Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت «فاطمه زهرا (س)» درطول زندگی کوتاه، اما با برکت خود رسالتی ویژه را در پیش گرفتند، ایشان موظف بودند تا جایگاه و ارزش ولایت و امامت را به عنوان عنصری مهم در جامعه اسلامی معرفی کنند. تاریخ انتشار: 13:33 - 04 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۵۲۴

سلمان حسین زاده کارشناس عاوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون سیر سیاسی زندگی حضرت «فاطمه زهرا (س)» گفت: حضرت «فاطمه زهرا (س)» درطول زندگی کوتاه، اما با برکت خود رسالتی ویژه را در پیش گرفتند، ایشان موظف بودند تا جایگاه و ارزش ولایت و امامت را به عنوان عنصری مهم در جامعه اسلامی معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

وی در همین راستا بیان کرد: پس از رحلت «پیامبراکرم (ص)» برخی مسلمانان فکر می‌کردند «رسول خدا (ص)» همانند سایر کشور‌ها حکومتی تشکیل داده بودند و حکم پادشاه را برای شبه جزیره عربستان داشته است و اکنون پس از رحلتشان باید پادشاهی دیگر جانشینشان شود، این تفکر نادرست باعث شد پایه‌های اسلام نو پا تا حدودی متزلزل شود. 
بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب مربوط به ایام فاطمیه اینجا کلیک کنید حسین زاده به تلاش حضرت «فاطمه زهرا (س)» برای نجات جامعه اسلامی پس از رحلت «پیامبراکرم (ص)» اشاره و ابراز کرد: حضرت «فاطمه زهرا (س)» شاهد سراشیبی اسلام نوپایی بودند که پدر بزرگوارشان طی سال‌ها تلاش آن را ایجاد کرده بودند، برای این منظور وارد میدان شده و با شهامت همانند یک مرد به بیان خطبه پرداخته تا مسلمانان را متوجه خطر و آسیب دین اسلام کند.    حسین زاده ولایت را چراغ راه اسلام نو پا دانست و با اشاره به تلاش حضرت حضرت «فاطمه زهرا (س)»در این راه، ابرازکرد: حضرت «فاطمه زهرا (س)» خطر پیش روی مسلمانان را دیده و تلاش داشتند تا این دین آسمانی را از سقوط نجات دهد و نهاد امامت را که همچون چراغی درست پیش روی جامعه مسلمانان بود را به جامعه متذکر شوند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: حضرت «فاطمه زهرا (س)» بقدری از رخداد‌های جامعه اسلامی پس از رحلت «پیامبراکرم (ص)» ناراحت شدند که هرگز اجازه ندادند دشمنان در تشییع پیکر پاکشان شرکت کنند.   حسین زاده با اشاره به رویکرد حضرت «فاطمه زهرا (س)» در مقابل دشمنان خاطرنشان کرد: حضرت «فاطمه زهرا (س)» هوشمندانه علامت سوالی از خود برجای گذاشت تا ذهن جامعه آینده را به این موضوع متوجه کند لذا مزار این بانوی گرامی در دید همگان پنهان ماند تا همه در پاسخ این سوال که مزار دختر عزیز «پیامبراکرم (ص)» چه شد و چرا پنهان ماند باقی به ایجاد شود.
  انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا ائمه معصومین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود