Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-03@03:09:51 GMT

جزئیات توافق بزرگ برای فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۲۵۰۳

جزئیات توافق بزرگ برای فوتبال ایران

جلسه نمایندگان باشگاه‌های ایران با مسئولان AFC دقایقی پیش در مالزی به پایان رسید و با پافشاری قاطعانه طرف ایرانی و مقاومت هواداران این چهار باشگاه AFC مجاب شد میزبانی را به ایران برگرداند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دقایقی قبل جلسه هیئت ایرانی به ریاست مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان با ویندسور جان و مسئولان منطقه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا به پایان رسید و در نتیجه پافشاری هیئت ایرانی به حق میزبانی مردم ایران در رقابت‌های آسیایی و تأکید بر امنیت و آرامش آسمان و زمین کشورمان AFC مجاب شد میزبانی لیگ قهرمانان را به ایران بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال پس از پایان جلسه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت:

در این مذاکرات که به ریاست مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان و با حضور نمایندگان سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و شهر خودرو و با نیابتی که باشگاه سپاهان به این سه باشگاه داده بود، برگزار شد پس از بحث‌ها و گفتگوهای فراوان و تأکید قاطعانه هیئت ایرانی به این موضوع که این میزبانی جزو حقوق ذاتی مردم ماست و حاضر نیستیم در کشور دیگری مسابقه دهیم و همچنین با تأکید بر امنیت آسمان و زمین ایران خواستار تجدیدنظر جدی در تصمیم کمیته مسابقات شدیم.

ابراهیم شکوری اضافه کرد:

با اسناد و مدارک اثبات کردیم زندگی روزمره و آرام و امن در ایران جریان دارد و نمایندگان ایرانی دلیلی نمی‌بینند در شرایط فعلی مسابقات آسیایی خود را در کشور ثالثی برگزار کنند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه دبیرکل فدراسیون در این جلسه با تأکید بر رعایت تصمیمات کمیته مسابقات داشت به پیشنهاد ارائه شده در نامه قبلی به ایران اشاره کرد و از نمایندگان باشگاه‌های ایرانی خواستار پذیرش آن پیشنهاد شد.

ابراهیم شکوری گفت:

هیئت ایرانی این پیشنهاد را نپذیرفتند و با رد این موضوع که در دور اول بازی‌های گروهی میزبان باشند ولی برای دور دوم در ماه مارچ بازرسی‌هایی انجام شود و پس از تأیید مجدد، بازی‌ها در ایران برگزار شود به شدت مخالفت کردند و تنها در صورتی حاضر به پذیرش آن شدند که AFC تضمین دهد قطعا بازی‌های مرحله گروهی در ایران برگزار خواهد شد.

ابراهیم شکوری با بیان اینکه این جلسه کاملا جدی و سخت دنبال شد، افزود:

آنچه که تأکیدات هیئت ایرانی بود در نهایت با موافقت AFC مواجه شد و به این ترتیب ایران پذیرفت دو بازی پلی آف به خاطر نشان دادن حسن نیت خارج از ایران برگزار شود و بازی‌های مرحله گروهی به این شکل که سه بازی اول تیم‌های ایرانی میهمان باشند و در سه بازی دوم میزبان، به مسابقات برگردند. این توافق به امضای طرفین رسید و به این ترتیب باشگاه‌های ایران به لیگ قهرمانان آسیا بازگشتند.

ابراهیم شکوری با بیان اینکه این تصمیم به لحاظ فنی هم به نفع باشگاه های کشورمان شد، گفت:

ارزش بازی های برگشت بالاتر از بازی های رفت است به همین دلیل این توافق از لحاظ فنی نیز دستاورد خوبی برای باشگاه های کشورمان داشت.

ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا این توافق در وضعیت میزبانی تیم ملی فوتبال هم تأثیری دارد، گفت:

نکته مهم این است که با اقداماتی که انجام شد خطر عدم میزبانی تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هم از روی سر ایران برداشته شد تا شیطنت‌های احتمالی برخی کشورها همین امروز نقش بر آب شود.

برنا

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال مسئولان AFC

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران پس از چند بازی استفاده از پیراهن سفید رنگ حتی در بازی‌های خانگی در نیم فصل دوم، دوباره از رنگ اصلی خود در بازی‌های اخیر استفاده می‌کند.

سفید پوشیدن نساجی باعث ایجاد حواشی و سوال برای هواداران شده بود و حالا شاگردان ساکت با لباس قرمز خود مقابل رقیبان قرار می‌گیرند.

بنابراین در جلسه هماهنگی دیدار نساجی مازندران و ذوب‌آهن به میزبانی اصفهانی‌ها مقرر شد نساجی با لباس یک دست قرمز پا به زمین مسابقه بگذارد.

آنها در بازی برابر سپاهان و تراکتور نیز با لباس اصلی خود ۴ امتیاز کسب کردند و به نظر می‌رسد دیگر تا میزبانی قرمزپوش مقابل‌شان نباشد این پیراهن را عوض نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها درباره توافق احتمالی تیم ملی ایران با افشین قطبی
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • پیکان درخواستی برای میزبانی از استقلال در قزوین نداشته است
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • اعزام تیم ملی گلبال به بازی‌های پارالمپیک بعد از ۱۲ سال
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ
  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس