Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس قوه قضاییه اهم مصوبات شورای عالی قضایی ویژه استان یزد را اختصاص 800 میلیارد ریال اعتبار، انتقال زندانیان به محل زندگی خود، حل پروند های معوقه، توسعه اقتصاد گردشگری و تشکیل کارگروه های تدوین راهبرد مهاجرت، مدیریت آب و رفع آسیب های اجتماعی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس یزد، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی شب گذشته و در پایان سفر یک روزه به یزد، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد در فرودگاه شهید آیت‌الله صدوقی (ره) شرکت کرد و اصحاب رسانه هم به‌منظور تقدیر و تشکر از رییس قوه قضائیه، کتاب «فرهنگ اعلام شهدای استان یزد» را به آیت‌الله رییسی اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*بررسی همه سازمان‌های وابسته دادگستری استان یزد و شهرستان‌های استان

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگاران استان یزد با تقدیر و تشکر از همه مسؤولان استان یزد، رسانه‌ها و مردم باصفای یزد در خصوص اهداف و نتایج سفر اظهار کرد: یک هفته قبل از سفر بنده، با حضور 40 نفر از همکاران قوه قضائیه در استان یزد همه نواقص، معایب، نکات مثبت و مشکلات را موردبررسی قراردادند و در آستانه سفر مسؤولین ستادی قوه قضائیه هم طی 17 هیئت شامل 9 هیئت در شهرستان‌ها و هشت هیئت در مرکز، استان یزد را ازنظر وضعیت عملکردی دستگاه‌های وابسته به دادگستری ازجمله سازمان ثبت املاک، پزشکی قانونی، بازرسی و ... را بررسی کردند.

آیت‌الله رییسی افزود: نتایج این بررسی‌ها در جلسه شورای عالی قوه قضائیه امشب به مدت سه ساعت در محضر نماینده رهبر معظم انقلاب، استاندار یزد و مسؤولین قضایی استان موردبررسی قرار گرفت و تصمیماتی در ارتباط با رفع مشکلات به‌صورت فوری گرفته شد.

وی تصریح کرد: ازجمله اقداماتی که باید تصمیمات فوری گرفته می‌شد مشکلات سازمان پزشکی قانونی و برخی زندان‌ها بود که باید مشکلات آنان سریعاً رفع می‌شد.

*اختصاص 800 میلیارد ریال اعتبار

رییس قوه قضاییه از اختصاص مبلغ قریب به 800 میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضاییه و منابع استانی به رفع مشکلات دستگاه قضایی استان یزد خبر داد و گفت: این اعتبار به بخش‌هایی پرداخت شود که به‌صورت فوری برای رفع مشکل آنان پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این بودجه در رابطه با پزکشی قانونی در برخی شهرستان‌ها که یا پزشک و یا ساختمان ندارند و باهدف تسهیل دسترسی مردم به پزشکی قانونی در شهرستان‌ها و در مرکز استان اختصاص می‌یابد.

*انتقال زندانیان شهرستانی به محل زندگی خود

رییس قوه قضاییه در خصوص یکی دیگر از مصوبات شورای عالی قضایی استان یزد گفت: زندانیان غیربومی که خانواده‌های آنان در این استان نیستند و خود آن‌ها متقاضی اعزام به محل زندگی خود هستند انتقال می‌یابند که برای خانواده‌های آنان گشایش خواهد بود.

*تدوین راهبرد مهاجرت در کارگروه ویژه

آیت‌الله رییسی یکی دیگر از مشکلات استان یزد را مسأله مهاجرت عنوان کرد و افزود: این موضوع در شورای اداری استان مطرح شد که از دغدغه‌های مسؤولان استان و استاندار بود که باید راهبرد روشنی در مورد مهاجران داشته باشیم.

 وی از تشکیل کارگروهی به‌منظور تدوین راهبرد برای مسأله مهاجرت در کشور خبر داد و افزود: چون مهاجران دارای مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زیادی هستند باید هم برای مهاجران و هم برای مسؤولان عالی مشخص و نسبت به تعیین راهبردهای لازم پیش‌نویس‌ها و مقدمات تدوین شود.

*تشکیل کارگروه ویژه رفع آسیب‌های اجتماعی در استان یزد

رییس قوه قضاییه با اشاره به این‌که به دلیل وجود شرایط خاص در جامعه نرخ برخی جرایم در استان یزد قابل‌بررسی بود؛ کارگروهی را برای بررسی این موضوع مأمور کردیم که هم پیشگیری از وقوع جرم را با حوزه علمی و هم اجرایی در شورای تأمین استان مطرح کنند و موضوعاتش موردبحث و تبادل‌نظر قرار بگیرد.

آیت‌الله رییسی افزود: سازوکاری دنبال شود چون زیبنده استان دارالعباده ودارالعلم و مردم متدین، باصفا و پرتلاش در استان یزد نیست که برخی موارد باید ضمن این‌که در این استان و استان‌های کشور پیگیری شود.

وی اذعان کرد: کشور ما از بهترین امنیت برخوردار است و باید آسیب‌های اجتماعی و جرایم هم نباشد و آسیب‌های اجتماعی چهره زیبای استان را می‌تواند بد جلوه دهد.

*حل پرونده‌های معوقه در استان یزد

رییس قوه قضاییه ادامه داد: پرونده‌های معوقه در یک کار شبانه‌روزی همکاران قضایی من در استان باید دنبال شود و بعضی پرونده‌ها شاکیانی دارد که تعدادش زیاد است و باید به‌صورت ویژه پیگیری شود.

آیت‌الله رییسی اظهار امیدواری کرد: بخش‌های اجرایی، قضایی و همه مسؤولان با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان بستری برای توسعه‌یافتگی استان فراهم نمایند و استان باوجود ذخایر معدنی و قطب صنعتی و نیروهای انسانی کارآمد می‌تواند توسعه یابد.

*فعال شدن اقتصاد گردشگری در استان یزد

 وی بخش گردشگری را مهم دانست و گفت: استان یزد نسبت به اقتصاد گردشگری هم شاید حرف اول را بزند که به دلیل جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای که در این استان و زیرساخت‌های آن و انگیزه آن‌هم کاملاً وجود دارد و استاندار یزد هم فعال‌اند باید این کار اتفاق بیفتد و نیازمند همه بخش‌ها و همکاری همه حوزه‌ها هستیم.

رییس قوه قضاییه همکاری مدیرکل دادگستری استان یزد و مسؤولان استانی در ارتباط با فعال شدن حوزه اقتصاد گردشگری و برداشتن گام‌های ماندگاری برای این حوزه را خواستار شد.

 آیت‌الله رییسی خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت شهدای عالی‌قدر یزد و روح مطهر شهید صدوقی (ره) و شهید قاسم سلیمانی، مکتب شهید سلیمانی در همه‌جا ازجمله اخلاص، عمل صالح، مقاومت و ایستادگی، نوآوری‌ها و ما می‌توانیم او در همه‌جا سرایت کند و جلوه‌ای از تلاش و فعالیت و نوآوری در استان یزد داشته باشیم.

وی یکی از آرزوهای خود در استان یزد را آشنایی با فعالیت‌های مراکز پارک‌های علم و فناوری و دیدار با جوانان اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد.

*تشکیل کارگروه عدالت آب به ریاست معاون اول قوه قضاییه

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: درواقع دغدغه چندین ساله استان یزد موضوع آب شرب است که رییس آب منطقه‌ای استان در شورای اداری مطرح کردند و بسیار مهم است و مسأله آب منطقه اصفهان، چهارمحال و بختیاری و این استان‌هایی که آب مسأله محوری آنان و مهم‌تر از آب، مدیریت آب مهم است.

آیت‌الله رییسی از تشکیل کارگروهی با موضع آب و با شرکت استانداران و مسئولین آب منطقه‌ای هر چهار استان دارای مشکل آب خبر داد و افزود: این کارگروه با پیگیری دستگاه قضایی و بخش سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری و با شرکت وزارت نیرو تشکیل‌شده است و قرار شده معاون اول قوه قضاییه این جلسات را تشکیل دهند که استاندار یزد و مسؤول آب منطقه‌ای یزد هم حضور یابند.

وی اظهار امیدواری کرد: نتایج این کارگروه به ارائه راهکار اساسی در منطقه بینجامد و به عهده وزارت نیرو و استانداران است تا مردم احساس عدالت توزیع آب داشته باشند و با توجه به وجود مواهب الهی در برخی از این استان هدف مدیریت آب بسیار مهم است.

*سازمان بازرسی کل کشور مشکلات صنعت کاشی استان یزد را پیگیری می‌کند

رییس قوه قضاییه به بخش صنعت کاشی و سرامیک استان یزد اشاره کرد و گفت: کارخانه‌ها تولیدی سرامیک و کاشی بخش جدی و مهم صنعتی استان یزد است که سازمان بازرسی کل کشور مشکلات این کارخانه‌ها را پیگیری کنند.

آیت‌الله رییسی مشکلات خصوصی‌سازی را هم یادآور شد و تصریح کرد: کارخانه‌هایی که خصوصی‌سازی شده، سازمان بازرسی کل کشور موظف شد کار را با همکاری استانداری و با همکاری بخش‌های صنعتی دنبال کند که موضوع خصوصی‌سازی را پیگیری کند تا رفع شود و برای حل آن زمان‌بندی‌شده است که سازمان بازرسی کل کشور با مسؤولان استان برخی مشکلات این بخش ازجمله فولاد میبد و ... را دنبال کنند.

انتهای پیام/90030

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: برای پروژه آب‌رسانی به روستاهای کم‌برخوردار استان هزار میلیارد تومان جهت حفاری، لوله‌گذاری و همچنین لوله‌کشی هزینه خواهد شد که ۵۰۰ میلیاردتومان آن در شهرستان بوکان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، تقی نجمی، امروز _شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: مأموریت بسیج سازندگی در سپاه یکی از مأموریت‌های مهم این مجموعه و همواره مورد تأکید فرماندهان است و آذربایجان‌غربی در بحث محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی از استان‌های پیشرو در سطح کشور است.

وی افزود: پروژه‌های بسیج سازندگی جز پروژه‌های کوتاه مدت است و در کمترین زمان به نتیجه می‌رسید و مردم شیرینی این خدمت را احساس می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: امروزه در تمام عرصه‌ها گروه‌های جهادی فعال هستند و ۶ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.

نجمی با اشاره به اقدامات سپاه در هفته بسیج سازندگی تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه استان، افزایش حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، دیدار با خانواده شهدا توسط جهادگران بسیجی، برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در سراسر استان و افتتاح ۷۰ طرح با اعتباراتی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در حوزه اقتصاد مقاومتی از جمله این موارد است.

وی عنوان کرد: برپایی غرفه‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر استان، مرمت و بازسازی ۶۵ واحد منازل مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های متخصص پزشکی و دامپزشکی به مناطق محروم، دیدار جهادگران با استاندار آذربایجان‌غربی، توزیع ایزوگام رایگان برای خانواده‌های بی بضاعت، افتتاح راه‌های روستایی به طول ۹ کیلومتر در شهرستان شوط و شش کیلومتر در شهرستان ارومیه از جمله دیگر اقدامات است.

نجمی با اشاره به پروژه بزرگ آب‌رسانی به بیش از ۶۰۰ روستای استان آذربایجان‌غربی که توسط قرارگاه امام حسن (ع)، قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و بسیج سازندگی سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در دست اقدام است، ادامه داد: برای این پروژه هزار میلیارد تومان جهت حفاری، لوله‌گذاری و همچنین لوله‌کشی به روستاهای کم‌برخوردار هزینه خواهد شد که ۵۰۰ میلیاردتومان آن در شهرستان بوکان خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در خصوص اقدامات سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: توزیع ۶۴۰ بسته توزیع کیف و کفش، برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به تعداد ۲۳ ایستگاه جهت کمک به مردم مظلوم غزه، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در تمامی شهرستان‌های استان به جز چهاربرج و باروق جهت فروش تولیدات فعالان این حوزه، احداث ۲۲۰ کیلومتر افتتاح پروژه آسفالت بین مزارع در قالب ۱۰ پروژه در سطح استان و ایجاد هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی از جمله این موارد است.

نجمی مهمترین فرصت‌های شغلی را تسهیلات در حوزه دامداری، قالیبافی، کشاورزی، چرم‌دوزی عنوان کرد و ادامه داد: تسهیلات ارائه شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان بود که این رقم ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده بود که ۴۰ درصد به علت مشکلات مربوط به دریافت‌کنندگان تسهیلات پرداخت نشد.

وی با اشاره به تخصیص ۵۰ هزار بسته معیشتی طی سال گذشته گفت: هر بسته یک یا یک‌ونیم میلیون تومان ارزش داشت که به نیازمندان اهدا شد.

کد خبر 750735

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند