Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم‌های استقلال و شهر خودرو در دیدارهایی حساس و دشوار باید به مصاف نمایندگان کویت و بحرین بروند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم‌های استقلال و شهر خودرو ایران در مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا ساعت 17:50 امروز در ورزشگاه‌های آل مکتوم دبی و شارجه امارات میزبان تیم‌های الکویت کویت و الرفاع بحرین خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو دیدار در شرایطی در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد که قرار بود در روزهای اول و دوم بهمن در ورزشگاه‌های آزادی تهران و امام رضا(ع) مشهد برگزار شود اما AFC به بهانه‌های واهی این دو دیدار را امروز در زمین ثالث برگزار می‌کند.

بدون تردید انجام بازی‌های نمایندگان ایران در خارج از خانه و در شرایطی که آن‌ها از نعمت میزبانی بی‌بهره هستند سخت و دشوار خواهد بود. 4 باشگاه ایرانی پس از آنکه متوجه شدند کمیته برگزاری مسابقات AFC قصد دارد میزبانی را از آن‌ها در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا بگیرد، تصمیم به انصراف از این رقابت‌ها گرفتند و هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از آن اعلام کرد در مرحله پلی‌آف بازی‌ها در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود، در دور رفت مرحله گروهی نمایندگان ایران در خانه حریفان بازی می‌کنند و میزبانی در دیدارهای برگشت موردبررسی قرار خواهد کرد.

این موضوع باعث شد تا باشگاه‌های ایرانی بر انصراف پافشاری کنند و تصمیم بگیرند به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی سفر کنند تا با شیخ سلمان رئیس این کنفدراسیون دیدار داشته باشند اما با توجه به حضور شیخ سلمان در تایلند برای تماشای دیدارهای مراحل نیمه‌نهایی و فینال قهرمانی زیر 23 سال آسیا، هیئت اعزامی از ایران با ویندزور جان دبیر کل AFC دیدار کردند و نهایتاً قرار شد میزبانی دیدارهای نمایندگان ایران در دور برگشت مرحله گروهی قطعی شود و دیگر میزبانی به قوت خود باقی ماند.

با طولانی شدن زمان تعیین تکلیف میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا استقلال و شهر خودرو که انتظار داشتند در خانه میزبان حریفان آسیایی باشند، بلافاصله برای سفر به امارات به فکر تهیه بلیت افتادند و این موضوع باعث شد تا برنامه‌های فرهاد مجیدی و مجتبی سرآسیابی سرمربیان دو تیم به هم ریخته شود و برای آماده‌سازی تیم‌های خود با سختی‌های بیشتری مواجه شوند.

شرایط استقلال برای بازی با الکویت  سخت‌تر از دیدار شهر خودرو با الرفاع بحرین است. الکویت در کورس قهرمانی لیگ کویت قرار دارد و فصل گذشته توانست قهرمان لیگ، جام حذفی و جام ولیعهد و نایب قهرمان سوپر کاپ کشورش شود. این در حالی است که استقلال یک ماه است که بازی نکرده است و فصل گذشته عنوان سوم لیگ برتر ایران را به دست آورد و در این فصل پس از ماجراهای عجیب و غریب آندره‌آ استراماچونی و جدایی این مربی ایتالیایی، از صدر جدول سقوط کرد و در رتبه پنجم قرار دارد.

حریف کویتی بازیکنان بسیار خوبی در این فصل جذب کرده و استقلال باید در غیاب عارف غلامی و سیاوش یزدانی به میدان برود. فرهاد مجیدی اولین تجربه رسمی خود در قامت سرمربی را در این فصل تجربه خواهد کرد و جای هیچ تردیدی نیست که او به شرایط تیمش به‌طور کامل تسلط ندارد. آبی‌پوشان ایران نیاز دارند تا در این مسابقه برنده باشند اما حریف کویتی از لحاظ برگزاری مسابقه در شرایط به‌مراتب بهتری قرار دارد. استقلال اگر از نماینده کویت عبور کند باید 3 روز دیگر به مصاف الریان برود که در کورس قهرمانی لیگ ستارگان قطر قرار دارد.

الرفاع بحرین در کورس قهرمانی لیگ کشورش نیست و این فصل نمایش ضعیفی داشته است. این موضوع قطعاً به سود شهر خودرو خواهد بود. البته نماینده مشهدی ایران مشکلات مخصوص به خود را دارد. این تیم در مقطعی از نیم‌فصل اول صدرنشین لیگ برتر بود اما به‌مرور زمان از کورس قهرمانی فاصله گرفت و تیم ششم جدول رده‌بندی است. یحیی گل‌محمدی و دستیارانش به پرسپولیس رفتند و سروش رفیعی هافبک خلاق پدیده راهی سپاهان شد. شهر خودرو در اولین دیدار با شاهین بوشهر انتهای جدولی خوش‌شانس بود که بازنده نشد و باید دید مجتبی سرآسیابی در تجربه آسیایی می‌تواند با تیمش برنده شود. اگر شهر خودرو پیروز شود همانند استقلال 3 روز دیگر بازی دارد و باید با السیلیه که از تیم‌های میانه جدولی لیگ ستارگان قطر است مسابقه دهد.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: استقلال لیگ قهرمانان آسیا الکویت کویت شهر خودرو الرفاع بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

پتروشیمی خلیج فارس مدیرعامل معتمد خود برای اداره باشگاه استقلال را انتخاب کرده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعد از واگذاری قانونی مالکیت باشگاه استقلال تهران به پتروشیمی خلیج فارس و چند شرکت زیرمجموعه آن، حالا رایزنی‌ها در مورد مدیرعامل بعدی آبی‌ها شروع شده و آنچه که مسلم به نظر می‌رسد خروج علی خطیر از جمع مدیران استقلال است.

حالا با بررسی‌ها مشخص شده به احتمال بسیار زیاد سردار احمد شهریاری مدیرعامل سابق باشگاه منحل شده صباباتری که در استقلال هم سابقه عضویت در هیأت مدیره را دارد، به عنوان مدیرعامل جدید معرفی خواهد شد.

ابر هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مالک ۸۵ درصد مالکیت استقلال است و همه کرسی‌های هیات مدیره در اختیار این مجموعه عظیم اقتصادی با سود سالانه بیش از ۱۴۰ همت قرار دارد و هر فردی که این پتروشیمی بخواهد، بر کرسی مدیرعاملی استقلال تکیه خواهد زد.

رییس فعلی پتروشیمی خلیج فارس کسی نیست جز عبدالعلی علی عسگری رئیس پیشین سازمان صداوسیما... احمد شهریاری نیز در دوره مدیریت علی عسگری ، مرد شماره دو رسانه ملی و معاون پشتیبانی صداوسیما بود.

حالا به نقل از منابع موثق و مستقل، احمد شهریاری با دستور رفیق نزدیک خود مدیرعاملی استقلال را خواهد پذیرفت تا آبی ها دیگر مشکل مالی نداشته باشند و البته با ریخت‌وپاش‌ها و دزدی‌های ریز و درشت مدیران سابقش، بدهی‌های چندصد میلیاردی خلق نکنند.

گفته می‌شود تغییرات مدیریتی استقلال فعلا تا پایان فصل جاری مسابقات انجام نخواهد شد و به دلیل شرایط حساس باشگاه در کورس قهرمانی، قرار نیست تا خردادماه کسی جابجا شود.

همچنین گفته می‌شود با ورود شهریاری، ترکیب هیأت مدیره هم زیر و رو خواهد شد و در بهترین حالت تنها علی آقامحمدی در آن باقی خواهد ماند. از نام هاي بزرگی برای هیأت مدیره نام برده شده که هر کدام از آنها وزنه ای در نهادهای حاکمیتی هستند و اغلب سابقه حضور در استقلال را دارند. 

حالا بیش از هر زمان دیگری، شانس استقلال برای بهره‌برداری از حق پخش تلویزیونی واقعی خود بالا رفته و شهریاری با آشنایی از پیچ و خم قانونی این بحث، می‌تواند آبی‌ها را به حق ديرينه خودشان برساند. طبیعی است که اگر شهریاری و علی‌عسگری موفق شوند، پرسپولیس هم از این امتیاز برخوردار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش خیره‌کننده گلر تیم ملی در تایلند (عکس)
  • فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود
  • شک و تردید درباره رسیدن یک استقلالی به تراکتور
  • غیبت جود بلینگام در جدال رئال مادرید و رئال سوسیداد
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • احمد شهریاری مدیرعامل استقلال می‌شود؟! پتروشیمی خلیج فارس آماده جدال حقوقی با صدا و سیما بر سر حق پخش
  • آغاز رقابت ۸ تیم برای رسیدن به جام جهانی/جدال ایران با حریف مرموز
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!
  • لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس (فیلم)