Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:57:26 GMT

کشاورزان و دامداران مراقب باشند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۱۰۹۷

کشاورزان و دامداران مراقب باشند

ایسنا/زنجان رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به ورود سامانه هوای سرد به کشور از دامداران و کشاورزان خواست با رعایت توصیه‌ها از بروز خسارت جلوگیری کنند.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: باتوجه به نقشه‌های هواشناسی از روز جمعه با نفوذ سامانه سرد و بارشی به منطقه، روند کاهش دما و بارش برف مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باغداران باید نسبت به ایجاد موانع فیزیکی همچنین استفاده از تله‌های آماده، جهت جلوگیری و کاهش خسارت موش صحرایی به درختان اقدام کنند، افزود: همچنین صاحبان گلخانه‌ها باید نسبت به تنظیم دمای داخل سالن اقدام کنند.


رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، به احتیاط در عبور و مرور دام‌ها خصوصاً در حاشیه رودخانه‌ها اشاره و عنوان کرد: انجام اقداماتی جهت جلوگیری از سرمازدگی گلخانه‌ها، انهدام زیتون‌های آلوده پایه درختان به‌صورت یک روز در میان و نگهداری نکردن و انتقال میوه‌های آلوده به اماکن غیرآلوده الزامی است.


تاراسی با بیان اینکه تزریق واکسن تیلریوز به همه دام‌های سبک و سنگین، ذخیره خوراک دام و تامین علوفه با توجه به کاهش محسوس دما اقدامی مهم و جدی محسوب می‌شود، ادامه داد: تنظیم و تهویه دما در دامداری‌ها خصوصاً برای گوساله‌ها در اوایل، هفته امری ضروری به شمار می‌رود.


وی افزود: کشاورزان از استفاده دام از آب یخ‌زده در آبشخورها در شرایط یخبندان جهت جلوگیری از استرس و بیماری‌های گوارشی به ویژه در دام‌های آبستن ممانعت کنند.


این مسئول با بیان اینکه افزایش بخش انرژی جیره غذایی دام با توجه به کاهش دما و همچنین تزریق واکسن لمپی‌اسکین به همه دام‌های سنگین اقدامی مثمرثمر خواهد بود، تصریح کرد: شیر دوشیده شده در حداقل زمان ممکن به ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر انتقال داده شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان هشدار هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم

این روزها کلاهبرداران آگهی‌هایی پایین‌تر از عرف بازار منتشر می‌کنند و با چرب‌زبانی و ترفندهای دیگر مبلغی را بابت بیعانه و تضمین معامله از چندین نفر دریافت می‌کنند و دیگر پاسخگوی تماس‌ها نیستند. منبع: فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی