Web Analytics Made Easy - Statcounter

وناتن بت کلیا نماینده مسیحیان آشوری در مجلس و عضو کمیسیون عمران در گفت و گو با خبرنگار پارسینه، در خصوص تاثیر افزایش وام مسکن در خانه دار شدن مستاجرین، گفت: معتقدم افزایش وام مسکن موجب افزایش نرخ مسکن می شود. اگر وام مسکن 50 درصد افزایش یابد، قیمت مسکن دو برابر افزایش می یابد. بنابراین افزایش وام مسکن موجب خانه دار شدن افراد نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: بهتر است دولت بجای افزایش وام مسکن مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، مسکن های ارزان قیمت بسازد و در اختیار مردم قرار دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات مسکن مهر، گفت: برای خانه دار شدن مردم مسکن مهر را در نظر گرفتیم و ساختیم، اما یکی از مشکلاتی که داشتیم این بود که وزارتخانه های مختلف با وزارت راه و شهرسازی همکاری نمی کردند. برای مثال آب، برق و گاز به مناطقی که مسکن مهر در آنجا ساخته می شد نمی دادند. همچنین مسکن مهر امکاناتی همچون مدرسه و پاسگاه و ... نداشتند. بنابراین خواسته یا ناخواسته همین موارد موجب می شد که مردم به این مناطق نروند و بسیاری از ساکنین مسکن های مهر با مشکلات عدیده ای روبرو شوند.

بت کلیا با بیان اینکه تعداد بسیار کمی از افراد جامعه صاحب خانه هستند، تاکید کرد: افراد بسیاری ساختمان های فراوانی دارند اما خانه های خود را خالی نگه داشته اند. باید کسانیکه که خانه های خود را خالی نگه داشته اند، برخورد شود. افرادی هستند که روی پنجره های خانه های خالی پرده کشیده اند و یک چراغ را روشن می گذارند و یا هفته ای یک بار به آن خانه می روند و آب را باز می گذارند تا بگویند این خانه استفاده می شود.

او ادامه داد: بسیاری از مسکن های خالی شناسایی شده است اما با آنها برخورد نمی شود.البته صحبت هایی در جهت برخورد با این افراد و اخذ مالیات شده بود، اما این اقدام عملیاتی نشد. باید مالیات ها و عوارض بسیار زیادی را از این افراد گرفت تا افراد متمول از خالی نگه داشتن خانه های خود خودداری کنند. اگر با خانه های خالی برخورد می شد شاید قیمت مسکن به این شدت افزایش نمی یافت و به نرخ امروز نمی رسید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وام مسکن دولت یوناتن بت کلیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازار حبوبات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، از ابتدای امسال حبوبات با افزایش قیمت مواجهه بوده است، اما این افزایش در عدس بیشتر بوده است.
این موضوع موجب عرضه برخی اقلام بی کیفیت شده و قدرت خرید خانواده‌ها را نیز کمتر کرده است.
اختلاف قیمت‌ها در بازار نیز زیاد است تنها در عدس در یک محدوده شاهد قیمتی بین ۷۵ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان بودیم.
این موضوعات موجب شده بازار حبوبات در اولویت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان یزد باشد.
از آغاز امسال تاکنون، ۵۵ پرونده تخلف در این حوزه رسیدگی شده که منجر به صدور رای جرائمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد