Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از موزه‌های شهر تهران موزه استاد علی اکبر صنعتی است که برای نمایش آثار این هنرمند راه اندازی شده است.

سردیس علی اکبر صنعتی

به گزارش آوید نیوز، علی‌اکبر صنعتی در ۱۲۹۵ در کرمان به‌دنیا آمد. وی دوره‌های تخصصی، مجسمه‌سازی و نقاشی را در مدرسهٔ صنایع مستظرفه و مدرسهٔ صنایع قدیم زیر نظر طاهرزاده، حسین بهزاد (مینیاتوریست)، ابوالحسن صدیقی (مجسمه‌ساز) و حیدریان گذرانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد علی اکبر صنعتی در مدت حیاتش نزدیک به ۶ هزار تابلو و بیش از هزاران مجسمه گچی، سنگی و برنزی خلق کرد که شخصیت‌های علمی و ادبی ایران و تیپ‌های گوناگون اجتماعی را می توان در آنها دید.

تعدادی از این آثار در ساختمانی مربوط به دوره قاجار نگهداری می شوند و علاقه مندان را به سوی خود می کشانند.

این موزه در ضلع شمال غربی میدان توپخانه قرار دارد و یکی از مکان‌های دیدنی مرکز شهر تهران است که با توجه به فاصله بسیار نزدیک آن با متروی امام خمینی به راحتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

استاد صنعتی بامداد سیزدهم فروردین ۱۳۸۵ در سن ۹۰سالگی درگذشت و پیکر وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

استاد علی اکبر صنعتی تنها هنرمندی است که دو موزه به نامش است. موزه صنعتی تهران و موزه صنعتی کرمان. تصاویر این گزارش مربوط به آثار ایشان در موزه تهران است.

            

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثر با محوریت سعدی، شاعر بلندآوازه ایرانی از هنرمندانی، چون میرعماد، رضا مافی، کیخسرو خروش، عباس اخوین، غلامحسین امیرخانی، اردشیر مجرد تاکستانی، قباد شیوا و... در رشته‌های نگارگری، خوشنویسی، طراحی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به نمایش درمی‌آید.

آیین افتتاح نمایشگاه «در ستایش سعدی» فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در موزه خوشنویسی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • بازجویی‌هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد