Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت صمت درخواست کرده تا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با همکاری مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد نسبت به سرمایه‌گذاری جهت تکمیل زنجیره تولید فولاد (کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش) در شهرستان کوار اقدام کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، بر اساس پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت این همکاری از طریق تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز طرح یادشده از محل ذخایر اکتشافی در آنومالی شرقی و آنومالی ۱۳ گانه مجتمع سنگ آهن سنگان با تأمین کلوخه و احداث یک واحد کنسانتره سنگ آهن در سنگان صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ذوب آهن پاسارگاد از واحدهای بزرگ بخش خصوصی بوده و در حال حاضر در زمینه تولید فولاد با ظرفیت ۵ ر۱ میلیون تن در سال فعال می‌باشد و همچنین جهت تکمیل زنجیره ارزش اقدام به احداث، طرح‌های توسعه، واحد آهن اسفنجی، گندله سازی و کنسانتره نموده است.

همچنین، این شرکت به تازگی راه اندازی آزمایشی واحد تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۸ ر۱ میلیون تن را آغاز نموده و گندله سازی آن نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و پیش‌بینی و راه اندازی در سال ۱۳۹۹ در حال اجراء می‌باشد.

 لازم به ذکر است، براساس تبصره (۳) بند (الف) تبصره (۳) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی در مناطق کمتر توسعه یافته و یا در زمینه فناوری‌های نوین و صنایع پرخطر، دولت می‌تواند برای فعالیت‌های گروه یک ماده (۲) از طریق سازمان‌های توسعه‌ای مانند سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تا سقف چهل ونه درصد (۴۹%) با بخش‌های غیردولتی مشترکاً سرمایه‌گذاری کند. در این موارد دولت مکلف است سهام دولتی را در بنگاه جدید حداکثر ظرف سه سال پس از بهره‌برداری به بخش غیردولتی واگذار کند.

این پیشنهاد در حال بررسی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هیئت دولت ايميدرو ذوب آهن پاسارگاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با گروه صنعتی زرنام
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با یک گروه صنعتی
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری