Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد اخیر فرانسه، انگلیس و آلمان در موضوع برجام نسبت به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: کشور‌های اروپایی با وجود آنکه همواره با جمهوری اسلامی ایران رفتاری داشته‌اند، اما عملکرد آن‌ها در برجام، ضعف آن‌ها را در مقابل آمریکا بیش از پیش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ضعف، نداشتن استقلال و ماهیت وابسته اروپایی‌ها باعث شد تا با کوچکترین اعمال فشار آمریکا در برجام نسبت به این توافق این اقدامات را انجام دهند که این نشان دهنده ناتوانی آن‌ها در تأمین استقلال و امنیت‌شان است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره واکنش جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدید فعال کردن مکانیسم ماشه از سوی انگلیس، فرانسه و آلمان برای تحت فشار قرار دادن تهران اظهار داشت: قطعاً سیاست خارجی کشورمان نسبت به مواضع اخیر اروپایی‌ها سکوت نخواهد کرد و موضع‌گیری روشنی داشته، کما اینکه وزیر امور خارجه اعلام کردند که اروپا پس از آن فروش شرافت خود و از دست دادن جایگاه اخلاقی و حقوقی خود با فشار‌های بیشتری از طرف آمریکا مواجه خواهد شد.

وی افزود: علی‌رغم عدم پایبندی اروپایی‌ها به تعهدات‌شان در قبال ایران، تهران در چند مرحله به آن‌ها فرصت داد تا تعهدات‌شان را در برابر جمهوری اسلامی انجام دهند که باز هم شاهد عدم ایفای وظایفشان بودیم و به جز حرف، اقدامی و عملی نکردند لذا پنجمین گام را به عنوان آخرین گام کاهش تعهدات برجامی برداشتیم.

حسینی گفت: مجلس، حمایت قاطع و کاملی را از اقدامات دولت در مورد کاهش تعهدات برجام داشته و خواهد داشت و قطعا ۳ قوه در برابر اقدامات اروپایی‌ها ساکت نخواهد بودند.

وی افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران و حقانیت آن در بحث هسته‌ای در عرصه بین‌الملل برای همگان روشن است ضمن اینکه ثابت شده است که اروپایی‌ها در قبال ایفای وظایفشان نسبت به جمهوری اسلامی کوتاهی کرده و با بیان حرف‌های توخالی ناتوانی اشان را نشان دادند و به همین دلیل حیثیت آن‌ها به خطر افتاده و در حال تکاپو هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی تمامی تعهداتش را در برجام انجام داد، ولی به دلیل عدم اجرای وظایف طرف مقابل گام به گام به شرایط قبل بازگشتیم؛ این در حالی است که داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم و طبیعی ایران است که با شرایط بوجود آمده بار دیگر این حق جمهوری اسلامی ثابت شد.

وی اظهار داشت: چهره حقیقی اروپایی‌ها در این زمینه با عدم استقلال و اتکای‌شان به آمریکا و تکرار بدعهدی‌شان و به تعبیری تاراج حیثیتشان در عرصه بین الملل روشن شده است.

حسینی گفت: برجام دستاورد چندجانبه‌گرایی بوده است که در این توافق ایران بنا به بدعهدی بنا طرف اروپایی به کاهش تعهداتش اقدام کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها در برجام فرصت‌سوزی‌کردند و نشان دادند فقط حرف می‌زنند و در پشت اظهاراتشان عملکردی وجود ندارد؛ ضمن اینکه با عدم ایفای تعهداتشان، اینک شرافت و حیثیت خود را بیش از پیش زیر سوال بردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده اصلاح طلب اروپا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تأمین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضد تروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 6089698 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند