Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمارهای منتشر شده در تابستان سال جاری صنعت بیمه کشور در تابستان امسال تعداد ۱۷.۳ میلیون فقره بیمه‌نامه صادر کرده و روند حق بیمه تولیدی آن نیز به ۱۵.۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی با استناد به آمارهای مرکز آمار ایران به بررسی فعالیت‌های صنعت بیمه در تابستان امسال پرداخته و نوشته است: تعداد بیمه‌نامه‌های صادر شده در فصل تابستان ۱۳۹۸ معادل ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون فقره بوده است. روند حق بیمه تولیدی آن نیز به ۱۵.۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

براین اساس ۹۱ درصد از بیمه‌نامه‌های صادر شده در رشته زندگی و ۹ درصد در رشته‌های غیرزندگی بوده‌اند. با این حال از نظر حق بیمه تولیدی، ۱۲ درصد از حق بیمه تولید شده در رشته زندگی و ۸۸ درصد در رشته‌های غیرزندگی بوده است.

۶۰ درصد از تعداد بیمه‌نامه‌های صادر شده توسط بخش دولتی (بیمه ایران) و ۴۰ درصد دیگر توسط بخش غیردولتی صادر شده است. همچنین ۶۷ درصد از حق بیمه تولیدی ۱۵.۴ هزار میلیارد تومانی توسط بخش دولتی و ۳۳ درصد توسط بخش غیردولتی در تابستان امسال تولید شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمه بیمه مرکزی بیمه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت

امتداد - عزیزی گفت: در این مرحله از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه وانت بار شناسایی شدند که این میزان به معنی این است که بیش از ۱۰ درصد از این ناوگان عمومی فاقد بیمه شخص ثالث بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سید کاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفتگو با فرکانس بیمه اظهار کرد: در این مرحله از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اطلاعات کامل ناوگان وانت بارهای کشور که نزدیک به ۳ میلیون دستگاه بوده است از حیث دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث بررسی شد که مشخص گردید ب

عزیزی با بیان اینکه اطلاع رسانی به این گروه از ناوگان از ماههای گذشته آغاز شده است و برخی از این خودروها پس از اطلاع رسانی اقدام به اخذ بیمه نامه نموده اند، بیان کرد: آمار و اطلاعات مربوط به دریافت کنندگان بیمه شخص ثالث، به زودی اعلام خواهد شد.

مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث همچنین در رابطه با تاثیر اجرای این ماده قانونی در میزان مراجعه دارندگان ناوگان فاقد بیمه جهت اخذ بیمه نامه شخص ثالث گفت: این ماده قانونی یکی از مهم ترین مواد قانونی و موثرترین ابزار جذب جامعه هدف جهت دریافت بیمه نامه شخص ثالث می باشد و اثرات اجرای آن در این خصوص تاکنون مشهود و ملموس بوده است و از سوی دیگر اجرای این ماده قانونی، از اهمال دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه نسبت به تاخیر در تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث پیشگیری نموده و بازدارندگی موثری خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • نامه ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی به رهبر انقلاب
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم