Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@23:01:32 GMT

جلسه اضطراریِ برای توفان مرگبار اسپانیا

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۰۵۷۵

جلسه اضطراریِ برای توفان مرگبار اسپانیا

درپی توفان مرگبار گلوریا در اسپانیا ، دولت جلسه اضطراری تشکیل داد .

 طوفان "گلوریا" شهروندان اسپانیایی را با مشکلات زیادی از جمله پل‌های فروریخته، خطوط ریلی آسیب دیده و سواحل تخریب شده بر اثر امواج مخرب طوفانی، درگیر کرده است.

طوفان قدرتمند "گلوریا" روز یک‌شنبه همراه با وزش شدید باد و بارش سنگین برف و باران، بخش‌هایی از اسپانیا را درنوردید و فرودگاهی را هم به تعطیلی کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات کاتالونیا نیز مرگ دو نفر را در شب گذشته (پنج‌شنبه) به دلیل شرایط آب و هوایی طوفانی تایید کردند. چهار نفر دیگر نیز هم‌چنان مفقود هستند.

به گفته مقامات ملی هواشناسی اسپانیا، طوفان در حال دور شدن از این کشور است اما بیش از ۱۰۰ جاده مسدود باقی مانده و ده‌ها هزار دانش آموز نیز با تعطیلی مدارس‌ مواجه شده‌اند.

طوفان "گلوریا" دقیقا مناطقی را درنوردیده که آماده میزبانی از گردشگران برای فصل گردشگری بوده‌اند و دولت برای کمک به برقراری مجدد شرایط عادی در این مناطق، تضمین امنیت و رفع نیازهای کوتاه مدت و میان مدت قرار است جلسه اضطراری تشکیل دهد.

طوفان "گلوریا" روز یک‌شنبه بخش‌هایی از اسپانیا را همراه با وزش بادهای شدید تا ۱۴۴ کیلومتر در ساعت و تشکیل امواج تا ارتفاع ۱۳.۵ متر درنوردید.

در نزدیکی بارسلونا نیز کف دریا خیابان‌های بسیاری را در شهر کوچک "توسا د مار" پوشانده بود. این طوفان منجر به قطع برق منازل صدها هزار نفر شد و هزاران هکتار از مزارع کشاورزی را نیز تخریب کرد.

طبق پیش‌بینی‌های آژانس هوایی ملی اسپانیا، طوفان "گلوریا" قرار بود دست‌کم تا روز سه‌شنبه ادامه پیدا کند و با توجه به پیش‌بینی وزش باد با سرعت حداکثر ۱۳۰ کیلومتر در ساعت و تشکیل امواج هفت متری و بارش سنگین برف، این آژانس هشدارهای مهمی را برای شهروندان اسپانیا صادر کرد.

---

بنا بر گزارش رویترز، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد هرچند که نمی‌توان هر پدیده هواشناسی را به تغییرات اقلیمی نسبت داد اما بدیهی است که این امر تأثیر داشته است./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در شهرستان گتوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این حادثه ساعت ۱۳:۴۸ دقیقه امروز بر اثر برخورد سواری سانتافه با یک دستگاه پراید به وقوع پیوست.

عارف اصل شرهانی افزود: در این حادثه یک مرد ۲۶ ساله جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: همچنین در این سانحه رانندگی ۵ مرد ۳،۲۳،۲۷،۳۰،۳۷ مصدوم شدند  که توسط امدادگران اورژانس با سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان گتوند اعزام کردند.

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • رئیس جمهور پنج شنبه وجمعه به قم می‌رود
  • ببینید | تصاویری ترسناک از سیل مرگبار برزیل
  • تصادف مرگبار در شهرستان گتوند
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد