Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@00:10:47 GMT

آغاز اولین یادواره شهدای عشایر کرمان در جیرفت

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۸۹۳۱

آغاز اولین یادواره شهدای عشایر کرمان در جیرفت

اولین یادواره ۱۲۰۰ شهید عشایر استان کرمان با حضور رئیس‌ سازمان بسیج مستضعفین در مصلای جیرفت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سردار محمد مطهری در تشریح خدمات انجام شده با محوریت این جشنواره به عشایر استان اظهار داشت: استان کرمان 6 هزار و 500 شهید تقدیم کرده که تعداد یک هزار و 200 شهید  جامعه عشایر است که محفل امروز به‌نام آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان عنوان داشت: تاکنون 26 جلسه برای خدمت‌رسانی به عشایر برگزار شده که به برخی از اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برگزاری سه دوره مسابقات قرآن و یک هزار و 200 ختم قرآن به تعداد شهدای عشایر، اعزام دانش‌آموزان عشایر به راهیان نور، ساخت مستند شهید قباد شمس‌الدینی، نامگذاری ساختمان علوم‌پزشکی جیرفت به‌نام شهدای عشایر و نامگذاری پنج خیابان به‌نام شهدای عشایر از جمله این اقدامات بوده است.

مطهری خاطرنشان کرد: در بحث خدمات‌رسانی و زیرساخت هم زیرسازی به مسافت 39 کیلومتر  و احداث 44 کیلومتر راه صورت گرفته و در بحث برق تخصیص 12 میلیارد تومان برای برق عشایر و اختصاص 100 میلیون تومان برای آب و ساخت 580 استخر ذخیره آب دیگر خدماتی بوده که  انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص ارتباطات، اتصال 35 نقطه عشایری به شبکه تلفن انجام شده، در زمینه بهداشت و سلامت نیز  85 سرویس بهداشتی احداث شده است.

مطهری از افتتاح پایگاه انتظامی در منطقه عشایری و اختصاص 8 میلیارد ریال توسط کمیته امداد برای این قشر و همچنین راه‌اندازی ۵ دکل صدا و سیما یاد کرد و گفت: افتتاح چهار سیل‌بند در مناطق عشایری، ساخت 70 باب منزل مسکونی توسط بسیج سازندگی در مناطق عشایری، کمک به تهیه 50 سری جهیزیه برای عشایر توسط سازمان بسیج از دیگر خدمات بوده است.

وی با اشاره به برگزاری دو همایش وحدت اقوام و مذاهب، به برگزاری جشنواره بومی محلی در شهرستان فهرج اشاره کرد و بیان داشت: در مجموع 22 میلیارد تومان توسط سازمان بسیج به مناطق عشایرنشین استان  خدمت‌رسانی شده است.

انتهای پیام/3388/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: شهدای عشایر جشنواره بسیج سپاه ثارالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید کریمی گفت: همزمانی بارندگی‌های شدید اخیر و رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید با فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی سبب شد که ۵۰ رأس گوسفند عشایر فارس بر اثر وقوع رعد و برق تلف شوند.

مدیر کل امور عشایر فارس خاطرنشان کرد: اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس با حضور مستمر در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر را رصد نموده و در پی تماس از سوی عشایر منطقه دشت ارژن مبنی بر تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری، در اسرع وقت و با هماهنگی‌های لازم در مناطق مورد نظر حاضر شدند.

وی افزود: اکیپ ویژه اداره کل نیز با حضور مدیرکل و هیئت همراه، رضازاده رئیس هلال احمر شیراز، رنجبر بخشدار دشت ارژن در بین عشایر حاضر و از نزدیک مسائل پیش آمده را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

کریمی گفت: با بررسی‌های اولیه مشخص شد تعداد قریب بر ۵۰ رأس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

در این بازدید به عشایر خسارت دیده، اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو توزیع اعطا شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ ماه جاری به کلیه خانوارهای عشایر کوچرو و ساکن تاکید شد که از اتراق، و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

کد خبر 6097086

دیگر خبرها

  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه کرمان
  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • گروه جهادی شهدای صمصامی ناجی زن باردار کوهرنگی
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • خودرو پژو در جیرفت طعمه حریق شد