Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: سال گذشته ۲۰۲ میلیارد پرداختی به فدراسیون‌ها داشتیم که بیشترین مبالغ به حساب فدراسیون‌های کشتی و فوتبال واریز شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ژاله فرامرزیان اظهار کرد: نمی‌توانیم تمام اعتبارات را یکجا در اختیار چند فدراسیون یا همه فدراسیون‌ها قرار بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون‌ها باید رویکرد برنامه‌ای داشته باشند. بخشی از منابع را مستقیم به فدراسیون و بخشی را هم از طریق ادارات کل به هیئت‌ها می‌دهیم. ما ۱۴ هزار هیئت ورزشی داریم، مجموعه منابعی که در ورزش می‌چرخد، دولتی است. ضمن اینکه بخشی دیگر از بودجه ورزش نیز از طریق همکاری سایر دستگاه‌هاست.

وی درباره تعامل با فدراسیون‌ها گفت: ما سعی می‌کنیم در یک مدل برنامه‌ای همکاری داشته باشیم. بر همین اساس ابتدای سال یک جلسه را با فدراسیون‌ها برگزار می‌کنیم و توافقاتی صورت می‌گیرد و تفاهم‌نامه امضا می‌شود. بر اساس همان توافقات هم تا پایان سال در چندین مرحله کمک خود را پرداخت می‌کنیم.

فرامرزیان خاطرنشان کرد: رؤسای فدراسیون‌ها یکسری تعهدات را می‌دهند و وارد یک برنامه می‌شوند. اینکه فکر کنیم تمام منابع را باید دولت بدهد و اگر گزارش خواست، مداخله تلقی شود، این کار درست نیست. به بودجه فدراسیون‌ها که مالیات تعلق نمی‌گیرد، اما باید اظهارنامه ارائه شود تا شامل معافیت شوند.

وی در ادامه صحبت‌هایش راجع به پول پرداختی به فدراسیون‌ها گفت: سال گذشته ۲۰۲ میلیارد پرداختی به فدراسیون‌ها داشته‌ایم که ۲۰ درصد همگانی، ۱۰ درصد بانوان و ۷۰ درصد مربوط به ورزش قهرمانی است. اینکه کدام فدراسیون بیشتر دریافت کند، مربوط به هماهنگی با حوزه قهرمانی وزارت ورزش و نظر این معاونت پس از جلسات مختلف است، اما می‌توانم بگویم که کشتی و فوتبال بیشترین بودجه را از وزارت ورزش دریافت می‌کنند.

فرامرزیان در پایان در مورد دولتی شدن ورزش خاطرنشان کرد: ما در نظام دستگاه اجرایی باید یکسری الزامات را رعایت کنیم. باید پاسخ پول که از طریق دولت پرداخت می‌شود، داده شود و حساب بانک مرکزی برای همین منابع دولتی است. حساب دیگر برای فدراسیون‌ها وجود دارد که سایر درآمدهای فدراسیون‌ها به آن می‌رود و باعث نشده که فدراسیون‌ها در قالب دولتی شدن قرار بگیرند.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: فدراسیون کشتی وزارت ورزش و جوانان ژاله فرامرزیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود

به گزارش ورزش سه، مصطفی زارعی رییس دپارتمان مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره شرایط مالکیت جدید سرخابی‌ها صحبت کرد: فکر می‌کنم این بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امیدوار هستیم اتفاقات خوبی در آینده برای این دو باشگاه بیفتد. ما الان در وزارت اقتصاد این جلسه را برگزار می‌کنیم و شأن برگزاری این جلسه، نشان می‌دهد که قرار است اتفاق بزرگی در ورزش و اقتصاد بیفتد. ورزش ۲ درصد تولید ناخالص کشورهای پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد که همسایه‌های ما برنامه‌شان برای ۳ سال آتی رسیدن به ۳ درصد است. این ورزش به عنوان یک صنعت پولساز و اقتصادی، جایگاهش را در دنیا پیدا کرده و جمهوری اسلامی هم می‌خواهد به این سمت و سو حرکت کند.

وی افزود: آغاز این حرکت واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی است. این مهمترین دغدغه‌های ما برای این دو باشگاه است که حل شد. من تمام مدارک را ارسال کردم و خوشبختانه در مورد این موضوع حرف و حدیثی باقی نمانده. انشالله باشگاه‌ها تلاش کنند تا دیگر مشکلات هم برطرف شود.

زارعی خاطرنشان کرد: اینکه هر دو باشگاه در این نقطه کنونی واگذار شده، نشان دهنده عزم جدی ماست که نه تنها در راستای حل کردن مشکل مجوز بوده، بلکه یک نگاه روبه جلو بوده. اگر یک باشگاه هم حل می‌شد از نگاه AFC مشکل حل می‌شد ولی این اتفاق میمون رخ داد که هر دو باشگاه واگذار شوند. امسال سال پایانی برای سهام این دو باشگاه است و انشالله این آغازی باشد که سرعت پیشرفت ما را بیشتر کند. جا دارد از همه همکاران در فدراسیون فوتبال و اعضای هیأت رییسه و آقای تاج تشکر کنم که بسیار پیگیر بودند به این نقطه برسیم. در تمام مدت ایام تعطیلات عید که باید به تعطیلات بگذرد، امسال این شرایط وجود نداشت و همواره در تلاش برای رایزنی بودند تا این اتفاق رخ بدهد.

او ادامه داد: در این چند سال که من حضور دارم، هر مدیری که به خصوصی سازی می‌آمد اولین جلسه‌اش را با فدراسیون فوتبال برگزار می‌کرد و فدراسیون دغدغه انتقال آن را داشت که حالا این مشکل شده و جای تشکر دارد. امروز که این مشکل حل می‌شود، وزارت ورزش به دنبال برطرف کردن مشکل دیگری است و امروز ما یک جلسه ۴ ساعته با مسئولان شرکت توسعه داشتیم تا استادیوم آزادی هم یک تکان اساسی را تجربه کند. همه ما متوجه اهمیت و اثرات اجتماعی و اقتصادی فوتبال نزد مردم شده‌ایم که من بسیار خرسندم که در این مسیر نقش کوچکی داشتم.

دیگر خبرها

  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد