Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون شمشیربازی ایران گفت: ورزش، ششمین صنعت دنیا است و شاید به جایگاه سه یا چهارم صنعت برتر دنیا نیز برسد. صالحی‌امیری از این منظر نگاه ویژه‌ای به کمیته ملی المپیک و توجه خاصی به کمیسیون‌های زیرمجموعه مشاورتی کمیته دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فضل‌الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص عملکرد کمیته ملی المپیک بیان کرد: در این 2 سال اخیر کارهای بسیار ارزنده‌ای صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به این که صالحی‌‌امیری به هر حال، در مسایل اجتماعی و فرهنگی صاحب نظر است و تألیفات زیادی در این زمینه دارد. یکی از کارهای ارزشمند او این است که ورزش را از جنبه‌های دیگر اجتماعی هم مورد بررسی قرار می‌دهد، ورزش یک مقوله فرهنگی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار در جامعه است و الان ورزش در دنیا دیگر تمام پدیده‌ها را پشت سر می‌گذارد، چه در بعد اقتصادی و چه در بعد اجتماعی و فرهنگی.

وی افزود: ورزش، ششمین صنعت دنیا است و شاید به جایگاه سه یا چهارم صنعت برتر دنیا نیز برسد. صالحی‌امیری از این منظر نگاه ویژه‌ای به کمیته ملی المپیک و توجه خاصی به کمیسیون‌های زیرمجموعه مشاورتی کمیته دارد، مثل کمیته اخلاق، رسانه، فرهنگ، محیط زیست، آموزش و حقوق. کمیته‌هایی که حدود 170 تا 200 نفر در کنار کمیته ملی المپیک در زمینه‌های مختلف مشاوره می‌دهند و همه هم صاحب نظر هستند. همیشه آرزوی ما این بود، مرکزی داشته باشیم تا تاریخچه ورزش ایران آن‌جا نگهداری شود که با تأسیس موزه این اتفاق صورت گرفته است.

باقرزاده اظهار داشت: از نکات حائز اهمیت دیگر ارتباط خوبی است که بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وجود دارد. من چندین سال است که در رأس ریاست فدراسیون شمشیربازی و الان در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هستم، هیچ‌گاه این قدر اتحاد، انسجام و همبستگی بین وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک ندیدم. این همبستگی و اتحاد باعث می‌شود در ورزش جوآرامی برقرار باشد تا برنامه‌ریزی کرد و کارهای ارزنده‌ای انجام داد.

رییس فدراسیون شمشیربازی در پایان گفت: یکی از معضلاتی که همیشه فدراسیون‌های ورزشی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بحث اعتبارات و مسایل مالی است. الحمدالله با آمدن صالحی‌امیری، کمیته توانست نقش بسزایی در این ارتباطات داشته باشد و با ارتباطات خوبی که با مجموعه دولت دارد، توانست اعتبارات ما را افزایش دهد. اگر شرایط اقتصادی کنونی و تحریم‌ها نبود، اعتبارات ورزش بیشتر می‌شد. از قدیم چانه اعتبارات ورزش کوچک گرفته شده است و الان در شرایطی که هزینه‌ها چندین برابر شده است، فدراسیون‌ها شاهکار می‌کنند که می‌توانند برنامه‌های خود را پیش ببرند. صالحی‌امیری همیشه عدالت را در مورد فدراسیون‌های ورزشی مدنظر قرار داده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شمشیربازی کمیته ملی المپیک خبرگزاری برنا فضل الله باقرزاده فدراسیون شمشیربازی رضا صالحی امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی و عضو کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی از لیست داورانی که شانس قضاوت در المپیک را داشتند، کنار گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز