Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کردپرس، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در حاشیه اجلاس جهانی داووس، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد خروج نظامیان بیگانه از خاک عراق، گفت که موضع اقلیم کردستان در مورد ماندن نیروهای بیگانه در عراق واضح و شفاف است. این نیروها برای کمک به عراق و در پی درخواست دولت مرکزی عراق وارد کشور شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماندن آنان برای مقابله با داعش ضروری است، زیرا این گروه هنوز خطری بزرگ علیه عراق و اقلیم کردستان است. این نیروها باید تا زمانی که همه طرف ها، با اطمینان اعلام کنند داعش پایان یافته، در عراق باقی بمانند.

وی همچنین گفت که هیئت دیپلماتیک اقلیم کردستان بنا به دعوت رسمی در اجلاس جهانی داووس شرکت کرده و این اجلاس را فرصتی برای اعلام مواضع اقلیم در مورد تحولات عراق و منطقه دانسته و در این مورد با رئیس جمهور آمریکا، دبیر کل سازمان ملل و رهبران و سران ارشد کشورهای جهان گفتگو کرده و موضع و دیدگاه های اقلیم کردستان را به اطلاع همه طرف ها رسانده اند.

وی تاکید کرد که سطح فعالیت های دیپلماتیک اقلیم کردستان در این اجلاس خوب بوده و در جایگاه خود و چارچوب عراق و قانون اساسی این کشور، مورد توجه جامعه بین المللی است.

رئیس اقلیم کردستان افزود: " در دیدار با ترامپ در مورد روابط اربیل و بغداد گفتگو کردیم. او احترام ویژه ای برای جانفشانی های نیروهای پیشمرگ و موضع اقلیم کردستان برای اسکان دادن به آوارگان جنگ، قائل است."

لازم به ذکر است که بارزانی در دومین روز از اجلاس داووس، با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

همچنین گفت:" اقلیم کردستان ماندن نظامیان آمریکا و ائتلاف جهانی را (در عراق و اقلیم) برای همه طرف ها مهم می داند و در این مورد با ترامپ نیز گفتگو کرده و بیانیه رسمی نیز صادر شده است."

وی تاکید کرد که آمریکا و رئیس جمهور این کشور به اهمیت جایگاه اقلیم کردستان واقف هستند و برای آن ها مشخص است که اقلیم طبق قانون اساسی در چارچوب کشور عراق قرار دارد و دیدارهای انجام شده و قرار دادن پرچم اقلیم در محل دیدار پیامی برای همه کردها و پاسخی به مبارزات آنان است.

بارزانی پیشتر نیز در چندین دیدار و گفتگو بر ضرورت باقی ماندن نیروهای آمریکا و ائتلاف در عراق و اقلیم کردستان تاکید کرده است.

این در حالی است که مجلس عراق، طی نشستی بدون حضور نمایندگان کرد و سنی، تصمیم به مکلف کردن دولت این کشور برای اقدام جهت پایان دادن به همکاری با این نیروها و خروج آنان از خاک عراق، گرفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ آشتیانی به دعوت وزیر دفاع قزاقستان به این کشور رفته تا در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو پیمان شانگهای شرکت کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم