Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور پس از حضور در مجتمع قضایی شهید قدوسی، از دادسرای عمومی و انقلاب استان یزد بازدید کرد.

منتظری در جریان این بازدید ضمن گفتگو با مراجعین مردمی به مشکلات و پرونده‌های ان‌ها توجه کرده و دستورات لازم را صادر کرد.

در ادامه این بازدید حجت الاسلام و المسلمین منتظری در نشست همکاران قضایی و اداری دادسرای یزد حاضر شده و اظهارات آن‌ها را استماع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان کل کشور در این نشست اظهار کرد: از حضور در جمع شما عزیزان خدا را شاکرم و امیدوارم بتوانیم در راستای تحقق عدالت مورد نظر اسلام و آنچه که هدف غایی نظام ما است گام برداریم.

منتظری ادامه داد: همه تلاش‌ها و مجاهدت‌ها برای این است که عدالت در جامعه پیاده شود. اساس ارسال رسل و نزول کتب این است که عدالت و قسط در جامعه برپا شود.

وی افزود: البته همه میدانیم که اجرای عدالت امری بسیار سخت است و حتما عده‌ای هستند که از اجرای عدالت ناراضی باشند.

دادستان کل کشور به موضوع جایگاه قضاوت هم اشاره کرد و گفت: قضاوت مسئولیت سنگینی است که باید به نحو درست اجرا شود.

دادستان کل کشور بیان کرد: اگر قضات ما به این سنگینی مسئولیت توجه داشته باشند حتما به مشکلات و محدودیت‌های این جایگاه هم توجه خواهند کرد. یعنی یک قاضی که می‌خواهد مجری عدالت باشد حتما باید از یک سری آسایش‌ها و آرامش‌ها و امتیازات مرسوم دست بکشد.

وی بیان کرد: سرمایه و اعتبار اصلی قضات کار جهادی و تلاشی است که در جهت اجرای عدالت انجام می‌دهند.

این مسئول عالی قضایی در ادامه به موضوع مبارزه با فساد هم اشاره کرد و گفت: رویکرد جدی دستگاه قضایی در حال حاضر مبارزه قاطعانه با فساد است. این فساد چه در دوره دستگاه قضایی باشد و چه بیرون از آن، قوه قضاییه با شدت با آن برخورد خواهد کرد.

وی از حمایت و تشویق قضات هم خبر داد و گفت: سیاست و راهبرد قوه قضاییه این است که ضمن برخورد با فساد‌های احتمالی درون قوه قضاییه از قضات خوشنام هم حمایت کرده و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهد.

دادستان کل کشور به موضوع کاهش جمعیت کیفری زندانیان هم اشاره کرد و گفت: باید همه تلاش کنیم تا وضعیت موجود زندان‌ها بهبود یابد. زندانی کردن افراد شرور و خطرناک یک امر لازم و ضروری است و جزو ملزومات اجرای عدالت است؛ اما در آنجایی که قانون اجازه داده باید از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود.

منتظری تاکید کرد: در این راستا یک آئین نامه تهیه و ابلاغ شده است و لازم است نسبت به اجرای آن اهتمام شود البته اگر پیشنهادی هم برای اصلاح آن دارید ارائه کنید تا پس از بررسی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: تاکید ما به همه شما عزیزان و دیگران عزیزان همکار در سایر استان‌ها این است که تا جایی که قانون اجازه داده است از صدور قرار‌های بازداشت غیرضرور خودداری شود. سیاست و راهبرد کنونی قوه قضاییه این است تا جایی که امکان دارد به جای بازداشت‌های غیر ضرور از قرار‌هایی همچون کفالت، وثیقه و ... استفاده شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دادستان کل کشور منتظری بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی «یسنا» ادامه دارد

دادستان کلاله در شرق استان گلستان گفت که تحقیقات تا زمان شناسایی و دستگیری عوامل دخیل (احتمالی) در مفقودی «یسنا» دختر چهار ساله اهل این شهرستان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از دادگستری گلستان، سید جواد میردوستی پنجشنبه شب اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام مفقودی کودک کلاله‌ای عملیات جستجو و اقدامات قضایی و پلیسی برای بررسی موضوع آغاز شد که در ادامه با توجه به ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن طفل تقویت و در پی تحقیقات با دستور قضایی چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

دادستان کلاله با یادآوری پیدا شدن این کودک در یکی از مزارع کشاورزی نزدیک محل مفقودی گفت که یسنا در سلامت کامل به سر می‌برد و تحقیقات قضایی پرونده نیز در حال تکمیل است.

وی از تلاش شبانه روزی اهالی منطقه، هلال احمر و پلیس برای بازگرداندن کودک به آغوش خانواده قدردانی کرد.

در همین رهگذر مسوولان محلی از انتقال این کودک به بیمارستان برای اطمینان خاطر از صدمه ندیدن کودک و تاثیر ترس یا گرسنگی در طول ۵ روز مفقودی خبر دادند.

پیدا شدن این خبر موجی از شادی را در بین مردم ترکمن منطقه به دنبال داشت.

خانواده این کودک عصر یکشنبه نهم اردیبهشت هنگام کار در مزارع روستای «یلی بدراق» متوجه گم شدن کودکشان شدند و بلافاصله موضوع توسط بخشداری مرکزی کلاله به جمعیت هلال احمر گزارش و از همان زمان جست و جو برای یافتن یسنا آغاز شد که عصر امروز پنجشنبه توسط یک خلبان کایت سوار نتیجه داد.

شهرستان کلاله در شرق استان گلستان واقع است.

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی
  • یسنا ربوده شده بود؟
  • جزئیات جدید دادستان از پرونده یسنا |‌ شواهد و قرائن نشان می دهد ...
  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی یسنا
  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی «یسنا» ادامه دارد
  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع