Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:30:28 GMT

باران و برف نیمه شمالی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۸۳۷۰

باران و برف نیمه شمالی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این سامانه بیشتر نیمه شمالی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد و حجم بارش‌های آن نسبت به سیستم قبلی که نیمه جنوبی استان را طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در برگرفت زیاد نیست. 

یحیی قاینی‌پور افزود: به دنبال فعالیت سیستم مزبور ، بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و شمالی، تشکیل مه، کاهش دید، افزایش سرعت وزش باد و کاهش دما در خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی با اشاره به میزان بارشهای رخ داده در قالب سامانه قبلی که طی روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته در خراسان رضوی فعال شده بود ادامه داد: با فعالیت این سامانه، بارش باران در ۲۱  شهرستان و بیشتر در مناطق جنوبی استان گزارش شده است که بیشترین آن در کاخک گناباد با ۴۰ میلیمتر بوده است.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از کاخک، شهرستانهای کاشمر و تربت‌حیدریه با ۱۹ میلیمتر و رشتخوار و مه‌ولات با ۱۳ میلیمتر بیشترین بارش را طی این مدت تجربه کردند.

قاینی پور افزود: میزان بارشهای رخ داده در سامانه قبلی برای مشهد اندک و تنها یک دهم میلیمتر گزارش شده است اما در قالب سامانه جدید برای مشهد بارش پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به کاهش میانگین دما در خراسان رضوی طی امروز و امشب اضافه کرد: میانگین دمای هوا امروز در استان چند درجه نسبت به روز گذشته کاهش دارد اما در روزهای آینده میانگین دمای هوا در  استان تغییرات محسوسی نخواهد داشت.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان این مطلب که بیشینه دمای هوای امروز مشهد هشت درجه سلسیوس خواهد بود افزود: بیشینه دمای هوای دیروز مشهد ۱۱ درجه سلسیوس و کمینه دمای دیشب این شهر یک درجه زیر صفر بود که در روزهای آینده تغییرات محسوسی نخواهد داشت. 

قاینی پور افزود: کوهسرخ با کمینه دمای هوای  ۱۰ درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای ۱۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در فریمان با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. 

برچسب‌ها مشهد فریمان سازمان هواشناسی كشور سرخس تربت حیدریه بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد فریمان سازمان هواشناسی كشور سرخس تربت حیدریه بارش باران مشهد فریمان سازمان هواشناسی كشور سرخس تربت حیدریه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این کاهش نسبی دما به دلیل ورود یک سامانه بارشی است که اوایل هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

او افزود: هم اکنون کاهش دما از نیمه شمالی خراسان رضوی آغاز شده است و از عصر امروز دیگر نقاط را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا پایان هفته دمای هوا نسبت به امروز بین سه تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز و بارش‌های رگباری در ارتفاعات از دیگر پدیده‌های جوی استان است که تا پایان هفته در استان وجود خواهد داشت.

رضایی پور بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۶ تا ۳۰ درجه را به ثبت رسانده است.

او تصریح کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد