Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، دستورالعمل ثبت‌نام کوله‌بران و الزام به اعلام منشا ارز آنها از سوی سامانه جامع تجارت اعلام شد. بر این اساس کوله‌بران باید در نقش «کوله‌بر حقیقی»، اقدام به ثبت پرونده خود برای کالاهای وارداتی نمایند.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع کاربران محترم می‌رساند، امکان ثبت‌آماری تعرفه‌های مجاز برای واردات کوله‌بران در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوله‌بران محترم از امروز (مورخ 1398/10/02) می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت و اخذ نقش “کوله‌بر حقیقی” ، اقدام به ثبت پرونده برای کالاهای وارداتی نمایند. پس از ثبت پرونده در سامانه جامع تجارت، پرونده جهت بررسی ضوابط تجاری، به صورت برخط به سامانه ضوابط تجاری ارسال می‌شود. پس از بررسی ضوابط، پرونده جهت اخذ کد هشت رقمی ثبت‌آماری به بانک مرکزی ارسال خواهد شد. با اخذ کد هشت رقمی، پرونده به وضعیت “ثبت‌نهایی” منتقل خواهد شد. پس از ثبت‌نهایی پرونده، کوله‌بران بایستی برای تکمیل عملیات واردات خود اقدام به “ثبت منشا ارز” نمایند. کاربران در پرونده‌های متعلق به نقش “کوله‌بر حقیقی”، تنها کالاهای با تعرفه‌های مجاز برای ثبت‌سفارش کوله‌بران، که قبلا در همین کانال اطلاع رسانی شده‌ است، را می‌توانند ثبت کنند. نوع عملیات ارزی برای این پرونده‌‌ها “غیربانکی” و از محل “تسهیلات کوله‌بران- ارز با منشا خارجی” می‌باشد. مدت اعتبار پرونده‌های ثبت‌آماری یک ماهه خواهد بود و امکان تمدید آن‌‌ها وجود نخواهد داشت. این پرونده‌ها قابل ویرایش نیستند و در صورت نیاز به اصلاح پرونده، بایستی پرونده ثبت‌آماری جدید ایجاد گردد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز بانک مرکزی تجارت واردات کوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد

سید رضا خدیش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بازرسی‌های سال ۱۴۰۲ صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه، چرام و لنده افزود: از تعداد ۸ هزار و ۴٠٠ واحد صنفی فعال، تعداد یکهزار و ۱۷۲ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده تخلف را ۸۹۴ فقره عنوان و تصریح کرد: از این تعداد، ۲۷۴ مورد عدم احراز تخلف و تخلفات کشف شده یک هزار و ۱۷ مورد بود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه انواع تخلفات را گران‌فروشی، کم فروشی، ضرر و زیان به اشخاص نام برد.

خدیش ارزش ریالی این پرونده‌ها را ۵۰ میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال خواند و گفت: در ادامه بازرسی‌ها در سال ۱۴۰۳ از ابتدای سال تاکنون ۵۸۸ مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد ۴۲۶ مورد عدم احراز تخلف داشتیم.

وی با اشاره به ارسال ۱۶۲ فقره پرونده تخلف به اداره تعزیرات حکومتی کهگیلویه، بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۳ میلیارد و ۹۰۱ میلیون ریال است.

خدیش در پایان با بیان اینکه مردم شریف شهرستان‌های کهگیلویه و چرام می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تخلفات صنفی را گزارش دهند، تاکید کرد: شماره تلفن ۴۹۴۹ صنعت، معدن و تجارت آماده دریافت و گزارش هرگونه تخلف است تا در اسرع وقت به تخلفات رسیدگی کند.

کد خبر 6098827

دیگر خبرها

  • اینستاگرام با Add Yours امکان اشتراک‌گذاری آهنگ را فراهم کرد
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • تنها بازمانده دوران باستانی زمین/ عکس
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است