Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@13:51:21 GMT

ملکه انگلیس قانون برگزیت را تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۹۳۷۲

ملکه انگلیس قانون برگزیت را تصویب کرد

ملکه انگلیس قانون خروج این کشور از اتحادیه اروپا یا همان برگزیت را امضا و تصویب کرده است. ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الیزابت دوم ملکه انگلیس دیروز پنجشنبه قانون خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت را امضا و تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس یکی از سخنگویان کاخ باکینگهام اعلام کرد لایحه توافق برگزیت با امضای ملکه انگلیس به قانون تبدیل شده است.

نمایندگان هر دو بخش پارلمان انگلیس (مجلس عوام و مجلس اعیان) روز چهارشنبه توافق دولت این کشور با اتحادیه اروپا بر سر مفاد برگزیت را تصویب کردند تا در فاصله کمتر از 10 روز مانده به ضرب‌الاجل 31 ژانویه (11 بهمن) دیگر مانعی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) در اولین نشست خبری خود به عنوان نخست‌وزیر جدید تأکید کرد که در موعد مقرر یعنی 31 اکتبر (11 آبان) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد، اما با توجه به ترکیب پارلمان وی در این کار ناکام ماند و در نهایت تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفت تا شاید از این طریق ترکیب پارلمان را به نفع سیاست‌های مد نظر خود تغییر دهد.

به دنبال پیروزی قاطعانه حزب محافظه‌کار  (به رهبری جانسون) در انتخابات پارلمانی انگلیس در واپسین روزهای سال گذشته میلادی، مجلس عوام خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه و طرح نخست‌وزیر «بوریس جانسون» برای برگزیت را تصویب کرد.

مطابق طرح جانسون، انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا، وارد «دوران گذار» خواهد شد، به این معنا که طرفین (بروکسل و لندن) 11 ماه فرصت خواهند داشت تا به یک «توافق جامع» در خصوص ابعاد و جزئیات برگزیت دست پیدا کنند.

گرچه بوریس جانسون ابراز امیدواری کرده که در پایان دوره انتقالی یک ساله به یک توافق تجاری جامع با اروپا برسد، اما بنا بر گفته بسیاری از منتقدان نخست وزیر انگلیس، زمانبندی یک ساله برای چنین مذاکراتی واقع‌بینانه نیست. آنها معتقدند رسیدن به یک توافق جامع که در برگیرنده دغدغه‌ها و ملاحظات انگلیس پس از جدایی از اتحادیه اروپا باشد، مدت زمان بیشتری را می‌طلبد و بر همین اساس لازم بود تا جانسون دوران گذار را محدود به مدت زمانی 11 ماهه نمی‌کرد.

نگرانی روزافزون اروپاییان مقیم انگلیس درباره آینده پسا برگزیتانگلیس: بعد از برگزیت دیگر به قواعد اروپا پایبند نخواهیم بودآمادگی انگلیس برای اعمال محدودیت‌های جدید علیه مهاجران پس از برگزیت

انتهای پیام/

R36447/P/S8,89/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت اخبار "انگلیس"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت اخبار انگلیس اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت اخبار انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی

رئیس کمیسیون اروپا طی اظهاراتی نسبت به سیاست‌های چین که خطر صنعت زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، هشدار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، طی اظهاراتی پیش از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، اعلام کرد که وی قرار است در مورد سیاست‌های این کشور که خطر صنعت زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، گفتگو کند.

صنعت‌زدایی فرآیندی از تغییرات اجتماعی و اقتصادی است که در اثر حذف یا کاهش ظرفیت یا فعالیت صنعتی در یک کشور یا منطقه به‌ویژه صنایع سنگین یا صنایع تولیدی ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور چین روز یکشنبه به عنوان بخشی از سفر 6 روزه خود به سه کشور اروپایی وارد فرانسه شد که اولین سفر او به اروپا از سال 2019 محسوب می‌شود.

رئیس بازوی اجرایی اتحادیه اروپا تأکید کرد که در جریان گفتگوی خود با شی در مورد "عدم تعادل" در تجارت چین صحبت خواهد کرد.

چین در حال حاضر با یارانه‌های هنگفت، به دلیل تقاضای ضعیف داخلی خود، بیش از آنچه که می‌فروشد، در حال تولید است. این اقدام منجر به عرضه بیش از حد کالاهای یارانه‌ای چینی، مانند خودروهای برقی و فولاد می‌شود که منجر به تجارت ناعادلانه می‌شود.

فون در لاین افزود: اروپا نمی تواند چنین رویه‌های تحریف کننده‌ای را در بازار بپذیرد که می تواند منجر به صنعت زدایی در اروپا شود.

در چند هفته گذشته، مقامات اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد "اقدامات ناعادلانه چین"، از جمله محدودیت در عرضه تجهیزات پزشکی اروپایی به بازار این کشور آسیایی و یارانه برای شرکت‌های چینی تولیدکننده توربین‌های بادی، خودروهای الکتریکی و قطار آغاز کرده‌اند.

در همین حال، چین یک تحقیق ضد دامپینگ (قیمت‌شکنی) در مورد براندی وارداتی از اتحادیه اروپا باز کرده است که به ویژه صادرکنندگان فرانسوی را تحت تأثیر قرار می دهد. تحقیقات متقابل به عنوان یک تقابل فزاینده در برابر حمایت گرایی تلقی می شود. فون در لاین برای تجارت "ریسک زدایی" با چین فشار آورده است، اما به اندازه ای پیش نرفته است که از جدا شدن از قدرت اقتصادی حمایت کند.

شی در مقاله‌ای که پیش از سفرش در مطبوعات فرانسه منتشر شد، گفته بود که پکن متعهد به دستیابی به "چشم‌اندازهای جدید" در روابط خود با این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • خروج شرکت ستاد معاینه فنی تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • خروج معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • خروج شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده 141 قانون تجارت
  • خروج ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • توافق لوپتگی با وستهام