Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز امنیتی «سوفان» در گزارشی درباره آینده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «قاآنی» را یکی از مؤثرترین فرماندهان نیروی قدس خواند و نوشت عملیات‌های این شاخه از سپاه بدون خلل ادامه دارد.

به گزارش مشرق، مرکز امنیتی «سوفان» مستقر در نیویورک روز پنج‌شنبه در گزارشی در خصوص ترور سردار «قاسم سلیمانی» و آینده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نوشته است که با وجود این ترور، به نظر می‌رسد که عملیات‌های این نیرو در آینده «بدون خلل» ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز که توسط «علی سوفان» از افسران سابق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) راه‌اندازی شده و مدیریت می‌شود، در تحلیل خود به سابقه شکل‌گیری نیروی قدس سپاه پاسداران پرداخته و با بیان اینکه اینکه سردار سلیمانی اولین فرمانده این نیرو نبوده، نوشته است که اکنون نیز کسی به فرماندهی این نیرو رسیده است که نزد سردار سلیمانی «مورد اعتمادترین و مؤثرترین» فرمانده نیروی قدس بوده است.

بیشتر بخوانید: آمریکا، سردار «قاآنی» را به ترور تهدید کرد

این مرکز هرچند کاریزمای شخصی سردار سلیمانی را منحصر به فرد خوانده، اما نوشته است که سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده جدید نیروی قدس نیز در بسیاری از موفقیت‌های این نیرو نقشی «کلیدی» داشته است. 

مرکز سوفان نوشته است که در حال حاضر مهمترین مأموریت پیش روی سردار قاآنی و نیروی قدس بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه است و اولین مرحله هم خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق است. به نوشته این مرکز، مقام‌های آمریکایی از بیم آنکه خروج این کشور از عراق نفوذ ایران را بیش از پیش گسترش دهد، در تلاش هستند با تهدید تحریم و دیگر تهدیدات، مقام‌های عراقی را به عقب‌نشینی از تصمیم اخراج آمریکایی‌ها وادارند.

سوفان در پایان با اشاره به اعلام آمادگی شمار زیادی از مردم برای پاسخ به ترور سردار سلیمانی، نوشته است که اکنون فضای بهتری برای گسترش عملیات‌های این نیرو شکل گرفته است و در چنین فضایی «توسعه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این نیرو را در موقعیتی قرار می‌دهد تا مجموعه بزرگتری از اهداف بالقوه جهانی را مورد ارزیابی قرار داده و مجموعه گسترده‌تری از عملیات‌ها را برای ممانعت از دسترسی و امنیت نیروهای آمریکایی و متحدانش برای عملیات در منطقه، برنامه‌ریزی کند.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا سوفان سردار قاآنی سردار حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مشرق نیروی قدس سپاه پاسداران نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عراق نیروی قدس سپاه قدس نیویورک سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • سخنگوی سپاه : در عملیات «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند / هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان