Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@14:53:43 GMT

جزیره هرمز باید به جزیره پاک تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۹۵۰۴

به گزارش ایلنا از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده ضمن تاکید بر اهمیت جزیره هرمز گفت: در دیداری که مسئولان استان به برکت کنگره بین المللی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان با مقام عظمای ولایت داشتند ایشان بر توجه جدی به جزیره هرمز و آبادانی آن تاکید کردند.

وی افزود: جزیره هرمز به لحاظ فرهنگی در معرض تهدید جدی قرار دارد و باید هرمز تبدیل به جزیره پاک هم به لحاظ فرهنگی، زیست محیطی، اجتماعی و گردشگری تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد: به هر میزان که گردشگری در جزیره هرمز توسعه می یابد باید به چالش های حاصل از آن و رفع آسیب ها و صیانت از فرهنگ بومی و سنتی آن توجه شود.

امام جمعه بندرعباس مهمترین رسالت پیش روی شورای فرهنگ عمومی محقق کردن گام دوم انقلاب دانست و بیان کرد : ایجاد فضای مناسب و زیر ساخت نرم افزاری و رواج سبک زندگی اسلامی برای تمدن سازی اسلامی از اولویت های شورا است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده تشکیل کارگروه های تخصصی برای شورای فرهنگ عمومی را ضروری دانست و گفت : تامین محتوای مناسب و خوراک فکری برای جلسه اصلی از طریق همین کارگروه مهیا می شود.

وی اضافه کرد : ایجاد تمهیدات لازم برای تامین پشتوانه مالی شورا برای اجرایی کردن مصوبات الزامی است و کمیته ای برای مشخص کردن راهکارها تشکیل می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان در پایان افزود : نقش رسانه ها و نخبگان در پیشبرد اهداف و برنامه های شورا بسیار مهم است و  این ظرفیت  باید شناسایی و در مسیر تعالی فرهنگی استان قرار گیرند.

 

شورای فرهنگ عمومی در راس تصمیم سازی و راهبرد فرهنگی هرمزگان  قرار دارد

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی در راس تصمیم سازی و راهبرد فرهنگی هرمزگان  قرار دارد.

رضا کمالی زرکانی به اعلام دستور کار شصت و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی پرداخت و گفت: بررسی و تصویب آیین نامه داخلی شورای فرهنگ عمومی ، بررسی مسایل مربوط به حفاظت و صیانت از هویت خلیج فارس به ویژه  توجه به مسایل جزیره هرمز که از تاکیدهای مقام عظمای ولایت در دیدار با مسئولان استان هرمزگان می باشد و ابلاغ هیات رییسه شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان های هرمزگان از مهمترین برنامه های جلسه شصت و چهارمین می باشد.

 

جزیره هرمز ظرفیت توسعه فرهنگی و اقتصادی تا مرزهای آسیای شرق را دارد

پژوهشگر و فرهنگ شناس مطرح هرمزگان و عضو شورای فرهنگ عمومی استان گفت: جزیره هرمز ظرفیت توسعه فرهنگی و اقتصادی تا مرزهای شرق آسیا را دارد.

علی رضایی در شصت و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در خصوص اهمیت جزیره هرمز و کارکرد ویژه آن افزود: ملوک هرمز در صده های گذشته زمان فرهنگ و تجارت بخش وسیعی از آبهای جهان از جمله شبه قاره هند ، شمال تا مرکز آفریقا ، چین و آسیای شرقی را داشته است .

وی ادامه داد: دریانوردان و تاجران این خطه با اتکا به همت جمعی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها و استعدادهای صحیح و درست توانستند دولتی قدرتمند ، اقتصادی پویا و فرهنگی عمیق و جذاب ایجاد کنند که منجر به توسعه فرهنگی و اقتصادی منطقه شد که فرهنگ این خطه در سراسر شبه قاره هند ، شمال آفریقا و آسیای شرقی انتشار یافت.

این پژوهشگر برجسته شرایط فعلی را زیبنده جزیره هرمز ندانست و عنوان کرد: لازم است کار تحقیقی و پژوهشی جدی و فراگیر در خصوص پیشینه و ظرفیت ها و پتانسیل های جزیره هرمز صورت گیرد و با برنامه ریزی صحیح و اصولی و ایجاد زیر ساخت ها و توجه به استعدادهای ارزشمند آن بار دیگر شکوه و جلال واقعی را به این خطه باز گرداند.

علی رضایی یادآور شد: تنها نقطه ایران که می تواند تهدید جدی و رقیب اصلی در تجارت و اقتصاد برای کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد همین جزیره هرمز است که در گذشته های دور ثابت کرده که با توجه به آن همت جمعی و نگاه حمایت گرایانه می تواند سفیر فرهنگ و اقتصاد کشور باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت تمدن مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نخبگان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه