Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@08:25:25 GMT

تبریز دارای ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی شهری است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۴۲۴۲

تبریز دارای ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی شهری است

احمد حمزه زاده، روز پنجشنبه در جلسه کمیته طبیعت‌گردی استان افزود: اکوتوریسم و ژئوتوریسم از گرایش های جدید اما پرطرفدار حوزه گردشگری است که به معرفی چشم اندازهای طبیعی به گردشگران با حفظ هویت مکانی آنها می پردازد.

وی با تاکید بر تدوین پلان استراتژی ظرفیت های ژئو توریسم استان اظهار داشت: فرصت‌های ویژه بحث اکوتوریسم و ژئوتوریسم در آذربایجان شرقی به ویژه تبریز باید شناسایی شود و با نگاه کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی هدف اصلی از این کار را شناسایی این ظرفیت ها، تهیه اطلس جامع و تعریف مسیرهای طبیعت گردی با رویکرد علمی در راستای تدوین استراتژی پلان ژئوتوریسم و اکوتوریسم در تبریز و استان اعلام کرد.

داود مختاری، رئیس مرکز ژئوتوریسم دانشگاه تبریز و عضو کمیته طبیعت ­گردی استان نیز در این جلسه با تبیین اهمیت طبیعت گردی، ژئوتوریسم و اکوتوریسم در صنعت گردشگری گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت کم نظیری در این حوزه دارد که شناسایی، معرفی و حفاظت آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

فیروز باقرزاده، معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح حفاظت از مزارع حکم آباد تبریز با همکاری دانشگاه تبریز تهیه شده است، گفت: باید اراضی و مزارع این منطقه به عنوان میراث طبیعی شهر به صورت کامل حفظ و نگهداری شود.

آذربایجان شرقی با برخورداری از جذابیت‌های تاریخی، فرهنگی، هتل ها و اماکن اقامتی و زیرساخت های مناسب می تواند با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف و متنوع و شادی آور به یکی از مراکز اصلی جذب و جلب گردشگران داخل و خارج کشور تبدیل شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 جهاد کشاورزی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی صنعت کشاورزی گردشگری قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز

خلیل اللهی گفت: با توسعه یافتن این شورا‌ها و افزایش تعدا آنها فلسفه اصلی تشکیل آنها منحرف شد و تبدیل به اداره شد و به جای ریش سفیدان جوان‌ها روی کار آمدند.

وی همچنین به مشکل کمبود نیرو در شورا‌های حل اختلاف نیز اشاره کرد و گفت: نیروی این شورا‌ها بیشتر جذب دادگستری شده اند و این مسئله کیفیت این شورا‌ها را تقلیل داده است.

قربانی معاون قضایی دادگستری استان نیز گفت: هدف این نشست منطقه‌ای که استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل زنجان قزوین و گیلان نیز حضور دارند بررسی مسائل و مشکلات موجود در زمینه معایب و مزایای دادگاه‌های صلح، داوری، میانجیگری کمبودنیرو در شورا‌های حل اختلاف و بررسی معایب تعریف قضاوت در حوزه کسب و کار است تا نتایج آن به همایش تخصصی که در مشهد برگزار خواهد شد ارجاع داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز