Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:00:24 GMT

خشم پامپئو از سوال خبرنگاری درباره اوکراین

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۷۲۷

خشم پامپئو از سوال خبرنگاری درباره اوکراین

وزیر خارجه آمریکا پس از آنکه خبرنگار یک شبکه خبری این کشور از وی درباره اوکراین سوالی پرسید، از کوره در رفت و به انتقاد از این خبرنگار پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، مری لوئیس کلی، خبرنگار شبکه خبری NPR آمریکا در جریان ضبط برنامه‌ای با حضور مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مجبور شد به این سوال پاسخ دهد که آیا آمریکایی‌ها به اوکراین اهمیت می‌دهند و اینکه آیا می‌تواند این کشور سابق شوروی را روی نقشه بیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مری لوئیس کلی گفت:‌ پامپئو از من پرسید،‌ آیا فکر می‌کنی که مردم آمریکا اهمیتی به اوکراین می‌دهند؟ او از واژه‌های رکیک در جمله‌اش استفاده کرد.

این خبرنگار ادامه داد: از من پرسید آیا می‌توانم اوکراین را روی نقشه پیدا کنم و من هم جواب دادم بله. او از معاون‌هایش خواست تا برای ما یک نقشه جهان بدون نام کشورها بیاورند. من به اوکراین اشاره کردم و او نقشه را کناری انداخت. او گفت، مردم درباره‌اش خبردار می‌شوند.

پامپئو که احضاریه مجلس نمایندگان آمریکا درباره جلسه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را رد کرده، به عنوان شاهد اصلی برای دموکرات‌ها در روند دادگاهی استیضاح ترامپ به شمار می‌رود.

پامپئو، فرد اصلی در این روند دادگاهی علیه ترامپ در پی شهادت چند تن از مقام‌های آمریکایی درباره تلاش‌های صورت گرفته از سوی رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ است که تلاش کرد تا ماری یووانوویچ، سفیر وقت آمریکا در اوکراین را برای اعمال فشار بر دولت کی‌یف به منظور انجام تحقیقاتی علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ برکنار کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین قرار است روز پنجشنبه به اوکراین برود؛ این سفر قرار بود دسامبر گذشته میلادی صورت گیرد که در پی رخدادهای پیش آمده در عراق به تعویق افتاد.

پامپئو به ناکامی در دفاع از سفیر وقت آمریکا در اوکراین متهم شده است.

مری لوئیس کلی از پامپئو پرسیده بود که آیا تلاش کرده تا تلاش‌های جولیانی را درباره اوکراین متوقف کند و پامپئو هم پاسخ داده بود: سیاست اوکراین برای تمامی آن زمانی که من در وزارت خارجه بوده‌ام، از آنجا آمده است. من واضح گفته‌ام. دقیقا می‌دانم که چه کاری داریم آنجا انجام می‌دهیم. من دقیقا می‌دانم دستورات وزارت خارجه آمریکا ارائه شده به تمامی مقام‌های ما در سراسر آمریکا درباره چگونگی مدیریت سیاست گذاری ما درباره اوکراین چیست.

پامپئو وقتی دید که این خبرنگار وی را بابت ناکامی‌اش در محافظت از این سفیر تحت فشار قرار داده، به شدت خشمگین شد.

این خبرنگار پرسیده بود: می‌توانید به اظهارات خود در دفاع از سفیر اشاره کنید؟

پامپئو هم پاسخ داد: من گفته‌ام که همه را امروز می‌گویم. تشکر می‌کنم. بابت این فرصت تشکر می‌کنم. بابت آن ممنونم!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوكراين آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت سالگرد اظهار نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره کووید-۱۹ به اشتراک گذاشت.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ چهار سال پیش درباره ویروس کووید-۱۹ گفته بود: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟»

به نقل از ایسنا جو بایدن در ادامه پست ایکس در واکنش به اظهارات پیشین ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در حال حاضر نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، نوشت: «ضدعفونی‌کننده تزریق نکنید! و به شخصی رای ندهید که به شما گفته بود ضدعفونی‌کننده تزریق کنید.»

در آن زمان کارشناسان پزشکی فورا به این پیشنهاد ترامپ واکنش نشان دادند و «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات ترامپ را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

بایدن در جریان سخنرانی خود زمانی که تلاش داشت ترامپ را به عنوان شخصی غیر قابل اعتماد معرفی کند، گاف داد و به اشتباه گفت: «او چند بار باید ثابت کند که ما قابل اعتماد نیستیم؟»

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز هم در تلاش برای تصحیح سخن رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا، کلمه «ما» را با کلمه «او» جایگزین کرد، گرچه در ویدیوی آن به وضوح شنیده می‌شود که بایدن از ضمیر «ما» استفاده می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899056

دیگر خبرها

  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند