Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز اظهار داشت: نیروهای ارتش سوریه توانستند کنترل بخش های بزرگی از مناطق مرزی خود با ترکیه و عراق را به دست بگیرند.

وی در ابتدای دیدار خود با گیر پدرسون فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه گفت: تلاش ها برای غلبه بر بقایای گروه های تروریستی در ادلب و شمال شرق سوریه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدرسون نیز تاکید کرد که مردم عادی در ادلب هزینه بالایی برای عملیات نظامی در این بخش از سوریه می پردازند. 

حضور شبه نظامیان کُرد در نزدیکی مرزهای ترکیه از مسائلی بود که باعث شد ارتش ترکیه سال گذشته حملاتی را عقب راندن آنها در خاک سوریه انجام دهد. اقدامی که البته از نظر دمشق نقض حاکمیت این کشور تلقی شد. 

مناطق مرزی سوریه با عراق نیز از کریدورهای رفت و آمد تروریستهای داعشی بین عراق و سوریه است و از کنترل این مناطق توسط ارتش سوریه فضا را برای گروههای داعشی محدودتر خواهد کرد.

کد خبر 4833925

منبع: مهر

کلیدواژه: سرگئی لاوروف ارتش سوریه سوریه ترکیه عراق ایالات متحده آمریکا عراق ایران لیبی رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ سوریه روسیه ترکیه لبنان قاسم سلیمانی فلسطین برجام انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در جشنواره  شعر عربی طوفان القوافی شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشور‌های یمن، مصر و تونس دیگر کشور‌هایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • (ویدئو) این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند
  • این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند + فیلم
  • وقتی ارتش به داد کنکوری‌ها رسید+ فیلم
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان