Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@11:23:13 GMT

راهپیمایی مردم عراق رفراندوم بود

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۱۲۷

راهپیمایی مردم عراق رفراندوم بود

سعدالله زارعی گفت: راهپیمایی مردم عراق یک رفراندوم بزرگ بود و آمریکایی‌ها حالا اگر عاقل باشند، منطقه را ترک می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا درباره راهپیمایی میلیونی روز گذشته مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا اظهار داشت: عراقی‌ها به تجربه طی حدود ۲۰ سال دریافته‌اند که نیروهای نظامی آمریکا در این کشور نه تنها کمکی به امنیت عراق نکرده‌اند، بلکه حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت این کشور را نیز نشانه گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همین جهت و به خصوص طی اقداماتی که حدود یک ماه اخیر آمریکایی‌ها علیه مراکز حشد الشعبی در عراق و همینطور علیه رهبران مقاومت ازجمله به شهادت رساندن سردار سلیمانی انجام دادند، این جمع بندی تقویت شد که آمریکایی‌ها باید از عراق بروند تا این کشور بتواند امنیت داشته باشد.

کارشناس مسائل منطقه گفت: تظاهرات بزرگ مردم عراق در واقع یک رفراندوم بزرگ مردمی برای مواجهه با مسئله آمریکا است. آمریکایی‌ها از این به بعد دیگر فقط با برخی جریانات مخالف حضور این کشور در عراق مواجه نیستند، بلکه با یک ملت مواجه بوده و باید فکری برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق بکنند.

زارعی افزود: به نظر من اگر آمریکایی‌ها هوشیار باشند، در خروج تعجیل می‌کنند، چرا که از این به بعد حضور نظامی آنها در معرض انواع تهدیدات از سوی مردم عراق بوده و ممکن است هزینه‌هایی به آمریکا تحمیل شود که نتوانند از پس آن بربیایند.

وی عنوان کرد: یکپارچگی مردم عراق در این تظاهرات نشان داد که یک وحدت عمومی برای حفظ استقلال این کشور وجود دارد و این نوید بسیار خوبی برای منطقه است. این موضوع می‌تواند نقطه آغازی در کل کشورهای منطقه علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا و فشار مردمی علیه این پایگاه‌ها باشد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه و ارتباط با راهپیمایی میلیونی مردم عراق تصریح کرد: نکته کلیدی در اینجا وجود دارد و آن هم این است که گاهی ملت‌ها درکی را پیدا می‌کنند و حول محور یک هدف گرد هم می‌آیند ولی چون فاقد رهبری هستند، این اقدامات نوعاً با شکست مواجه می‌شود.

زارعی عنوان کرد: نبود رهبر بعضاً باعث می‌شود که جمع نیروهای مردمی دچار تفرقه و پراکندگی شود؛ اما امروز در منطقه ما علاوه بر اینکه مردم علیه آمریکا برانگیخته شده‌اند، در بالای سر آنها یک رهبر حکیم، با تجربه، با صلابت و متکی به حمایت‌های مردم وجود دارد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: این رهبری مانع از رخوت و سستی میان مردم می‌شود و این موضوع می‌تواند اقدامات مردم در دفاع از تمامیت ارضی، امنیت و مقابله با دشمنان را به نتیجه برساند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند

یک رسانه عبری زبان نوشت صدها خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به مقامات نظامی صهیونیست فرستادند و در آن خواستار حمله نکردن به رفح شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو امروز -شنبه- نوشت: بیش از ۶۰۰ خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر ارسال کردند و خواستار عدم تجاوز به رفح شدند.

خانواده سربازان صهیونیست به گالانت و هالوی گفتند: ما دیگر به شما اعتماد نداریم و ورود به رفح می‌تواند یک تله مرگبار باشد.

چندین مقام آمریکایی: اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به رفح، واشنگتن را مطلع خواهد کرد

چندین مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن، اعلام کردند که اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به منطقه رفح در نوار غزه، واشنگتن را مطلع خواهد کرد.

براساس اخبار منتشر شده، اسرائیل قصد دارد در صورت آغاز حمله به رفح، آمریکا را در جریان طرح و روند مربوط به تخلیه غیرنظامیان از رفح قرار دهد.

به نقل از آناتولی، همچنین مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که نگرانی واشنگتن نسبت به خطر افتادن جان شماری زیادی غیرنظامی در صورت آغاز حمله به منطقه رفح هنوز رفع نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که کشورش از حمله زمینی ارتش اسرائیل به رفح در نوار غزه حمایت نخواهد کرد.

از سوی دیگر کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید از مخالفت آمریکا با حمله زمینی احتمالی اسرائیل به منطقه رفح خبر داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد