Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پاکستان ضمن گفتگو با یک شبکه آمریکایی اعلام کرد: بزرگترین مساله فعلی برای پاکستان موضوع کشمیر است. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر. وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان که به سوئیس سفر کرده است اعلام کرد: بزگترین مساله فعلی که ما پیش روی خود می بینیم معضل کشمیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا ادعاهایی در خصوص حل این مساله مهم داشت  امیدواریم او به وعده های خود عمل کند.

عمران خان اظهار داشت: متاسفانه کشورهای جهان درک درستی از کشمیر ندارند و نمی دانند که حل این مساله چه اندازه می تواند به صلح و ثبات در منطقه و آسیا تاثیر داشته باشد.

نخست وزیر پاکستان گفت: همه شاهد هستیم حزب حاکم در هند تحت تاثیر عقاید افراط گرایانه هندو قرار دارد و گروه آر اس اس که سه بار افراط گرا شناخته شده حکومت هند را به دست گرفته است.

وی اضافه کرد: شخص نخست وزیر هند عضو آر اس اس است و ابایی از اینکه قوانینی علیه مسلمانان تصویب کرده و آنها را به حاشیه بکشاند ندارد.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: حدود 180 روز است که 8 میلیون نفر در محاصره سربازان هندی هستند و تمام کشمیر تبدیل به یک زندان بزرگ شده است.

وی سپس به مساله تنش میان ایران و آمریکا اشاره کرده و گفت: من با رهبران ایران در تماس هستم آنها جنگ طلب نیستند ولی اگر آمریکا اشتباه کرده و به نبرد با ایران روی بیاورد با میدان جنگی به مراتب خطرناک تر از افغانستان روبرو می شود.

عمران خان گفت: به نظر من جنگ با ایران می تواند آمریکا را تباه و نابود کند و بهتر است مسائل و مشکلات از طریق گفتگو حل شوند.

وی اضافه کرد: جنگ راه حل هیچ مشکل و مساله‌ای نیست و بهتر است تمام مسائل پای میز مذاکره حل شود.

ملاقات مجدد عمران خان و ترامپ؛ تکرار وعده عملی نشده آمریکا به پاکستانیادداشت| بزرگترین چالش‌های پیش روی دولت پاکستان در سال جدید

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشمیر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشمیر کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته، سه هفته قبل از رای‌گیری در منطقه آنانتنگ پونچ در جامو و کشمیر، تروریست‌ها به کاروان نیروی هوایی هند (IAF) حمله کردند، در این تهاجم یک سرباز جان باخت و چهار نفر زخمی شدند.

پونچ بخشی از حوزه انتخابیه پارلمانی آنانتنگ-راجوری است که در مرحله ششم در ۲۵ می (۵ خرداد) به پای صندوق های رای می رود.

مقامات محلی گفتند: چهار تروریست در شامگاه شنبه به سمت خودروهای نیروی هوایی ارتش هند تیراندازی و پنج پرسنل امنیتی را زخمی کردند و یکی از سربازان در یک بیمارستان جان باخت.

نیروی هوایی هند اعلام کرد پس از این حمله، عملیات جست‌وجو و تحقیقات در منطقه توسط واحدهای نظامی محلی در حال انجام است و مسیر عبور نیروهای نظامی امن شده است.

این حمله تروریستی حوالی ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر زمانی رخ داد که نیروها از جرانوالی به ایستگاه نیروی هوایی باز می‌گشتند.

مقامات مظنون به دست داشتن در این حمله، همان گروه تروریستی هستند که در ۲۱ دسامبر سال گذشته (۳۰ آذر ۱۴۰۲) به نیروهای هندی حمله کرده و چهار سرباز را کشته و سه نفر را دیگر را مجروح کرده بودند.

مقامات هندی گفتند: گمان می رود که تروریست‌های مسلح به تفنگ های تهاجمی AK، به جنگل های مجاور فرار کرده باشند. نیروهای کمکی ارتش و پلیس به منطقه اعزام، عملیات جست‌وجو و محاصره گسترده برای ردیابی و خنثی سازی تروریست ها آغاز شده و تا کنون تماسی با تروریست های فراری صورت نگرفته است.

منطقه مرزی پونچ به همراه راجوری در مجاورت آن، دو سال گذشته شاهد حملات تروریستی بزرگ بوده است که نشان دهنده بازگشت فعالیت های تروریستی به منطقه‌ای است که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ آرام بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود