Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حیدر مطاعی اظهار کرد: سامانه بارشی که از شمال غربی کشور وارد شده است، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان را در برگرفته و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی ۲۴ ساعت آینده و حتی روزهای پس از آن، تقریبا نیمه شمالی کشور را دربرخواهد گرفت و این سامانه بارشی با شدت و ضعف تا خراسان جنوبی ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم‌اکنون برخی از محورهای استان‌های مذکور به ویژه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان به دلیل کولاک با محدودیت‌های ترافیکی و تردد مواجه شده و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امشب و فردا جاده‌های منتهی به شمال به ویژه جاده چالوس را نیز درگیر خواهد کرد. بنابراین از مردم می‌خواهیم قبل از انجام سفر به این مناطق ضمن کسب اطلاعات بیش‌تر از تلفن گویا و سامانه اینترنتی ۱۴۱ به سازمان راهداری الزامات سفرهای زمستانی مانند زنجیر و چرخ را نیز رعایت کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که به غیر از برخی جاده‌های شمالی پایتخت، بارش برف در استان تهران پیش‌بینی نشده است، اظهار کرد: در استان‌های جنوبی نیز شاهد بارش باران و برف‌های رگباری و مقطعی بوده‌ایم و این مساله سبب شده با وجود بازگشایی همه راه‌های استان‌هایی مانند جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که به دلیل سیل اخیر با آبگرفتگی و محدودیت تردد مواجه شده بودند، دوباره برخی از این محورها با مشکل آبگرفتگی مواجه شوند که البته همه نیروهای راهداری در این مناطق در آماده باش کامل هستند و به محض فروکش کردن آب نسبت به بازگشایی مسیر اقدام می‌کنند.

مطاعی با ابراز امیدواری نسبت به تصویب اعتبار حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای اصلاح و بازسازی راه‌های سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان که به دلیل سیل اخیر آسیب دیده بودند، اظهار کرد: مهم‌تر از بازگشایی این راه‌ها اصلاح و بازسازی آن‌هاست، چرا که از سیل اخیر آسیب نسبتا زیادی دیدند و با تصویب اعتبار می‌توانیم هرچه سریع‌تر نسبت به بازسازی و اصلاح این محورها اقدام کنیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ولی آباد تا هریجان

ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های وانا، شاهان‌دشت، گزنک و آب اسک

تردد روان در محور فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

-محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع

ترافیک سنگین در آزادراه قم - تهران محدوده حکیم آباد

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی آباد - آهنگران

۶- سروآباد - پاوه

۷- رباط پشت بادام - بیاضه

۸- طبس - بردسکن

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شرق سیستان و بلوچستان، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی افزود: دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در بعضی نقاط، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و طی این روز بیشینه بارش در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه در بعضی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و پنجشنبه در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و بعضی نقاط شمال غرب کشور، بارش رخ خواهد داد.

وی گفت: امروز در شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه در جنوب غرب، سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر و دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

کد خبر 750684

دیگر خبرها

  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود/صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کشور 
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس؛ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته