Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:21:50 GMT

سومین همایش بزرگ مهربانو در ابهر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۸۴۱۴

سومین همایش بزرگ مهربانو در ابهر برگزار می‌شود

آیسان صادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری سومین همایش بزرگ مهربانو در ابهر اظهار کرد: کارگروه فرهنگی و هنری بانوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در نظر دارد در بخش جنبی سومین همایش مهربانو، مصادف با هفته بزرگداشت مقام زن نمایشگاه آثار هنری در فرهنگسرای نور ابهر برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارج نهادن و شناسایی ظرفیت های هنری بانوان شهرستان ابهر در ۲ بخش هنرهای تجسمی و صنایع دستی عنوان کرد. 
این مسؤول خاطرنشان کرد: آثار ارسالی بخش صنایع دستی در رشته های منبت کاری، مشبک کاری، معرق کاری، حجم چوب، جواهرسازی، سفالگری، شیشه گری، چرم دوزی و هنرهایی از این دست است. 
 وی یادآور شد: آثار ارسالی بخش هنرهای تجسمی در رشته های طراحی، نقاشی، تصویرسازی، نگارگری و تذهیب، عکاسی، نقاشی - خط و خوشنویسی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر تصریح کرد: موضوع بخش هنرهای تجسمی زن و هنر ایرانی و موضوعات آزاد است که حضور در این نمایشگاه رایگان بوده و بدون محدودیت سنی فقط آثار بانوان به نمایش گذاشته می شود.
وی تاکید کرد: هنرمندان می توانند با ارسال حداکثر ۷ اثر در هر رشته هنری بدون محدودیتی در سایز، تکنیک و سبک هنری آثار در نمایشگاه شرکت کنند.
صادقی با بیان اینکه هنرمندان باید آثار خود را با پاسپارتو و قاب شده تحویل دهند ابراز کرد: آثار بنا به خواست هنرمند می تواند جهت فروش در نمایشگاه نیز ارائه شود و هنرمندان آثار خود را با قیمت های پیشنهادی ارائه و پس از کارشناسی قیمت های قطعی اعلام می شود.
وی با اشاره به اینکه آثار رشته هنرهای تجسمی و نمونه آثار رشته صنایع دستی برای بررسی تا شنبه١٢ بهمن ٩٨ به واحد هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر تحویل شود، بیان کرد: آثار ارسالی خلاقانه باشد و انتخاب آثار متناسب با کیفیت آنها، ظرفیت و فضای گالری صورت می گیرد.
 

برچسب‌ها ابهر نمایشگاه سفال بانوان همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر نمایشگاه سفال بانوان همایش ابهر نمایشگاه سفال بانوان همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمود شالویی افزود: یکی از این برنامه‌ها همایش ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی است که با معرفی آثار برتر در حوزه فردوسی پژوهی به پایان می‌رسد.
وی افزود: نقش ویژه و تأثیرگذار حکیم ابوالقاسم فردوسی بر تمدن ایرانی و اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این حکیم و شاعر بزرگ ایرانی مایه عزت ایرانیان است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: فردوسی بزرگ منادی صلح، صفا، صمیمیت و وحدت و پیوند میان ملت هاست و باید برنامه‌های پاسداشت و بزرگداشت بیشتری در سطح ملی و بین المللی برای این شاعر و حکیم نامدار برگزار شود تا جهانیان، بیشتر با فردوسی آشنا شوند.

شالویی درباره همایش فردوسی گفت: روز ۲۶ اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر در دانشگاه فردوسی مشهد، همایش علمی با ارائه ۴۰ سخنرانی و مقاله تخصصی برگزار می‌می شود و در روز ۲۷ اردیبهشت، نشست بین المللی با حضور اندیشمندان جهانی در فضای مجازی ساماندهی و اجرا خواهد شد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: تشکیل انجمن نقالان نوجوان یکی از مصوبات کارگروه بزرگداشت فردوسی است.
وی افزود: تشکیل بنیاد فردوسی و برگزاری همایش «خوسف» تا «طوس» به جهت اهمیت ابن حسام خوسفی و ارتباط او با اندیشه فردوسی از دیگر اقدامات در دست کار است.

بخش دیگر این مراسم با سخنرانی محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه یافت که او با اشاره به برنامه‌های متنوع هفته بزرگداشت فردوسی گفت: امسال و در هفته بزرگداشت حکیم فردوسی چند فعالیت ویژه انجام خواهد شد که از جمله آن‌ها اعطای نشان فردوسی به حماسه سرایان، حماسه پژوهان و حماسه آفرینان است و همچنین نشست‌های تخصصی مختلف با همکاری دانشگاه‌های استان در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

سیدجواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز در پایان با اشاره به حضور فعال این نهاد در هفته بزرگداشت فردوسی گفت: برگزای آیین‌های سنتی، پاسداشت هفته کرامت در ایام بزرگداشت فردوسی، راه اندازی کاروان‌های هنری و برگزاری شب شعر از آرامگاه فردوسی تا آرامگاه خیام نیشابوری از جمله فعالیت‌های این اداره کل در هفته بزرگداشت حکیم طوس است.
هفته بزرگداشت فردوسی سال گذشته در تالار وحدت با معرفی فردوسی پژوهان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود