوی رییس قوه قضائیه صادر شد که بر اساس آن، تمام دادگاه‌ها و دادسرا‌ها مکلف شدند برخی پرونده‌ها را، پیش از طرح در محاکم، برای برقراری صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل، پرونده‌های جرایم قابل گذشت، جنبه خصوصی جرایمی که دو جنبه عمومی و خصوصی دارد، تمام اختلافات و دعاوی خانوادگی و دیگر دعاوی مدنی موضوع ماده ۱۱ قانون شورا‌های حل اختلاف باید با لحاظ شرایطی، به شورای حل اختلاف ارجاع شود.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه با ابلاغ و اجرای این بخشنامه وظایف و حجم کار شورا‌های حل اختلاف افزایش یافته است افزود: با ابلاغ این بخشنامه به حوزه های قضایی سراسر استان در آذرماه ۹۸ میزان وارده ماده ۱۱ به شورا‌های حل اختلاف استان افزایش 171 درصدی و آمار مصالحه استان افزایش 66 درصدی داشته است.

 

صالحی با ابراز خرسندی ازعملکرد موفق شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در این شاخص خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای موفق این بخشنامه، شاهد افزایش صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی استان باشیم.

 


 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد رویداد ملی فهما فهما رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد طرح ملی فهما سردار سلیمانی ایجاد مصالحه علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی