Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-08@20:30:43 GMT

اوراسیا مشکل رکود نساجی را حل می کند؟

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۹۴۸

علیرضا حائری مهم‌ترین مشکل صنعت نساجی را تامین نقدینگی برشمرد و گفت: بعد از افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول، نقدینگی واحد‌های نساجی کاهش یافت.

علیرضا حائری با بیان اینکه حل این مشکل به عهده سیستم بانکی است،‌ تصریح کرد: این در حالی است که به دلیل معوقات، سیستم بانکی قادر به تامین همه نیاز صنایع نیست.

عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران مشکل دیگر صنعت نساجی را در زمینه بازار دانست و گفت: با کاهش ارزش پول ملی و کاهش درآمد مردم، قدرت خرید مردم کاهش داشته و بازار این صنعت با رکود مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم رونق داشتن بازار برای تامین نقدینگی تهیه مواد اولیه کارخانه های صنعت نساجی، اظهار کرد: مادامی که قدرت خرید مردم پایین است و بانک‌ها نمی‌توانند نقدینگی صنایع را به طور کامل تامین کنند، رکود در صنعت نساجی باقی می‌ماند.

حائری بهترین راهکار مقابله با شرایط رکود را حضور در بازارهای صادراتی اعلام کرد و گفت: برای صادرات لازم است کالای با کیفیت و با قیمت تمام شده پایین تولید شود که در این زمینه دولت باید با ارائه مشوق‌ها و تسهیلات صادراتی به تولیدکنندگان و توسعه روابط تجاری با سایر کشورها کمک کند.

عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران انعقاد قرارداد تعرفه ترجیحی با اوراسیا را یک قدم مثبت و الگوی مناسبی برای توسعه صادرات توصیف کرد و گفت: افزایش قراردادهای تعرفه ترجیحی و تعرفه آزاد با اتحادیه‌های منطقه‌ای مثل اوراسیا، اکو (سازمان همکاری اقتصادی) و دی۸ (گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه)، امکان توسعه صادرات در شرایط رکود و افزایش ارزآوری بیشتر را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، اتحادیه اقتصادی اوراسیا حدود پنج سال پیش توسط پنج کشور روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان تأسیس شد. این اتحادیه حدود ۷۵۰ میلیارد دلار در سال مبادلات تجاری دارد. با توجه به بازار حدود ۱۹۰ میلیون نفری، عضویت در این اتحادیه برای مبادلات تجاری فرصت مناسبی به شمار می‌رود. تجارت ترجیحی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا نیز از پنجم آبان کلید خورد. موافقتنامه ترتیبات تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا شامل ۸۶۲ قلم کالا است که ۵۰۲ قلم از آن ترجیحات اعطایی اوراسیا به ایران و ۳۶۰ قلم نیز ترجیحات اعطایی ایران به اتحادیه اوراسیا است.

ایسنا/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Gtv برچسب ها: اوراسیا ، نساجی ، حائری

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اوراسیا نساجی حائری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بی‌ام‌و ۲۰۲۴ هم‌قیمت خودرویی ۱۰ سال کارکرده در بازار ایران است /عکس

امیرمسعود عابدین: بی‌ام‌و M۴ CS شباهت زیادی با مدل M۳ CS دارد. این خودروی کوپه مجهز به همان موتور شش سیلندر خطی تویین توربو با ۵۴۳ اسب بخار قدرت است. حداکثر گشتاور ۶۴۹ نیوتون‌متر است و از طریق گیربکس هشت‌سرعته استپترونیک اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک M xDrive به چرخ‌ها می‌رسد. شتاب‌گیری صفر تا صد این خودرو در ۳٫۲ ثانیه قابل انجام است. حداکثر سرعت به ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت محدودشده که با M۳ CS مطابقت دارد.

به گفته بی‌ام‌و، به لطف تزریق پلاستیک تقویت‌شده با فیبر کربن برای پنل‌های متعدد بدنه مانند کاپوت، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب و غیره، ۲۰ کیلوگرم از وزن خودرو در مقایسه با M۴ کامپتیشن کم شده است. این ابتکار فقط در نمای خارجی خودرو انجام‌نشده و کنسول وسط، دنده‌ها و قطعات مختلف تزئینات داخلی از مواد سبک‌وزن استفاده می‌کنند. صندلی‌های استاندارد M Carbon سبک‌ترند و بی‌ام‌و حتی سه کیلوگرم از سیستم اگزوز را کاهش داده است.

به گزارش خبرآنلاین، بی‌ام‌و تایرهای پیست یا "اولتراک" را به‌عنوان یک گزینه و بدون هزینه اضافی ارائه می‌دهد. این تایرها روی مجموعه‌ای از رینگ‌های آلیاژی M که در رنگ‌های مشکی یا طلایی ارائه می‌شوند، با ابعاد ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ در عقب نصب می‌شوند.

دیگر ویژگی‌های CS شامل یک فضای داخلی مشکی متمایز با تزئینات قرمز، غرق در چرم و آلکانترا است. نشان CS روی صندلی‌ها، کنسول میانی و رکاب‌های درب‌ها دیده می‌شوند. جلوپنجره بزرگ کلیوی که اکنون قاب دور آن برای کاهش وزن حذف ‌شده، دارای تزئینات قرمزرنگ است تا در مقابل M۴ استاندارد متمایز ظاهر شود.

با در نظر گرفتن هزینه‌های مختلف، قیمت M۴ CS از حدود ۱۲۵ هزار دلار، معادل ۷ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان شروع می‌شود تولید این خودرو در ماه جولای با تحویل در اواخر امسال آغاز می‌شود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904204

دیگر خبرها

  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • این بی‌ام‌و ۲۰۲۴ هم‌قیمت خودرویی ۱۰ سال کارکرده در بازار ایران است /عکس
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • دهه «رکود، عبرت، تجربه»/خسارت ۱دهه توقف ذخیره‌سازی گاز ایران
  • چرا تولید خودروسازان در فروردین ۱۴۰۳ کاهش یافت؟
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم