Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@18:29:31 GMT

رشد ۱۴۶ درصدی تعداد موزه های استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۶۵۹۶

رشد ۱۴۶ درصدی تعداد موزه های استان اصفهان

فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان شهر موزه و یکی از مصادیق رونق گردشگری توسعه موزه هاست، اظهار داشت: کمیت و کیفیت در حوزه موزه ای می تواند به رشد صنعت گردشگری در استان اصفهان یاری برساند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۲، ۳ موزه خصوصی، ۲ موزه مشارکتی، ۴ موزه غیروابسته و ۶ موزه وابسته در سطح استان مشغول به فعالیت بوده اند و در حال حاضر این تعداد به ۱۶ موزه خصوصی (۴۳۳ درصد رشد)، ۳ موزه مشارکتی، ۹ موزه غیروابسته (۱۲۵ درصد رشد) و ۹ موزه وابسته (۵۰ درصد رشد) ارتقاء یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه موزه داری به عنوان یکی از ارکان مهم جذب گردشگر در شهرموزه اصفهان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، تصریح کرد: توسعه موزه های خصوصی در شهر اصفهان بسیار مهم است به گونه ای که تعداد موزه های بخش خصوصی استان با محتوای تخصصی از یک موزه در سال ۱۳۹۲ به ۸ موزه در سال جاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هر ساله برنامه ای توسط کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) با همکاری اداره کل موزه ها و اموال منقول وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و با هدف افزایش کیفیت موزه ها و ایجاد زمینه تعامل و استفاده از تجربیات سایر موزه های کشور برگزار می شود، ابراز داشت: با سنجش عملکرد یکساله موزه های کشور توسط داوران آگاه در این حوزه، موزه های برتر کشور انتخاب و تقدیر می شوند. خوشبختانه موزه داران استان اصفهان هر ساله استقبال بیشتری از این مراسم کرده و با حضور جدی تر در این رقابت، رتبه های ارزشمندی در کشور بدست آورده و مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته اند.

الهیاری با اشاره به اینکه در دو سال گذشته علاوه بر درخشش در زمینه کیفیت سطح موزه ها، شاهد افزونی چشمگیر تعداد موزه های برتر استان در میان موزه های کشوربودیم، گفت: در اردیبهشت سال گذشته استان اصفهان با کسب هفت رتبه برتر، هفت رتبه دوم و هفت رتبه سوم کشور رکورد دار شرکت در رقابت و کسب رتبه بود که نشان از اهمیت موزه داری در استان اصفهان است.

گفتنی است کارشناسان بر این باورند که استان اصفهان با قدمت تاریخی غنی با کمبود موزه مواجه است. از سوی دیگر استانداردسازی و عدم استقبال از موزه های استان اصفهان یکی از آسیب های جدی این بخش است. از کمبود اعتبار و عدم انگیزه مجموعه داران اصفهانی در ایجاد موزه های خصوصی به عنوان عوامل عدم توسعه موزه داری در استان اصفهان یاد می شود.

کد خبر 4834081

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه کمیته ملی موزه ها بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر تعطیلی مدارس گرگان دهه فجر ایلام قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 شیراز قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل ‌رتبه نخست رشد اقتصاد دانش‌بنیان ‌کشور را کسب کرد

استاندار اردبیل گفت: براساس ارزیابی‌های هر ساله وزارت کشور، استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۲ پله‌ای، در رتبه اول کشور در بحث میزان رشد اقتصاد دانش بنیان قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید حامد عاملی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: براساس ارزیابی هر ساله وزارت کشور، استان اردبیل در سال 1402 توانست بر اساس ارزیابی‌ها با رشد 22 پله‌ای در رتبه اول کشور در بحث میزان رشد بخش اقتصاد دانش بنیان قرار بگیرد.

وی افزود: استان‌های دیگر نیز در این بخش اقدامات بسیاری انجام دادند اما در بحث سرعت رشد اقتصاد دانش بنیان، استان اردبیل در رتبه اول قرار گرفت.

استاندار اردبیل با اشاره به آماده‌سازی یک شهرک دانش‌بنیان در اردبیل تصریح کرد: یک شهرک دانش‌بنیان در اردبیل در حال آماده‌سازی است و ظرف چند روز آینده شروع به بهره‌برداری می‌شود، بعد از بهره‌برداری حدود 50 کارخانه دانش‌بنیان در این شهرک به افتتاح خواهد رسید.

عاملی با اشاره به اینکه باید به تکمیل حوزه کشاورزی و زنجیره تولید ثروت در آن پرداخت افزود: امسال با 6 هزار میلیارد تومان سد خداآفرین به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین 60 هکتار به بخش گلخانه‌ای استان اردبیل اضافه خواهد شد.

وی گفت: 150 هکتار از باغ مدرنی که برای استان اردبیل مد نظر داشتیم آماده شده است و تا پایان سال جاری 450 هکتار دیگر آماده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردبیل ‌رتبه نخست رشد اقتصاد دانش‌بنیان ‌کشور را کسب کرد
  • افزایش ۳۰ درصدی تعداد تشکل های جامعه کارگری در دولت سیزدهم
  • در نظر داریم امسال حدود ۱۱ هزار معلم در خراسان رضوی جدید جذب کنیم
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • هزینه یک جت شخصی چقدر است؟
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • البرز با ۲۱۴ میلیون تردد دومین استان پرتردد کشور شد
  • البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد