Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس یک مطالعه بالینی، تزریق نانوذرات درون جریان خون، طی دو ساعت پس از آسیب دیدگی مغزی می‌تواند به میزان قابل توجهی تورم و آسیب‌های مغزی را کاهش دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ براساس یک مطالعه بالینی توسط دانشمندان چینی، تزریق نانوذرات درون جریان خون طی دو ساعت پس از آسیب دیدگی مغزی می‌تواند به میزان قابل توجهی تورم و آسیب‌های مغزی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این تحقیق به خوبی نشان داده شد، موش‌هایی که نانوذرات را پس از آسیب دیدگی مغزی دریافت کرده‌اند ، تورم و نیمی از آسیب به بافت مغز را در مقایسه با افرادی که نانوذرات را دریافت نکردند، کاهش داده‌اند.

Sripadh Sharma، نویسنده اصلی این تحقیق  گفت: ما پیش بینی کردیم که چنین اثری وجود خواهد داشت، اما تأثیر آن کاملاً شگفت آور است؛ نکته قابل توجه این است که تزریق نانوذرات در حیوانات بسیار خوب عمل کرد.

هنگامی که محققان اندکی پس از آسیب دیدگی، نانوذرات را به جریان خون تزریق می‌کنند، مونوسیت‌ها به این فکر می‌روند که نانوذرات به مواد خارجی حمله می‌کنند؛ آنها ذرات را درگیر می‌کنند و برای دفع آنها به طحال می‌ریزند و پس از آن مونوسیت‌های آسیب‌دیده دیگر وارد مغز نمی‌شوند.

این نانوذرات‌ها که مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده  قرار گرفتند، در دمای اتاق تهیه شده‌اند و می‌توانند به راحتی در یک سرنگ بارگیری شوند و بلافاصله پس از آسیبدیدگی مغزی در فوریت‌های پزشکی یا در اورژانس تهیه شوند تا از آسیب ثانویه جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب دیدگی ایالات متحده تورم مغز موش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هندوانه ۹۲ درصد آب است، بنابراین می تواند به آبرسانی پوست شما از داخل کمک کند. این امر به ویژه برای افرادی که پوست خشک یا پوسته پوسته دارند مفید است.

بیشتر بخوانید: اگر زیاد هندوانه بخوریم چه می‌شود؟

یخ هندوانه می تواند به کاهش پف کردگی و سیاهی دور چشم کمک کند. این امر به دلیل اثر قابض آن است که به سفت شدن پوست و کاهش ظاهر رگ های خونی کمک می کند.

هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. این آسیب ها می تواند منجر به چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری شود.

برای استفاده از یخ هندوانه برای پوست، به سادگی یک تکه هندوانه را برش داده و آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود. سپس، تکه هندوانه را در یک پارچه نازک بپیچید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید برای افزایش فواید، آب هندوانه را یخ زده و از آن به عنوان تونر استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228280 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • آسیب‌دیدگی و کشیدگی عضله محمد محبی
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • ستاره سپاهان بازی با پرسپولیس را از دست داد
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲