Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@21:39:41 GMT

هراس آمریکائی‌ها از نام «سلیمانی»

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۶۷۵۹

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «بابک سلیمانی» یک راننده کامیون ایرانی ساکن کانادا گفت، به‌خاطر شباهت نام خانوادگی‌اش با سردار‌ «قاسم سلیمانی» اجازه ورود به آمریکا را ندارد.

این راننده ایرانی با گلایه از مختل شدن فعالیت شغلی خود به شبکه «سی‌بی‌سی» گفت: «تلاش کردم به [مأموران] مرزی آمریکا توضیح دهم و اکنون می‌خواهم به شما توضیح دهم که نام خانوادگی سلیمانی در خاورمیانه بسیار متداول است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: «من یک راننده کامیون هستم. من نه برای دولتی کار می‌کنم و نه عضوی از هیچ نظام سیاسی هستم».

بابک سلیمانی گفت چهار سال است که در یک شرکت حمل‌ونقل بین مرزی کار می‌کند و تا یک ماه پیش مشکلی برای عبور از مرز نداشت.

او که به تازگی صاحب فرزند شده است گفت مأموران مرزی آمریکا حدود ۷ ساعت از او به‌خاطر نام خانوادگی‌اش بازجویی کرده و درنهایت از ورودش به خاک این کشور ممانعت کرده و او را به کانادا بازگردانده‌اند.

این راننده ایرانی‌الأصل گفت، مأموران مرزی آمریکا تلفن همراه و پاسپورت او را ضبط کرده و سپس فردی با لباس شخصی از او سوالاتی درباره نام خانوادگی، سوابق نظامی و عقاید سیاسی‌اش پرسیده است.

وی افزود: «شاید اشتباهم این بود که به این سوالات به‌صورت صادقانه پاسخ دادم». او در خصوص آینده خانواده‌اش ابراز نگرانی کرد و گفت: «می‌ترسم دخترم هم در آینده به خاطر نام خانوادگی‌اش با مشکل مواجه شود».

یک مأمور مرزی آمریکا با ارسال ایمیلی به سی‌بی‌سی، گفت از اوایل سال جاری میلادی (دی ماه) در چندین نقطه از مرزهای بین کانادا و آمریکا، افراد دارای اصالت ایرانی مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

دولت آمریکا روز (پنجشنبه) در راستای تشدید اقدامات خصمانه خود، رسماً اعلام کرد ایرانی‌ها دیگر نمی‌توانند برای ورود به این کشور از روادید تجاری و سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

اداره خدمات مهاجرتی و شهروندی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ایرانی‌ها دیگر واجد شروط دریافت این نوع از روادید نیستند و کسانی که هم اکنون با استفاده از این روادید در خاک ایالات متحده حضور دارند، باید در هنگام انقضای آن از کشور خارج شوند.

دور تازه تنش میان ایران و آمریکا با ترور سردار قاسم سلیمانی وارد مرحله جدیدی شده است و آمریکا در تلاش است از پاسخ‌های احتمالی ایران به این اقدام ممانعت کند.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سلیمانی نام خانوادگی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مسئول برگزاری این مراسم گفت:به مناسبت هفته سلامت همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در شهر خرو برگزار شد.
مهدی رحمانی افزود: در این همایش ۸۰۰ نفر از خانواده‌های شهر خرو مسیر ۲ کیلومتری میدان امام رضا (ع) تا پارک گلزار شهدای گمنام را پیاده‌روی کردند.

او گفت: در پایان این مراسم به تعداد ۱۱۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • پیاده‌روی خانوادگی در شهرکرد
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • هراس اسرائیلی‌ها از افتتاح غرفه در شصتمین دو سالانه هنر ونیز + فیلم
  • هراس افسران صهیونیست از پاسخ تنبیهی ایران (فیلم)
  • هراس اسرائیلی‌ها از افتتاح غرفه در شصتمین دو سالانه هنر ونیز
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟