Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار بوشهر ارزش صادرات میگوی پرورشی را ۷۰ میلیون دلار در سال دانست و‌گفت: این استان با وجود ظرفیت های موجود می‌تواند این رقم را تا ۲۰۰ میلیون دلار افزایش دهد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر عبدالکریم گراوند در نشست با مدیرعامل شیلات ایران با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در حوزه شیلات اظهار داشت: استان بوشهر با وجود ظرفیت عظیم دریا یکی از استانهای پیشرو در تولید میگوی پرورشی هم هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با فعالیت مطلوب در حوزه شیلات و آبزیان علاوه بر رونق فعالیت اقتصادی در بخش آبزیان، شاهد توسعه اشتغال و کاهش بیکاری هم خواهیم بود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بیش از 60 درصد تولید میگوی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود، خاطر نشان کرد:  ارزش صادرات میگوی پرورشی است.

در ادامه این جلسه,  نبی‌الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش تولید میگوی پرورشی خبر داد و‌گفت: پیش‌بینی تولید ما امسال 42 هزار تن بود که حداقل 10 درصد نسبت به برنامه افزایش تولید داریم.  

وی با بیان اینکه سهمیه مورد نظر برای قایق‌های صیادی بر اساس فرمول فائو سنجیده و محاسبه شده است افزود: قدرت موتور، فاصله صیدگاهی و روز‌های دریاروی از جمله موارد محاسبه این سهمیه بوده است.

وی افزود: صیادان می‌توانند برای دریافت سهمیه سوخت خود در سامانه تجارت آسان نام نویسی کنند.

رئیس سازمان شیلات ایران در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین ظرفیت شیلاتی استان بوشهر را پرورش میگو دانست و افزود: امسال سهم پرورش دهندگان بوشهری در تولید میگوی کشور بسیار خوب بوده است.

انتهای پیام/ ت

R1336/P/S6,53/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد که با افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در نخستین ماه امسال، تراز تجاری کشور با و بدون احتساب نفت مثبت شد.

به گزارش شانا به‌نقل از ایرنا، تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین امسال با ۴۷.۶۳درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

براساس این گزارش، تراز تجاری کشور با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار مثبت بوده است.

این گزارش با اشاره به اینکه صادرات بدون احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی، برق و صادرات از محل تجارت چمدانی در این مدت ۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار بوده است، می‌افزاید: تراز تجاری کشور بدون نفت هم در فروردین ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۳۰ میلیون دلار مثبت بود.

این گزارش حاکی است، صادرات نفت خام، کوره و میعانات گازی در فروردین ۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار بوده است.

همچنین، ارزش صادرات کشور در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶.۸۵درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این مدت، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۹.۶۶درصد کاهش داشته است.

چین، مقصد نخست صادرات

عمده‌ترین مقاصد کالاهای صادراتی ایران در فروردین شامل کشورهای چین، عراق، امارات‌متحده عربی، ترکیه، پاکستان، افغانستان و عمان بوده است که این هفت کشور، ۷۸درصد از وزن و ۸۳درصد از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص دادند.

این گزارش می‌افزاید: در بین ۱۰ قلم عمده کالاهای صادراتی، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی‌شکل مایع‌شده، اوره و میله‌های آهنی و فولادی بیشترین افزایش را داشتند.

گزارش گمرک درباره واردات کالا به کشور در فروردین امسال، می‌افزاید: در این مدت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار وارد کشور شد که به‌لحاظ وزن ۳۳.۳۸درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۱.۳۶درصد کاهش داشته است.

دیگر خبرها

  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم