Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@17:13:41 GMT

ماجرای یک قتل در کانون اصلاح و تربیت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۷۷۷۳

ماجرای یک قتل در کانون اصلاح و تربیت

«عکس یادگاری بگیریم»، نوشته محمدرضا یوسفی، که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده، داستان یک قتل در کانون اصلاح و تربیت را روایت می‌کند. ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «عکس یادگاری بگیریم»، نوشته محمدرضا یوسفی، از جمله آثار تازه‌منتشر شده انتشارات کانون پرورش فکری است که داستان رمزآلود یک قتل را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم پارسایی که از مادریارهای کانون است و بسیاری از بچه‌های کانون اصلاح و تربیت با او ارتباط دوستانه‌ای دارند، ناگهان به قتل می‌رسد. همین موضوع سبب می‌شود تا هریک از بچه‌های کانون مورد بازجویی قرار گیرند.

کتاب با مجلس ختم خانم پارسایی و طرح این پرسش که چه کسی توانسته او را به قتل برساند؟ در واقع نویسنده با طرح این سؤال و ایجاد حس تعلیق، تلاش کرده تا به دنیای هریک از کودکان در این کانون راه یابد. یوسفی در «عکس یادگاری بگیریم» با یک سوژه جذاب، به سراغ کودکان با نیازهای خاص رفته است؛ کودکانی که این روزها معمولاً در کتاب‌های کودک جای خاصی ندارند و صدایی از آنها شنیده نمی‌شود.

یوسفی در این اثر با استفاده از دیالوگ، توصیف و شخصیت‌پردازی داستانی جذاب برای مخاطب نوجوان روایت می‌کند. در طول داستان مخاطب با زندگی کودکان و مسائل و دغدغه‌های آنان آشنا می‌شود. 

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: شاید قاتل همین دور و بر است. شاید لیلا است که زار زار گریه می‌کند و پی در پی روسری سبز و آبی‌اش را روی چشم‌هایش می‌کشد، یا سحر که لکنت زبان دارد و تلفظ حرف «ر» برایش عذاب‌ الیم است و به رضا، لضا و به خانم پارسایی، خانم پالسایی می‌گوید و اسم او از دهانش دور نمی‌شود و پی در پی او را صدا می‌کند. بین بچه‌‌ها شایعه است که نوک زبانش را قیچی کرده‌اند؛ چون یکی از دم‌کلفت‌ها را لو می‌دهد و نوک زبانش را می‌چینند و برای همه بچه‌ها تابلو می‌شود تا تک‌تک آنها بدانند نباید انگشت تو سوراخ مار بکنند. ...

تقویت تفکر خلاق کودکان با این کتاب‌ها

انتشارات کانون پرورش فکری کتاب حاضر را در دو هزار و 500 نسخه و به قیمت 20 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

 

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رسول شیدایی عصر امروز در شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان درگزین گفت: کار عظیم و رسالت فرهنگیان در راستای آموزش و تربیت آینده سازان در تراز انقلاب اسلامی، بسیار مهم و پیچیده است.

شیدایی افزود: ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود که با اجرای برنامه‌های مهم طبق سند تحول در راستای برنامه‌های مدارس، به طور حتم دانش آموزانی قوی و توانمند برای پیشبرد اهدافی در تمامی زمینه‌های آموزشی و پرورشی آماده می‌کند.

وی گفت: حضور بانشاط همکاران نشان از فعالیت بالا و تعهد به عمل در حوزه تعلیم و تربیت است و این امر نوید بخش آینده‌ای روشن و کارآمد خواهد بود.

کد خبر 6088191

دیگر خبرها

  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • رقابت دو هزار و ۳۰۰ کاراته کار خانم در همدان
  • جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • (ویدیو) ماجرای تعطیلی پنج شنبه یا شنبه چیست؟