Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:32:31 GMT

امام جمعه تبریز بر تقوای انتخاباتی تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۱۹۱۹

امام جمعه تبریز بر تقوای انتخاباتی تاکید کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز یکی از مصادیق تقوا را تقوای انتخابات دانست و گفت: به خاطر اینکه فردی برنده شود نباید دیگری را تخطئه کند بلکه بهترین تبلیغ این است که فرد خودش و عملکرد خودش را تبلیغ کند.

وی اظهار کرد: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم و مسوولان است آنها در تلاش هستند تا دستاوردهای نظام در تشییع جنازه سردار سلیمانی و سیلی سپاه به آمریکا را کمرنگ جلوه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی جامعه بیش از گذشته نیاز به وحدت و همدلی دارد خاطرنشان کرد اختلاف انداختن بین مردم و مسوولان از سوی هر کسی کاری ناپسند است و در آستانه انتخابات ما باید اتحاد و همدلی خود را بیش از پیش تقویت کنیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به مانوری برای اتحاد همدلی مردم تبدیل شود، گفت بنابراین ممکن است ما نسبت به افراد انتقاد داشته باشیم اما نباید طوری رفتار کنیم که دشمنان شاد و خوشحال شوند و گمان کنند ما به جان هم افتاده ایم.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد همچنان که در مناسبت های مختلف مردم آذربایجان و تبریز همیشه پیشگام بوده اند امیدواریم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضوری با شکوه و محکم داشته باشند تا بار دیگر اقتدار ایران و ایرانی به جهانیان ثابت شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به شاخص‌های نماینده برتر ;ساده زیستی, انقلابی بودن و با مردم صمیمی بودن را از جمله مصادیق نماینده برتر اعلام کرد و گفت: کسی را انتخاب کنید که به درد مردم بخورد کسی که از فساد دور بوده و به دنبال اشرافی‌گری نباشد بلکه به اسلام و انقلاب پایبند باشد و همچنین مرز او با دشمن مشخص باشد.

آل هاشم با بیان اینکه در ایام انتخابات برخی از کاندیداها پوستر های بسیار بزرگ و چند میلیونی چاپ می‌کنند که در شان جمهوری اسلامی نیست گفت: مشکلی با تبلیغات نداریم اما امسال به دلیل گرانی کاغذ کتاب‌های درسی دانش آموزان با وقفه به دست دانش‌آموزان رسید .

وی خاطرنشان کرد: مشکل مردم چاپ پوستر های رنگی نیست بلکه مشکل مردم و جوانان اشتغال و بیکاری است که با آن دست و پنجه نرم می کنند .

آل هاشم افزود: مشکل جامعه کاهش سن فساد اخلاقی، مصرف مواد مخدر و تعطیلی کارخانه هاست که باید نمایندگان مشکلات را شناخته و نسبت به رفع آن‌ها راهکار و برنامه ارائه دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت های هفته حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته را یک روز تاریخی در  تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: برگزاری نماز جمعه تهران توسط رهبر معظم انقلاب بعد از ۸ سال و همچنین بعد از دوهفته حوادث پرماجرا اتفاق بسیار خوشایند و به جایی بود و حضور میلیونی مردم در نماز جمعه نیز بر عظمت نماز جمعه افزود.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: جلسه استیضاح رییس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان آمریکا که دموکرات ها اکثریت را دارند یک رسوایی برای ترامپ و آمریکا است.

امام جمعه تبریز افزود استیضاح ترامپ نشان داد مقام های آمریکا حتی به رقبای داخلی خودشان هم رحم نمی کنند و این امر نشان‌دهنده این است که سیاستمداران آمریکایی قابل اعتماد نیستند و نمی توان روی حرف آنها حساب کرد.

برچسب‌ها تبریز ستاد اقامه نماز کشور سید محمدعلی آل هاشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز ستاد اقامه نماز کشور تبریز ستاد اقامه نماز کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی سطح کاندیداها پایین است، انتخابات به همین سردی برگزار می شود که اکنون با آن روبرو هستیم

به گزارش خبرآنلاین،در حالی روز جمعه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای‌اسلامی برگزار می‌شود که فضای کشور نه در بعد سیاسی و نه از جنبه اجتماعی تناسبی با انتخابات ندارد؛ حتی در حوزه‌هایی که به‌طور سنتی تحرکات انتخاباتی و تبلیغات بیشتری انجام می‌شد، دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم چندان محلی از اعراب ندارد.

بنا به گزارش سایت الف، این سکون سیاسی حتی در سطح تهران هم خودنمایی کرده و نسبت به ادوار مشابهی که انتخابات پارلمانی به دور دوم کشیده می‌شد، پایتخت رنگ انتخاباتی به‌خود نگرفته.

مقایسه مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم با دوره کنونی، گواهی است بر این امر. هر چند که برخی دگرگونی در شکل تبلیغات، تحولات تکنولوژیکی و ارتباطی را دلیل بر بیگانگی محیط شهری با انتخابات ذکر کنند اما در رسانه‌های آنلاین، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم آن‌چنان نشان چندانی از انتخابات یافت نمی‌شود.

اینکه انتخابات از سال ۹۸ با کاهش مشارکت مواجه شده مسئله‌ای قابل انکار نیست که واکاوی و ریشه‌یابی این امر فرصتی مجزا را می‌طلبد اما دلایل فضای سرد سیاسی موجود صرفاً به دلسردی جامعه از شرایط کنونی و تنگناها و حتی ناکارآمدی نهادهای سیاسی بازنمی‌گردد بلکه بخش قابل‌توجه آن به‌دلیل کنش‌ورزی غلط سیاسیونی است که بدون استنباط مقتضیات این عرصه خود را واجد پوشیدن ردای سیاست قلمداد می‌کنند.

انتخابات، امری یک‌سویه و منوط به مردم نیست بلکه واکنشی است از سوی آنان به شکل و کیفیت سیاست‌ورزی فعالین این عرصه. آن نامزدی که خود را شایسته وکالت ملت و نشستن بر کرسی نمایندگی می‌داند باید توانایی اثبات خود نزد مردم و ایجاد تصوری مبنی بر کارآمدی‌اش را داشته باشد اما گویا در حال حاضر نیازی به این امر نیست.

بسیاری از کاندیداها در سطح کشوری نه واجد راهبرد مشخصی برای نقش‌آفرینی در مجلس هستند و نه دارای نگرش و چهارچوب فکری روشنی برای فعالیت سیاسی.

بسیاری با نزدیک‌شدن به لیست‌های انتخاباتی در پی رسیدن به کرسی بهارستان بوده و همین امر، سطح کنش سیاسی را تنزل داده است. قاطبه کسانی که تصمیم به شرکت در انتخابات دارند و حتی آنانی که مردد بوده و در صورت پاسخ به ابهامات خود آمده شرکت در انتخابات‌اند، از نوع نگرش کاندیداها اطلاع نداشته و حتی اندک تلاشی هم از سوی داوطلبان برای شناساندن خود به مردم انجام نمی‌شود و گویی یک بی‌نیازی خاصی از سوی نامزدها به ارتباط‌گرفتن با جامعه مشاهده می‌شود که همین مسئله یکی از عواملی است که فضای سیاسی را با سکون و سردی مواجه کرده.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904130

دیگر خبرها

  • گرفتاری‌های ما در چه چیزی ریشه دارد؟
  • روز جمعه انتخابـات است؛ سکون سیاسی مطلق در سطح تهران!
  • نقش انتخابات در بهبود رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی جامعه
  • وزیر کشور : مردم در انتخابات روز جمعه حماسه جدیدی خلق کنند
  • نمایندگان مرحله دوم تهران با ۵۰-۶۰ هزار رای وارد مجلس می‌شوند
  • وقتی سطح کاندیداها پایین است، انتخابات به همین سردی برگزار می شود که اکنون با آن روبرو هستیم
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • ملاقات زنوزی با امام جمعه تبریز؛ گل محمدی تعهدنامه ای که نکونام امضا کرد را امضا نکرد!
  • درخواست از امام جمعه تبریز برای یحیی گل‌محمدی
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند